Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D100 - D80

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D100 - D80

Hallo,
    Is een Nikon D80 dan kwalitatief merkelijk beter dan de eerste Nikon D100 ?
    Wel te verstaan bij gebruik van dezelfde degelijke lens.
    dank voor wijsheid

Re: Nikon D100 - D80

Oorspronkelijk geplaatst door mamie Bekijk bericht
    Hallo,
    Is een Nikon D80 dan kwalitatief merkelijk beter dan de eerste Nikon D100 ?
    Wel te verstaan bij gebruik van dezelfde degelijke lens.
    dank voor wijsheid
    Jazeker.

Comment

Zeker qua ruis bij hoge ISO's ga je een groot verschil zien. De techniek staat niet stil en de D100 stamt toch al af uit 2002. Op 4 jaar tijd kan er veel veranderen.

Bert

Comment

Ook kwa snelheid zal het een verandering zijn. Het wegschrijven gaat een stuk sneller, volgens mij is het na 3 of 4 foto's achterelkaar over voor 1 minuut met de D100.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Ook kwa snelheid zal het een verandering zijn. Het wegschrijven gaat een stuk sneller, volgens mij is het na 3 of 4 foto's achterelkaar over voor 1 minuut met de D100.
          als je uncompressed RAW gebruikt op de d100 duurt het minder lang na 4 shots dan wanneer je lossless compressed RAW gebruikt op de D100 .. ik denk dat die 1 minuut van de compressed RAW is, uncompressed raw moest ik geen minuut wachten na mijn vierde shot.

de D80 zal op alle vlakken beter presteren dan de D100 behalve op snelheid gedurende de eerste 4 shots in raw of 6 shots in JPG (3 tov 2,5 per seconde) Grootste mankement van de D100 tov de D80 is de dTTL ipv de iTTL en de ruis vanaf 800 ISO die dan op de d100 toch merkbaar storender is. Grootste pluspunt van de D100 tov de D80 is de build-quality (haast onverwoestbaar)

Comment

Working...
          X