Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eos 400D clicks

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eos 400D clicks

Hi,

Dit is mijn eerste post, ik ben nogal nieuw bij fotografie..

Ik heb net een Eos 400D gekocht en kan niet wachten om er van alles mee te proberen. Maar ik heb gelezen (op dit forum) dat een camera een bepaald aantal clicks kan doen.
    Wat bedoelen ze hiermee, en wat zijn de gevolgen van veel foto's te trekken. En wil dit zeggen dat je een nieuwe body of lens moet kopen na een bepaalde tijd?

Bedankt,
    Mathieu

Re: Eos 400D clicks

Ik ben ook relatief nieuw dus weet ik ook niet zoveel, maar clicks zijn het aantal keer dat je je sluitersmechanisme hebt gebruikt. Ik weet dat een Canon 30D 100.000 clicks meegaat. Dan hoef je een nieuw sluitersmechanisme te kopen, om en bij de 200 € denk ik...
    Monkey business
    [SIZE="1"][COLOR="Gray"]Nikon D300s

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk bericht
      Ik ben ook relatief nieuw dus weet ik ook niet zoveel, maar clicks zijn het aantal keer dat je je sluitersmechanisme hebt gebruikt. Ik weet dat een Canon 30D 100.000 clicks meegaat. Dan hoef je een nieuw sluitersmechanisme te kopen, om en bij de 200 € denk ik...
      Dta betekend dat het MINIMAAL 100000 keer mee gaat, er wordt geen GARANTIE geven dat het dan kapot gaat.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk bericht
        Dta betekend dat het MINIMAAL 100000 keer mee gaat, er wordt geen GARANTIE geven dat het dan kapot gaat.

Aan de andere kant kan het ook gebueren dat het eerder kapot gaat en dan kun je fabrikant misschien wel hierover aanspreken.

Het gaat allemaal over gemiddeldes
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik weet niet hoeveel clicks Canon garandeerd voor de 400D, maar het zal wel goed meevallen. Je kan op een familie feestje (trouw, communie...) of een of ander event (bezoekje Zoo) gemakkellijk 200 tot 300 foto's nemen.

Onlangs was er iemand met een D70 (dacht ik toch) die elke week op het voetbalveld tot 900 foto's nam. En die man kwam in de problemen na een jaar of zo. Als je denkt dat je dit nodig hebt dan moet je naar een professioneler model (de 30D, 5D...).

Reken dat jouw 400D in staat is om zo'n 50.000 foto's te nemen. Natuurlijk niet allemaal in 1 uur. Maar verspreid over 5 jaren komt dat toch nog snel neer op 800 foto's per maand. Voor een amateur moet dat toch meer dan voldoende zijn. Denk je eerder de body te vervangen na 3 jaar dan komt het al op 1400 foto's per maand.
          Last edited by FotoDirk; 4 januari 2007, 23:08.
          Tot sluitertijd, Dirk

Comment

ok bedankt voor de reacties!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Niet helemaal Het gaat om een gemiddelde duur dat het mechanisme meegaat. Als je pech hebt houdt'ie er bij 50.000 mee op, als je geluk hebt bij 200.000.

Het gemiddelde over alle geproduceerde toestellen zal rond de 100.000 liggen. Daar is het mechanisme op ontworpen.
              Groeten,

Albert Jan

Website AJH
              lidnummer: BD0371NL

Comment

Weet iemand hoeveel clicks er gem. met de D200 gemaakt kunnen worden?
                En waaraan kan ik de clicks zien (behalve aan de nummering van de foto's)?

Comment

Een D200 zal eerder rond de 250.000 liggen voor het aantal.
                  Bij Nikon wordt dit in de exif geschreven. Je moet wel Opanda gebruiken om het te vinden. Zoek maar eens op dit forum men heeft het er al over gehad.
                  Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Working...
                  X