Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prestaties Nikon D80 met diverse objectieven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Prestaties Nikon D80 met diverse objectieven

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
    Ik kan je wel helpen aan foto's met sommige van de objectieven, maar wel op een D70, D50 of een D200. Zeker voor foto's van de D200 zal het weinig/geen verschil maken. Er is niet direct jpeg uit de camera allles raw->arc->jpeg.
    Ik heb ook wel interesse in de prestaties van een D200 met diverse objectieven.

Kun je een nieuwe topic opstarten met als titel "Prestaties Nikon D200 met diverse objectieven"? Ik zou het hier voornamelijk willen houden op foto's recht uit de body van de D80.

Thx voor je reactie!
    Momenteel geen fototoestel meer!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door streetbiker1977 Bekijk bericht
      Kun je een nieuwe topic opstarten met als titel "Prestaties Nikon D200 met diverse objectieven"?
      Dat kan ik wel, maar heb ik geen behoefte aan en geen zin in.

Jij vraaagt wat, ik bied wat aan, moet je niet met een tegenvraag komen.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

die prestaties zullen echt niet minder zijn als van n d80

Gr

Comment

Het maakt me echt niet zoveel uit als de verscherping enkel maar voortkomt uit de body, nogmaals, de bedoeling is te weten wat voor scherpte je kunt krijgen met je D80 body en bepaalde lenzen...
          Daarom is het (zoals tedere tijger al voorstelde) wel belangrijk, welke instellingen je hebt gebruikt ( normaal, vivid etc) !!!
          D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

rare topic...

op www.pbase.com kan je foto's zien die met een bepaalde lens zijn gemaakt.
            En... diafragma?? als jij toch haarscherpe lenzen wilt zien... ik snap hier echt het nut niet van... en dan nog eens per camera...

moest er effe uit...
            -=- Light is the key...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be Bekijk bericht
              rare topic...

op www.pbase.com kan je foto's zien die met een bepaalde lens zijn gemaakt.
              En... diafragma?? als jij toch haarscherpe lenzen wilt zien... ik snap hier echt het nut niet van... en dan nog eens per camera...

moest er effe uit...
              Oef ! ik dacht al dat het aan mij lag dat ik hier de b..len van begreep
              fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
                Oef ! ik dacht al dat het aan mij lag dat ik hier de b..len van begreep
                je zal het wel begrijpen, maar het nut ervan is het probleem...

Dan hebben we ook nog ISO... als ik een fotoke trek met een 50f1.2 en iso 3200... Mhhh scherpe foto? Nope, zeker niet!!!!!!!
                -=- Light is the key...

Comment

Dit dreigt toch allemaal wel onzinnig te worden. Weinig mensen met veel serieuze optiek hebben al een D80 en nog veel minder mensen uit deze doelgroep gaan serieus lenzen testen met jpgs rechtstreeks uit de camera.
                  En dat terwijl photozone.de zowel goede tests publiceert alsook gebruikers reviews publiceert.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

Comment

Dit topic is vragen om een verwarring.
                    Zulke testen zijn enkel betrouwbaar/vergelijkbaar indien ze met één camera en exact dezelfde lichtomstandigheden zijn genomen...

De instellingen van de camera moeten eveneens hetzelfde zijn, zoals de verscherping, saturatie ed...

Mag ik jullie verzoeken om het rode kleurgebruik in de opmaak te beperken.
                    Bedankt,
                    Groeten,
                    Ludo

Comment

Zet er maar een slotje op...

Comment

Waar woon je streetbiker? als je van West Vlaanderen bent, ben je hiet altijd welkom om zelf eens wat testen te komen maken met de lenzen die ik hier heb, ik kan hier zelf wel geen voorbeelden voorstellen, daar ik geen D80 in mijn bezit heb.

Comment

Ik vond de vraag een prima idee !
                          Want dan had ik er evenzo graag uit geleerd of je nu een beter reslutaat krijgt bij het gebruik van een vaste lens bvb 24 of 28 mm / of met een zoomobjectief.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Waar woon je streetbiker? als je van West Vlaanderen bent, ben je hiet altijd welkom om zelf eens wat testen te komen maken met de lenzen die ik hier heb, ik kan hier zelf wel geen voorbeelden voorstellen, daar ik geen D80 in mijn bezit heb.
                            Dit is de beste optie, zelf een aantal lenzen lenen bij mede-BD'ers en er een gezellige dag van maken .

Zet er maar een slotje op...
                            Euh, neen, het is en blijft een goede vraag en er zijn waarschijnlijk nog mensen die tips/ideeën hebben om toch nog aan je vraag tegemoed te komen .

Ik wilde alleen maar waarschuwen over de gevaren om op voorgestelde manier zomaar foto's/lenzen met elkaar te vergelijken.
                            Groeten,
                            Ludo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mamie Bekijk bericht
                              Ik vond de vraag een prima idee !
                              Want dan had ik er evenzo graag uit geleerd of je nu een beter reslutaat krijgt bij het gebruik van een vaste lens bvb 24 of 28 mm / of met een zoomobjectief.
                              Wel mamie, ik ga je dat laten weten, dinsdag ga ik waarschijnlijk naar demeyereg om te testen.

@ demeyereg: bedankt alvast voor je voorstel!

Comment

Working...
                              X