Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beetje info

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Beetje info

Een paar jaar ben ik in het bezit van een Canon ixus 2 waar ik tevereden van ben (was). Nu mijn hobby is Dpm vliegen en ben al begonnen met een paar fotos te nemen in de lucht van andere toestellen als eveneens van gebouwen onder mij ,daar voldoet mijn cameratje niet meer.Daar ik content ben van Canon denk ik erover om een 400d aan te schaffen.
    Maar nu: op het gebied van spiegelreflex ben ik een leek en na maanden lezen op allerhande forums ben ik er nog niet uit.
    -Welke lens of objectief zoals jullie dat noemen schaf ik mij best aan?
    de prijzen vliegen de pan uit (het is niet de bedoeling van op 500m hoogte een uurwerkwijzer op de grond te fotograferen) Moet het lichtgevoelig zijn? enz ...Gewoon degelijke foto's maken is mijn bedoeling

Mijn budget: body kost 679 euro dan mag er nog een dikke 400 euro bij
    Battery grip kan ik me later nog aanshaffen en extra flits ook
    of toch niet?
    Wat is jullie mening? hopelijk geraak er nu uit
    Alvast bedankt
    Canon 400 D + grip + Speedlight 580EX II + omni bouncer + Canon 18 -55 + Tamron 18 -250 + Lowpro Compu trekker plus AW +2 x 8GB Ultra III Scandisk + Canon ixusII+ Statief

Re: Beetje info

heb vroeger wat aan zweefvliegen gedaan, en was altijd blij als ik een "goede" compactcamera bij had, i.p. v. mijn zwaardere reflex camera, zou ook geen tijd of kans gehad hebben om er veel instellingen te wijzigen..

Comment

Ik ken niks van (zweef)vliegen, maar ik kan me wel goed voorstellen dat het geen pretje moet zijn om een 'zware' reflexcamera met 'zware lens' mee te nemen, misschien beter uitkijken naar een compactje met een beetje zoom, de Canon IXUS-modellen zijn dan toch een goede optie? En aangezien je een redelijk budget hebt, koop je meteen de meest ge-avanceerde IXUS van het moment. Het is maar een ID-tje he
      Of een POWERSHOT A710 met 6x zoom?
      Last edited by Tomaso; 5 januari 2007, 18:31.
      PENTAX K100d SUPER !!!!!
      Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
      En een dapper standaard-kitlensje

Comment

dank je voor zo snel reageren, maar toch nog even dit, het toestel moet niet uitsluitend dienen voor luchtfotos en mijne ixus kan ik niet vanop afstand bedienen.

dus jullie raden me dan het hele gedoe van 400d enz af?
        Canon 400 D + grip + Speedlight 580EX II + omni bouncer + Canon 18 -55 + Tamron 18 -250 + Lowpro Compu trekker plus AW +2 x 8GB Ultra III Scandisk + Canon ixusII+ Statief

Comment

[QUOTE=Jim clipper;1241207]vanop afstand bedienen.
          QUOTE]

? ik ben even niet mee , wat is de bedoeling juist?
          [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Om foto's te maken vanuit een vliegtuigje heb je zeker geen lange tele nodig. Het zal trouwens heel moeilijk zijn om die te gebruiken, zeker in een zweefvliegtuigje waar je waarschijnlijk nog veel minder plaats hebt.

Ik heb ooit luchtfoto's gemaakt vanuit een Cessna (met heel donker getinte ruiten ), en toen heb ik een Canon 28-135 IS gebruikt op een EOS 300D (de meeste foto's zijn toen gemaakt op 28mm). Maar ik denk dat er in een zwever minder trillingen zijn, en dat je daarmee doorgaans ook trager vliegt. En dan heb je echt geen lens met beeldstabilisatie nodig. Je vliegt ook niet als het donker is, dus een heel lichtsterke lens is ook al niet nodig.
            Als je andere vliegtuigen in de vlucht wil fotograferen, dan zal je er ook niet zo ver vandaan zijn, als dat wel het geval is, dan heb je wel een langere tele nodig.

Voor de meeste foto's kom je waarschijnlijk zelfs toe met een kitlens (18-55 of iets dergelijks).

Maar een compacter toestel (geen DSLR dus) kan wel handiger te gebruiken zijn in zo'n kleine cockpit. Een draaibaar schermpje kan ook een hulp zijn om onderwerpen op de grond gemakkelijker te kunnen fotograferen.
            Met een reflex moet je door de zoeker kijken, en ik denk dat dat wel eens moeilijk zou kunnen zijn in een zwever.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

voor alle duidelijkheid : het is geen zwever .een DPM , is een gemotoriseerd toestel met delta vleugel er bovenop , heb dus plaats zat.
              De motor veroorzakt wel trillingen maar tijdens de fotoshoot draait de motor op traagloop. Maar als ik met de kitlens al gesteld ben dan valt dat reuze mee.maar er bestaan zoveel lenzen , welke kiezen hé

Comment

Working...
              X