Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Niewe digi voor 200€max

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Niewe digi voor 200€max

Hallo iedereen

Onze digitale toestellen vant werk zijn stilaan op hun einde. Nu mogen we zelf effe rondkijken naar een nieuw toestel.

Ikzelf heb een Ixus 500 die ondertussen bijna 3jaar is. Ben heel tevreden van Canon, dus mijn interesse gaat uit naar nog een Canon

Wat moet het toestel allemaal hebben?

5 MP
    SD geheugenkaart
    Liefst een Lithium batterij (maar is niet de doorslaggevende factor)
    Compact maar schokbestendig (geen Ixus dus )
    Voldoende groot lcd scherm (2.5")

Dit alles voor een maximaal budget van 200€

De Powershot A540 voldoet aan al deze criteria (op de lithium batterij na). Hebben jullie advies, ervaringen of commentaar bij dit toestel? Of denken jullie aan een ander toestel?

Alle tips en advies welkom

Re: Niewe digi voor 200€max

Leuk om te zien dat in alle topics geholpen wordt behalve in de mijne

Comment

Deze meneer zegt dat je zelfs nog een stapje terug kan

Comment

Zeker voor die prijs is het een goed toestel.
        Slechte merk toestellen bestaan niet meer. Het is dan ook moeilijk om voor een ander de keuze te bepalen. Er spelen zoveel factoren mee! wat wil je op de automaat, zelf instellen, wat wil je fotograferen?
        En de batterijen, er zijn hele goede oplaadbare batterijen te koop van 2800 Ma deze zouden het toch langer vol moeten houden als die van je ixus.
        Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          Deze meneer zegt dat je zelfs nog een stapje terug kan

http://www.kenrockwell.com/tech/2006-camera-guide.htm
          De 530 heeft een 1.8" scherm en de 540 een 2.5". Vind het toch wel handig dat het scherm iets groter is

Slechte merk toestellen bestaan niet meer. Het is dan ook moeilijk om voor een ander de keuze te bepalen. Er spelen zoveel factoren mee! wat wil je op de automaat, zelf instellen, wat wil je fotograferen?
          En de batterijen, er zijn hele goede oplaadbare batterijen te koop van 2800 Ma deze zouden het toch langer vol moeten houden als die van je ixus.
          Gaan die zo lang mee in 2800? Over de Ixus batterij ben ik zeer tevreden, dus moesten die even lang meekunnen

Wat wil ik fotograferen? Ik heb hem voor het werk nodig. Ik moet op locatie gaan bij klanten. Moet zowel foto's binnen als buiten trekken. Het moet dus snel gaan. Op automatisch en trekken maar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door drh Bekijk bericht
            Slechte merk toestellen bestaan niet meer.
            Hmmm.... over HP heb ik toch wel m'n twijfels, ze zijn mss. niet "slecht" maar naar mijn bescheiden mening veel te duur vergeleken met de concurrentie.
            En die concurrentie maakt kwaliteit aan dezelfde prijs of minder.
            Dit geldt dan voor compactjes he
            PENTAX K100d SUPER !!!!!
            Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
            En een dapper standaard-kitlensje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomaso Bekijk bericht
              Hmmm.... over HP heb ik toch wel m'n twijfels, ze zijn mss. niet "slecht" maar naar mijn bescheiden mening veel te duur vergeleken met de concurrentie.
              En die concurrentie maakt kwaliteit aan dezelfde prijs of minder.
              Dit geldt dan voor compactjes he
              Wie heeft het hier over het merk HP ???? We hadden het over canon. Ik schreef ook Merk toestellen, geen trust, of andere zooi.

Frigobox Wat wil ik fotograferen? Ik heb hem voor het werk nodig. Ik moet op locatie gaan bij klanten. Moet zowel foto's binnen als buiten trekken. Het moet dus snel gaan. Op automatisch en trekken maar
              Dan zal hij zeker voldoen. Er is altijd beter en mooier. De 540 heeft een groter scherm, is weer duurder en zal meer stroom vreten door het grotere scherm.
              Net wat ik in mijn eerste commentaar schreef, het is maar wat je wil.
              Last edited by drh; 4 januari 2007, 07:05.
              Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

HP en Trust zijn ook merken. Alleen kwalitatief is het natuurlijk waardeloos.

Zelf ben ik nogal fuji-minded als het op point&shotcameraatjes aankomt. Heb er nog geen, maar zie vaak toffe resultaten (goeie beeldkwaliteit) en lijkt mij een prima dingetje voor erbij of voor mensen die gewoon alleen 'n compactje zoeken.

Comment

De Fuiji F30 presteerde zeer goed bij hoge iso, kan soms wel handig zijn om binnen te fotograferen. Deze heeft ondertussen al een opvolger : de F31.
                  De F30 staat bij cameranu.nl net 268 euro ( iets boven je budget ), maar 2de hands is elke toestel ook wel te vinden voor een goedkopere prijs.
                  -> Hier is een review

Oeps, ik zie net dat in je vereisten een SD kaart stond, maar deze werkt met XD geheugen, jammer
                  Last edited by Bert Ydiers; 4 januari 2007, 08:18.

Comment

Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Working...
                    X