Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hulp hulp!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: hulp hulp!!

Oorspronkelijk geplaatst door tkpatric Bekijk bericht
    Een beetje respect aub.
    Dat heeft niets met disrespect te maken. Geef toe, iemand die al jerenlang reportages maakt, en zich al hebben geinformeerd en dan nog met zo'n vraag afkomen... ik heb daar m'n vragen bij.
    Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
    Focaldesign

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bert&Ivan Bekijk bericht
      Ok bedankt, vind het wel zeer spijtig... Zo een duur speelgoed en je kan niet eens op je schermpje kijken en die stomme simpele fototoestellen hebben dat dan wel?? Hoop dat ze met de tijd overal een 2e sensor bijsteken. Het toestel is van mijn Pa (bert) en die is niet zo goed aan zijn ogen dus ik maar zeggen dat hij een digitale moet kopen en nu dus..... ja
      Dan is zo'n zigview misschien wel iets voor jullie:

http://www.fotokonijnenberg.nl/product_list.php?idc=645
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Faan Bekijk bericht
        Dat heeft niets met disrespect te maken. Geef toe, iemand die al jerenlang reportages maakt, en zich al hebben geinformeerd en dan nog met zo'n vraag afkomen... ik heb daar m'n vragen bij.
        Ja das begrijpelijk. We gingen ervan uit dat het Lcd gebruikbaar was voor dat doeleind.
        En wij zijn zo geen mensen die 10 keer naar de winkel gaan vooraleer we iets aanschaffen. Deze K100d kwam bij somige tests als beste Prijs/kwaliteit uit de hoek dus hebben we die aangeschaft.

En die Zigvieuw is echt wel iets leuk zo te zien. Voor weinig geld. Bedankt he !
        http://img101.imageshack.us/img101/7...nderleexq6.gif

Comment

Als je slechte ogen hebt, moet je eventueel uitkijken naar een vergrotend oculair dat je kan monteren of zit er geen oogcorrectieknop op de 100d?
          Wat betreft de ervaringskwestie, ik kan me inderdaad voorstellen dat iemand die een digitale SLR koopt , aanneemt dat je via het schermpje (of scherm naargelang het model) kan zien wat er door de lens komt. Dat is niet altijd even duidelijk uitgelegd in de brochures.
          Bij de kleine digitaaltjes is dit immers ook (niet door de lens, dat weet ik wel)

Die zigview kende ik niet, lijkt me best interessant in sommige omstandigheden (macro, studiowerk ?)
          Last edited by Adri H; 4 januari 2007, 12:05.
          Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

Comment

of zit er geen oogcorrectieknop op de 100d?

Ja die zit erop.
            http://img101.imageshack.us/img101/7...nderleexq6.gif

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bert&Ivan Bekijk bericht
              Ok bedankt, vind het wel zeer spijtig... Zo een duur speelgoed en je kan niet eens op je schermpje kijken en die stomme simpele fototoestellen hebben dat dan wel?? Hoop dat ze met de tijd overal een 2e sensor bijsteken. Het toestel is van mijn Pa (bert) en die is niet zo goed aan zijn ogen dus ik maar zeggen dat hij een digitale moet kopen en nu dus..... ja
              Hmm, das een beginnersfoutje dat je daar maakt, neem je tijd , leer je toestel kennen en je gaat de 'viewfinder' ZALIG vinden, ik kwam ook van zo'n schermpje, maar je fotogevoel is veel groter via de zoeker.

-M-
              Mijn site...
              vandaelefotografie.be
              * BD0916BE *

Comment

Is juist heerlijk..............om helemaal in de zoeker te "kruipen".

Gebruik het schermpje zo af en toe om een foto te beoordelen en de instellingen te veranderen.

Via zo'n schermpje foto's maken lijkt me niks...........
                Nikon spul

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CooMa Bekijk bericht
                  Toch even ter informatie: er zijn ondertussen wel al DSLR's die live preview op de LCD toelaat: de Panasonic Lumix DMC-L1 (http://www.dpreview.com/articles/panasonicdmcl1/) en de Olumpus E-330 (http://www.dpreview.com/reviews/olympuse330/...
                  Mag ik hier nog aan toevoegen: Pentax K10D heeft de keuze-optie ook om een preview te maken. Maar wat heb je daar in Gods naam aan? De preview wordt niet opgeslagen en je moet dus eigenlijk uw opname opnieuw maken.
                  Kan enkel nuttig zijn om een set te checken of uw belichting?
                  Geef mij dat "gaatje" dan maar!
                  Henri

Comment

Wel, voor een brilgebruiker zou een optischer zoeker met dioptrie-aanpassing zoals in de Pentax K100D juist makkelijker moeten werken dan met het onduidelijke beeld dat je op de LCD schermpjes krijgt te zien. Vooral om correct scherp te stellen is dat nodig.

Je moet bovendien weten dat een DSLR (digitale reflex) een stuk minder scherptediepte heeft dan een compactje (die compactjes gebruiken immers vele kleinere sensoren en bijgevolg ook veel kortere brandpunten) waardoor foutieve scherpstelling veel sneller in onscherpe foto's resulteert. Die beperkte scherptediepte is een belangrijk pluspunt voor creatieve fotografie, geen minpunt zoals sommigen mss zouden doen geloven. Je wil immers niet altijd alles scherp.

Als je toch echt wel live op een LCD wil kunnen kijken is er nog altijd de ZigView. Dit is een toestelletje dat je op de optische zoeker plaatst (in plaats van het rubberen kapje dat er default op zit). Het heeft een schermpje dat je in alle richtingen kan draaien om uit alle hoeken te zien wat er door de zoeker te bekijken valt. Je ziet er niet het volledige beeld mee, maar toch een groot stuk en kan er de "vrijheid" mee bekomen die je blijkbaar zo graag hebt zonder de betere kwaliteit van de spiegelreflex op te offeren. Je moet het maar eens googlen...

hth, Wim
                    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Ik ben aan't sparen voor zo'n toestel, normaal gezien heb ik hem binnen een maand of zes.
                      Momenteel kost hij 711 Euro. (met lens), maar ik denk dat het zijn prijs waard is.
                      Mijn oogskes werken nog goed.
                      Is humor van de bovenste plank weggelegd voor kleine mensen?

foto's

Comment

Ik hoop voor Bert&Ivan dat zijn post enkel bedoeld was op iedereen hier eens goed liggen te hebben.

Indien niet: .... man man man
                        Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

Comment

wacht maar tot binnenkort al die makro-d50 kits te koop komen wegens : te moeilijk , te groot , past ni in handtas , geen LCD-zoeker , kunnen geen filmpjes maken , ......
                          www.Klikkerdeklik.be
                          Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

Working...
                          X