Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax K100D <> K110D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Pentax K100D <> K110D

Hoi,

Ben op zoek naar een DSLR als beginner.
    Is er iemand die mij het verschil kan zeggen tussen beide camera's !?
    Ik geraak er namelijk niet uit, beide hebben dezelfde specificaties doch zit er een redelijk prijsverschil in.

Gr.
    Yoeri.
    Sony A100 - Tamron 28-200mm AF ASPHERICAL XR - DT 3.5-5.6/18-70

Re: Pentax K100D &lt;&gt; K110D

Het prijsverschil is 50 euro, en daarvoor krijg je een fantastisch iets in de camera ingebouwd: beeldstabilisatie. Dat laat je toe aan sluitertijden waarbij je normaal een statief zou moeten gebruiken nog uit de hand te werken. Je zou 3 à 4 stops trager kunnen gaan.

Comment

Denk dat 2 stoppen meer realistiser is.
      Mvg,
      SW
      BD1071BE

Comment

Inderdaad de K100D heeft SR (shake reduction) en de K110D niet.

SR stabiliseert de sensor volautomatisch voor alle objectieven die Pentax sinds 1987 of zo maakte. Ook de oudere kunnen gestabiliseerd gebruikt worden, maar daarvoor moet je wel manueel de brandpuntsafstand ingeven, dat kan tot 800mm. Enkel voor oude zooms is dat wat onhandiger.

Op 2 stops kan je rekenen, meer kan ook wel, maar dan ga je wel reeksjes moeten fotograferen om de statistieken te kloppen (3 of 4 stops compensatie is slechts in een deel van de opnames scherp). Maar 't kan, en da's al veel.

Persoonlijk blijf ik tenzij in uitzonderingen de sluitertijden in het oog houden zoals voorheen. Daar waar ik op m'n *istDS soms net te traag ging, weet ik dat ik nu met m'n K10D perfect scherpe beelden ga hebben. Niet teveel op rekenen op die SR, want mezelf kennende ga ik dan weer de limiet opzoeken... met alle gevolgen van dien... ;-)

Wim
        Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Working...
        X