Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

keuze SLR voor wielerfoto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• keuze SLR voor wielerfoto's

Ik zou graag deftige (duidelijke en scherpe) wielerfoto's (wegwielrennen) maken. Hiervoor zou ik overschekelen naar een SLR-camera (nu heb ik een compact camera ND5020 van Nytech, maar dit voldoet niet om scherpe wielerfoto's te schieten). Natuurlijk zou ze nu en dan ook wel eens gebruikt worden voor gewone foto's.

Na lang vergelijken heb ik nog enkele keuzes open gehouden (in mijn prijsklasse ):

- Sony D-SLR A100 + 18-70mm + 75-300mm
    - Sony D-SLR A100 + 18-200mm
    - Canon EOS 400D + EF-S 18-55mm + 55-200mm + BG-E3
    - Olympus E-400 + ED 14-45mm + 40-150mm
    - Nikon D80 + AF-S DX 18-135mm

Welk toestel zouden jullie kiezen en graag ook de reden waarom ?
    Welke zou je zeker niet nemen en graag ook de reden ?

Alvast bedankt voor de hulp
    Buks

Re: keuze SLR voor wielerfoto's

Toestel is minder belangrijk dan de lens.
    De meeste lenzen die je aanhaalt zijn kit lenzen en die zijn niet direct de beste voor sport fotografie.

Ik neem aan dat je meestal buiten zal fotograferen voor wielersport, maar dan ook kan een grotere sluiter handig zijn. Op deze moment is het grijzer weer of anders ook in de zomer tegen de valavond dan wordt het ook donkerder.

Dus zou ik toch overwegen om lenzen in de richting van F2.8 te zoeken.
    Betaalbare kan je ook vinden bij Sigma, Tamron.
    Tot sluitertijd, Dirk

Comment

ik fotografeerde vroeger met nikon D100 3b/sec en een lensje van sigma 18-200, maar sindskort heb ik me een D200 5b/sec aangeschaft met een lichtsterke Sigma 70-200 2.8 en denk dat ik hiermee wel betere aktiefoto's mee ga schieten . ik ben nu ook aan t'kijken voor een 24-70 of 18-50 2.8 als aanvulling i.p.v. de 18-300 3.5-6.3 .
      volgens sommigen heb ik geleerd dat een lichtsterke lens bijna een must is voor sportfotografie .
      qua toestel kijk je best uit naar de snelheid D80 3b/sec en D200 5b/sec maar het belangrijkste is nog altijd een goed objectief
      een Sigma 70-200 2.8 of Sigma APO 50-150mm F2.8 met 24-70 2.8 of Sigma EX 18-50 / 2,8 DC is misschien de meest economische oplossing .

greets David
      Last edited by picture-it; 8 januari 2007, 11:28.
      vanolles

Comment

Momenteel ben ik al een goede 2 jaar bezig met "wielerfotografie".
        Helemaal ni simpel hoor.
        Mijne D70 doet dat heel goed!
        Maar uiteraard geeft mijn Nikkor 80/200 2.8 Afs de doorslag!
        Toen ik mijn D70 kocht stond de Nikkor 24-120 Vr erop en ben daarmee begonnen. Dat ging maar niet echt wat ik wou.
        Dan ben ik op zoek gegaan naar een beter objectief, lichtsterker en met meer bereik, en heb mij 80-200 Afs toen tweedehands gekocht.
        Heel tevreden over die combinatie al ben ik aan het overwegen om een D200 bij te kopen en mijn D70 te houden als backup. Kwestie van snelheid...
        Dus spaar zeker door om een deftig objectief te kopen ipv een duurdere camera!
        Uiteraad doet het manneke achter de camera ook heel veel, mss wel het meeste!

Comment

Als je ook foto's wil maken van cyclo-cross, dan heb je een camera nodig die op iso 800 nog redelijk ruisvrije foto's kan maken.
          En dan heb je ook een lichtsterke lens nodig (bijvoorbeeld een 70-200 f2,8).

Voor de gewone wielerwedstrijden heb je niet altijd zo'n lichtsterke lens nodig, omdat die niet in de winter gereden worden, en dan kom je ook niet gemakkelijk boven iso 400.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Eentje met de d70 en de 80-200 af-s

Comment

Working...
            X