Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuw of tweedehands

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nieuw of tweedehands

Ik ben van plan om een digitale reflex aan te schaffen. Nu oriënteer ik mij op een nieuw toestel en ben uitgekomen op de Sony Alpha 100, hoewel ik nog een beetje twijfel over de nieuwe Pentax K10D. Deze is echter een stuk duurder en dat speelt natuurlijk ook een rol.
    Intussen kwam ik op de gedachte of het niet verstandiger zou zijn om een tweedehands of een wat ouder type aan te schaffen. Deze zijn natuurlijk goedkoper en zullen vast en zeker niet slecht zijn. Te denken valt bijv. aan de Pentax 110 o.i.d.
    Goede raad is duur, een nieuw toestel ook.
    Graag wat zinvolle reacties.

Re: nieuw of tweedehands

al enig idee van de lenzen? deze bepalen voor een zeer groot deel de prijs van je materiaal en de kwaliteit van de foto's, vaak meer zelfs dan je toestel.
    zou zeker ook daar eens wat aandacht aan besteden

groeten, robbe
    Prepare thoroughly. Go to the sacred places.
    Wait. Look. Feel.
    Then shoot ! (David Muench)

Comment

Als het om een camera gaat, neem nieuw. De ontwikkelingen op het gebied van ruis onderdrukking gaan hard.
      Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Ik zie absoluut geen probleem in het tweedehands kopen van een body op voorwaarde dat (1) er nog garantie op zit en/of (2) je heel goed weet van wie je koopt, en (3) je kan testen voordat je betaalt.

Een body van een paar maanden oud t.o.v. een nieuwe scheelt al snel een paar honderd eurootjes ...
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

wat voor toestel heb je nu??.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Die Pentax K100D en K110D zijn ook vrij recente toestellen. Nu zullen waarschijnlijk velen die van de hand doen om over te stappen op die K10D. Dus daar kan je wel een deal doen misschien. Ga wel voor de K100D deze heeft image stablizatie en kost normaal niet echt veel meer.

Persoonlijk hield ik niet van 2de hands omdat ik vond dat velen een prijs wilden krijgen gebasseerd op wat zij hadden betaald. En de prijzen van de nieuwere toestellen die meestal beter zijn, gaan naar beneden. Dus het is niet omdat iemand zijn 2 jaar oude 2000 Euro camera verkoopt voor 1000 Euro dat het een goede deal is. Misschien koop je wel een nieuwe aan 1000 Euro die beter is. Dus goed uitkijken blijft de boodschap en vergelijk de prijs ook met de huidige prijs van de nieuwe toestellen.
            Tot sluitertijd, Dirk

Comment

camera's van vandaag met zelfde of meer mogelijkheden van de camera's van gisteren zijn tussen 30 en 50% goedkoper. Dus men moet een 2de hands al aan een zacht prijsje verkopen (300euro) om echt nog een koopje te doen.
              De K10d zou twee jaar terug nog een fortuin gekost hebben, en de prijs in achtgenomen is de Sony alpha zekers geen slechte koop, integendeel.
              En vergelijk de prijzen van een 2de hands toestel eens met die van de K100 of nikon D40.

aanpassing: sorry, heb Fotodirk zijn reactie niet gelezen hij zegt ongeveer hetzelfde
              Last edited by puerte; 3 januari 2007, 20:42.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                camera's van vandaag met zelfde of meer mogelijkheden van de camera's van gisteren zijn tussen 30 en 50% goedkoper. Dus men moet een 2de hands al aan een zacht prijsje verkopen (300euro) om echt nog een koopje te doen.
                De K10d zou twee jaar terug nog een fortuin gekost hebben, en de prijs in achtgenomen is de Sony alpha zekers geen slechte koop, integendeel.
                En vergelijk de prijzen van een 2de hands toestel eens met die van de K100 of nikon D40.
                Niemand zegt dat een tweedehandstoestel een ouder model moet zijn...
                Als je een tweedehands k100d, D80, a100 of 400d kan kopen, kan is dat zeker het overwegen waard.

En ook een D70s, 7D/5D of 350d is allesbehalve verouderd. Deze bieden veelal een prima verhouding prijs/kwaliteit, OOK als je vergelijkt met de huidige winkelprijzen van de nieuwste modellen.
                Absoluut niet iedereen heeft immer meer dan 6mp of een antistofsysteem nodig om goede foto's te kunnen maken.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                  Niemand zegt dat een tweedehandstoestel een ouder model moet zijn...
                  Als je een tweedehands k100d, D80, a100 of 400d kan kopen, kan is dat zeker het overwegen waard.
                  Ben daar mee akkoord maar waarom verkoopt iemand een toestel van een paar maand oud ???
                  Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                  En ook een D70s, 7D/5D of 350d is allesbehalve verouderd. Deze bieden veelal een prima verhouding prijs/kwaliteit, OOK als je vergelijkt met de huidige winkelprijzen van de nieuwste modellen.
                  Absoluut niet iedereen heeft immer meer dan 6mp of een antistofsysteem nodig om goede foto's te kunnen maken.
                  kijk naar de laatste nieuwe 6mp modellen (D40, K100D)

Comment

Bedankt voor de reacties.
                    Maar ik ben toch gegaan voor nieuw en heb een Pentax K10D besteld. Voorlopig, vanwege de kosten alleen met de 18-55 lens. Uitbreiding van het lenzenarsenaal komt later aan de orde. (even weer sparen ).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reintje Bekijk bericht
                      Bedankt voor de reacties.
                      Maar ik ben toch gegaan voor nieuw en heb een Pentax K10D besteld. Voorlopig, vanwege de kosten alleen met de 18-55 lens. Uitbreiding van het lenzenarsenaal komt later aan de orde. (even weer sparen ).
                      proficiat, je gaat daar geen spijt van hebben

Comment

Yep een goede deal
                        Laat wel eens iets zien hé.
                        Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Working...
                        X