Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Juiste type camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Juiste type camera

Hoi,

Eerst en vooral wil ik zeggen dat ik toch bijna de meeste 'draadjes' over de 'bridge' toestellen gelezen heb maar ik hoop eigenlijk een beetje op de ervaring van de prof of eerder gevorderde amateur om me te helpen de juiste keuze te maken.

Een DSLR krijg ik er niet door bij m'n lieftallige wederhelft, de body alleen zou nog gaan maar dan nog eens die lenzen erbij was teveel van het goede .

Daarom de overstap naar een bridge. Waarvoor hij/zij moet dienen :
    1/ portretten & modellen (kleur en zwart/wit)
    2/ combinatie van abstract & architectuur
    3/ leuke (betere) allround gezinsfoto's

budget +/- 500 €

Toestellen: Fuji S9500, Panasonic FZ50, Sony DSC-R1, Canon Powershot G7, ...

Als beginner heb ik niet de technische bagage om een juiste beslissing te maken, daarom vraag ik om jullie hulp . (ook al hebben jullie soortgelijke vragen reeds 100den keren gekregen ) Wel heb ik er voor gezorgd zo specifiek mogelijk te zijn in wat ik er wil mee doen.

Groetjes,
    Yoeri.
    Sony A100 - Tamron 28-200mm AF ASPHERICAL XR - DT 3.5-5.6/18-70

Re: Juiste type camera

ik ben altijd tevreden geweest over mijn vorige fujifilm...
    Mijn materiaal mag misschien gestolen zijn, maar bijdragen kan ik ook op een andere manier

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Anteros Bekijk bericht
      ik ben altijd tevreden geweest over mijn vorige fujifilm...
      Inderdaad, de toestellen van FUJI moet je zeker eens van dichterbij bekijken, ze zijn gekend voor hun goeie huidtinten en minder ruis.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Geen enkel slecht toestel ertussen.
        Maar naar mijn gedacht is de Sony niet alleen het kwalitatief beste toestel, maar ook je beste keuze.
        O.a. het groothoekbereik (24mm) zal voor jou interessant zijn, samen met de fotokwaliteit die de DSLR evenaart. En het is 10 megapixel.
        Mogelijk nadeel: tele beperkt tot 120mm.

Comment

Ik denk ook dat voor wat je lijkt te zoeken de Sony R1 de beste keuze is.

Comment

For me the Fuji, please
            PENTAX K100d SUPER !!!!!
            Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
            En een dapper standaard-kitlensje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
              Inderdaad, de toestellen van FUJI moet je zeker eens van dichterbij bekijken, ze zijn gekend voor hun goeie huidtinten en minder ruis.
              Hopla, hier gaan we weer.

Hier vindt je een vergelijking tussen Pana en Fuji.

Snel kijken voor je bedolven raakt onder de massa Pana ruis
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Hopla, hier gaan we weer.

Hier vindt je een vergelijking tussen Pana en Fuji.

Snel kijken voor je bedolven raakt onder de massa Pana ruis
                Als men al zo gaat vergelijken, de enige foto waar informatie op staat qua iso-waarde en sluitertijd is deze : Barbie, extrait, sans flash
                voor de pana : 200 ISO 1/8
                voor de Fuji : 800 ISO 1/20

Probeer zo maar te vergelijken Wie weet wat de waarden waren van de andere opnames???? Als je inderdaad voor de Pana 200 ISO gaat gebruiken en voor de Fuji 800 ISO dan heb je echt wel een vergelijkende test he???? Ik had graag de Pana ook eens gezien op 800 iSO onder dezelfde omstandigheden . . . ipv 200 ISO . .
                Last edited by Franciskine; 12 januari 2007, 11:43.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Blijf ver weg van enige review of vergelijk op "lesnumeriques" .. ik denk dat ze daar niets kennen van digitaal fotograferen, wat ze daar allemaal met mekaar vergelijken en door mekaar klutsen .. daar krijg ik haar van op mijn armen ..

Comment

Hoi ik verkoop mijn Fujifilm s5600 Zoom (is maar 1 maand oud!!!)... kijk eens op de link in mijn signature.

Comment

Zeg Poochy
                      Het is hier het forumonderdeel 'camera's', niet 'reclame-voor-mijn-camera-die-ik-verkoop-op-het-onderdeel-tekoop'.
                      Als je dit gaat posten in elke topic aangaande een vraag naar een toestel, zoals je blijkbaar bezig bent, ...

En dan nog off topic hier!
                      Last edited by nabi; 21 januari 2007, 15:23.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                        Zeg Poochy
                        Het is hier het forumonderdeel 'camera's', niet 'reclame-voor-mijn-camera-die-ik-verkoop-op-het-onderdeel-tekoop'.
                        Als je dit gaat posten in elke topic aangaande een vraag naar een toestel, zoals je blijkbaar bezig bent, ...

En dan nog off topic hier!
                        off topic ow ow... het ging hier wel oa over bridge camera's hé kameraad.

anyway... hier is mijn antwoord op jouw post

Comment

Je hebt toch nog een paar topics overgeslagen hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                            Je hebt toch nog een paar topics overgeslagen hoor

is't echt? weet je wat? je kan me misschien helpen spread the word !

(grapje hé... alhoewel.. als je op het forum ergens leest dat iemand geinteresseed is in een bridge... doorverwijzen! )

Comment

Working...
                            X