Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

C-stand

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• C-stand

Hey,

Ik kreeg via mail de vraag om eens uit te leggen waarom ik de C-stand van de 5D handig vind.

Ik zou wel eens willen weten of er nog anderen zijn die deze stand gebruiken, die volgens mij alleen op de 5D bestaat.

Voor diegenen die niet weten wat de C-stand is, die laat u toe alle instellingen van de camera (inclusief custom functions) op te slaan en te herroepen wanneer nodig.

Dave
    pixelpusher

Re: C-stand

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
    Ik zou wel eens willen weten of er nog anderen zijn die deze stand gebruiken, die volgens mij alleen op de 5D bestaat
    Veel fototoestellen hebben een vergelijkbare instelmogelijkheid maar dan altijd via het menu.

In de praktijk is 1 C stand veel te weinig om echt nuttig te zijn.
    Een minimum van 3 C standen zou beter bruikbaar zijn.

Mijn C stand staat vast op instellingen die anders meer tijd vragen om in te stellen.

Auto focus tracking, ISO 800, f 5,6

Of met andere woorden: Canon 5D point en shoot mode.

Jan.

Comment

Op de D200 kan ik ook eigen instellingen inprogrammeren, maar heb er tot nog toe geen behoefte aan gehad, omdat elke situatie toch weer net iets anders kan vragen en het 'n kleinere moeite is om dan ff diafragma, sluitertijd en evt. iso en witbalans aan te passen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
        Veel fototoestellen hebben een vergelijkbare instelmogelijkheid maar dan altijd via het menu.

In de praktijk is 1 C stand veel te weinig om echt nuttig te zijn.
        Een minimum van 3 C standen zou beter bruikbaar zijn.

Mijn C stand staat vast op instellingen die anders meer tijd vragen om in te stellen.

Auto focus tracking, ISO 800, f 5,6

Of met andere woorden: Canon 5D point en shoot mode.

Jan.
        Ahzo. daar hebt ge toch da groen dingske voor?
        pixelpusher

Comment

Ahzo. daar hebt ge toch da groen dingske voor?
          Toch wel een goede opmerking.

Maar ik heb nog nooit een 10D, een 20D of een 5D op of voorbij 'da groen dingske' ingesteld.

De reden hiervoor is dat ik in RAW fotografeer.

Ooit ga ik dat toch wel even testen.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
            Maar ik heb nog nooit een 10D, een 20D of een 5D op of voorbij 'da groen dingske' ingesteld.
            Ook niet uit nieuwsgierigheid?

Dave
            pixelpusher

Comment

Op mijn Canon Powerschot Pro 1 zit een C1 en C2 stand, dit gebruikte ik om veelgebruikte instellingen die dieper in het menu zitten vlot te kunnen gebruiken.

Bijv stand C1 instellen op Iso400 (max bij deze camera) en C2 de macrofunctie, de overige instellingen als sluitertijd en diafragma zijn daarna vlot te bereiken.

Op m'n 30D zou ik deze stand ook wel willen hebben, onder C1 zou ik dan bv flitsen op het 2e gordijn instellen, daarvoor moet ik nu zo diep in het menu dat ik het amper gebruik.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ioHpeiH Bekijk bericht
                Op mijn Canon Powerschot Pro 1 zit een C1 en C2 stand, dit gebruikte ik om veelgebruikte instellingen die dieper in het menu zitten vlot te kunnen gebruiken.

Bijv stand C1 instellen op Iso400 (max bij deze camera) en C2 de macrofunctie, de overige instellingen als sluitertijd en diafragma zijn daarna vlot te bereiken.

Op m'n 30D zou ik deze stand ook wel willen hebben, onder C1 zou ik dan bv flitsen op het 2e gordijn instellen, daarvoor moet ik nu zo diep in het menu dat ik het amper gebruik.....
                Op m'n 550EX doe ik flitsen 2e gordijn op de flitser zelf, kan dat bij u ook?

Dave
                pixelpusher

Comment

Hey,

Ik kreeg via mail de vraag om eens uit te leggen waarom ik de C-stand van de 5D handig vind.

Ik zou wel eens willen weten of er nog anderen zijn die deze stand gebruiken, die volgens mij alleen op de 5D bestaat.

Voor diegenen die niet weten wat de C-stand is, die laat u toe alle instellingen van de camera (inclusief custom functions) op te slaan en te herroepen wanneer nodig.

Dave
                  Zelfs op mijn Canon PowerShot S70 zit een C-stand, maar ik gebruik vooral de M-stand.
                  Canon Eos 80D / Canon EF-S 10-22 / Canon EF-S 17-55 f2.8 IS / Canon EF 50 f1.4 / Canon EF 70-300 IS / Lowepro Nova 5 AW / Lowepro Slingshot 3 AW
                  http://www.orlik.be

Comment

Op m'n 550EX doe ik flitsen 2e gordijn op de flitser zelf, kan dat bij u ook?

Dave
                    Geen idee eigenlijk Ik heb zo'n Sigma flitser. Zal eens kijken later

Comment

Working...
                    X