Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoopadvies Camera: buget 450 euro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aankoopadvies Camera: buget 450 euro

Hoi,

Iemand uit de familie zou hem graag een digitale camera kopen. Het is een beginner, maar de interesse is er nu al. Welke camera (geen DSLR) zouden jullie hem aanraden? Zijn budget is Max. 450 euro.

Deze 2 had hij alvast in gedachten:
    • kodak P712
    • kodak P700

Alvast vriendelijk bedankt!
    flickr - personal website

Re: Aankoopadvies Camera: buget 450 euro

fuji finepix f30 (269 euro bij cameranu.nl)

Comment

Goed paparazzi! Maar waarom?

Kodak 712 heeft goede specificaties en is volledig nieuw. Voor zover ik weet is nog geen review geweest, dus kan ik niet veel meer zeggen.
      Van de 700 weet ik niks te zeggen.
      Wat is eigenlijk de bedoeling van je familielid? (welk soort foto's)

Comment

fuji staat bekend in de reviews en wat ik uit praktijk gezien heb om zeer weinig ruis en 'n goed scherp lensje

misschien dat deze kodaks ook goed zijn als het nieuwe modellen zijn, maar voorheen heb ik nog weinig echt geweldigs van kodaks gezien

Comment

Klopt wel, maar de Fuji is een totaal ander type toestel (meer compact, point and shoot) dan de P712 (bridge), dus is het eerder aangewezen eerst en vooral te weten wat de geliefkoosde onderwerpen zullen zijn, bijgevolg de vereisten van de fotograaf (bijvoorbeeld zoombereik).
          Denk je ook niet?

Comment

en of ie hem makkelijk in zn zak wil kunnen steken...(zo'n bridge beest schuif je niet makkelijk in je borstzakje)
            5DmkIII en wat glas

Comment

Voor dat we deze discussie verderzetten (en de toer van het andere draadje opgaan), wil je de vraagsteller helpen of gewoon een toestel opdringen naar jouw keuze zonder dat je weet wat de vraagsteller eigenlijk wil?
              En zijn vraag vertrekt niet van de Fuji, dat een goed toestel is overigens, maar van twee Kodaks.

Comment

als iemand geen dslr wil (wegens te groot) zou ik zo'n bridge ook een beetje fors vinden en dan is zo'n zaktoestelleke toch wel makkelijk (wil zo'n fuji voor mezelf ook nog 'ns voor erbij)

als hij echt interesse in fotografie heeft kan ie ook voor 50 euro meer dan z'n budget een nikon d50-kit kopen (zag dat er een aanbieding van bij de macro was voor 500 euro hier op dit forum) en daar kun je nog alle kanten mee op qua uitbreiding/lenzen

Comment

Ik heb nergens in de vraag gelezen dat een DSLR te groot is. Geen DSLR wil dikwijls zeggen:geen lenzen verwisselen, geen groot aantal (dure)lenzen, geen (minder) stof op de lenzen, geen interesse in specifieke fotografie, enzovoort.
                  En dat van uit de vraag zelf naar een bridgetoestel wordt geïnformeerd duidt zeker niet op de beperkte broekzak, maar eerder op de mogelijkheden die van het toestel worden verlangd.

Comment

misschien is het inderdaad best eerst even te wachten op antwoord van de vraagsteller wat zijn familielid juist wilt van het fototoestel
                    5DmkIII en wat glas

Comment

Mijn gedacht!
                      PS: wil je hem toch absoluut een Fuji aanraden (wegens beter dan Kodak) en de vraagsteller wil toch een bridge, waarom dan niet de s6500?
                      Last edited by nabi; 2 januari 2007, 23:54. Reden: pee-es toegevoegd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                        Ik heb nergens in de vraag gelezen dat een DSLR te groot is. Geen DSLR wil dikwijls zeggen:geen lenzen verwisselen, geen groot aantal (dure)lenzen, geen (minder) stof op de lenzen, geen interesse in specifieke fotografie, enzovoort.
                        En dat van uit de vraag zelf naar een bridgetoestel wordt geïnformeerd duidt zeker niet op de beperkte broekzak, maar eerder op de mogelijkheden die van het toestel worden verlangd.
                        Dit klopt helemaal!

De bedoeling van de persoon in kwestie is: mooie allround-foto's maken, zonder de stap te maken naar de DSLR-Camera's te maken. Ik weet ook dat de instapmodellen op de DSLR-markt tegenwoordig niets meer kosten, maar toch opteert de persoon voor een tussenmodel (om het fotograferen al wat gewoon te worden).

Er zijn dus geen specifieke behoeften...

Greetz
                        flickr - personal website

Comment

Okee. Dat weten we nu.

Maar iets zinnigs vertellen over de kwaliteit van Kodak is moeilijk. Voor zover ik weet werd de Z740 en dergelijke Kodakmodellen aangeraden voor 'grootouders'. Dus simpele toestellen en geen uitzonderlijke beeldkwaliteit.
                          Naar het schijnt zou Kodak iets aan dat imago willen doen met de P712.
                          Maar of die doelstelling is bereikt?
                          Op dpreview vond ik 6 commentaren van tevreden gebruikers. Als dat een voldoende referentie is?

Alternatieven in de prijsklasse zijn de Fuji 6500, de Canon S3 en de Pana FZ7.
                          Waarbij de Fuji volgens mij de beste beeldkwaliteit biedt. De Canon zou de gebruiksvriendelijkste zijn.

Ik meen maar ben niet zeker dat de Panasonic TZ1 ook in die prijsklasse valt, en heb op dit forum al enkele tevreden gebruikers 'ontmoet'. Het is dacht ik een meer compact model, maar met 10x zoom.

En neen, Antoine200, ik heb geen aandelen in Panasonic. Wie andere alternatieve modellen kent mag zijn gefundeerde mening hier ook verkondigen.

Comment

wat allesinds geen aanrader is zijn HP camera's.
                            Ik heb er één en het is echt een ramp.
                            Om te beginnen: enorm veel batterijverbuik, daarnaast valt hij af en toe is uit wanneer je een foto trekt waardoor je helemaal opnieuw mag beginnen. Een flash die het soms niet doet. En als je helemaal pech hebt krijg je hem helemaal niet aan.

Mn zus heeft een kodak en is er best tevreden over. Onlangs kocht ze een canon IXUS en is er best tevreden over.
                            D7000 + Tamron 17-50 2.8 + Nikkor 50mm 1.8 + Nikkor 70-300 3.5-5.6 + SB600
                            Manfrotto 055XPROB + 804Rc2 + Reflectiescherm + CS5
                            + heel veel passie

Comment

De TZ1 van Panasonic doet het ook zeer goed. klein compact maar toch een 10x zoom.
                              heeft in 2006 een award gekregen voor compact camera met grote zoom in de traveller reeks. prijs rond de 400 met kaart.

Comment

Working...
                              X