Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon of canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon of canon

De D70 had wel een hardware probleem. Het wordt wel gratis opgelost als je er last van hebt, maar je bent je camera wel enkele weken tot enkele maanden kwijt.

Dus persoonlijk zou ik die liever niet kopen. Als je voor Nikon kiest dan heb je de D50 (wordt vervangen door de D40 trouwens) of de D70s (let op de s dit is een verbeterde D70 die het probleem niet heeft).

Bij Canon zit je met de 400D tussen deze 2 Nikon toestellen in.

Ik zou naar de recentere modellen neigen. Dus D50 voor Nikon en 400D voor Canon. Die bodies veranderen nog snel en bieden meestal op een aantal punten ook voordelen boven hun oudere broertjes.

De D40 kan niet alle lenzen aan, dus valt die voor mij weer af.

Ik zelf heb voor de Canon gekozen omdat ik vond dat er meer en goedkopere accessoires voor te verkrijgen waren. Verder is dit een 10M sensor tegenover de 6M van de Nikons. Niet dat megapixels zo belangrijk zijn, maar het geeft je meer ruimte achteraf om de compositie nog te veranderen na de shoot. Bij de Canon krijg je ook gratis SW mee om te beginnen, die van Nikon is beter maar niet gratis.
    Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
      Ik zou naar de recentere modellen neigen. Dus D50 voor Nikon en 400D voor Canon.
      Ik ben het hier niet mee eens.

Een D50 is minder goed dan een D70(S).

En ik heb zelf overwogen om een 400D te kopen maar de miniatuur zoeker zie ik echt niet meer zitten in vergelijking met de zoeker van een 5D.

Dus als je echte argumenten hebt waarom een D50 of een 400D toch beter zijn dan een D70(S) dan horen wij deze argumenten graag.

Jan.
      Last edited by Jan_10D; 3 januari 2007, 15:16.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht

En ik heb zelf overwogen om een 400D te kopen maar de miniatuur zoeker zie ik echt niet meer zitten in vergelijking met de zoeker van een 5D.

Dus als je echte argumenten hebt waarom een D50 of een 400D toch beter zijn dan een D70(S) dan horen wij deze argumenten graag.

Jan.
        Ik kan er wel wat geven hoor Jan als je wil

Maar ik denk dat dorientje met die D70 zeker geen slechte keuze maakt dus ik zal dat maar niet doen. Maar een 400D schat ik toch serieus hoger in dan een D70.
        Last edited by Kevlar; 4 januari 2007, 14:15.

Comment

Jan.
          De D50 heeft een betere ruis verhouding dan de D70. Ook voor een beginner die eerder JPG schiet zit er een veel betere bewerking in de camera. De foto's uit een D50 hebben minder postprocessing nodig. Niet echt een voordeel voor een doorgewinterde hobbyist, maar als starter zeker te smaken.
          Er zitten een aantal instelling op die D70 die de D50 niet heeft, maar dat is niet eenvoudig om te oordelen of je die echt nodig hebt. Als je begint denk ik niet dat dit een doorslag kan hebben.

De 400D heeft een veel minder ruis dan de D70, 10MP tegenover 6MP, een anti-stof systeem en veel betere LCD. Dit zijn de grootste pluspunten volgens mij. Op de D70 zitten dan ook weer dingen die beter zijn dan de 400D.
          De zoeker grootte vind ik veel te veel overroepen. Ik heb nooit met een 5D vergeleken want die is 4x duurder dan de 400D. Maar het verschil tussen de D80 en 400D was voor mij te klein om over te vallen. En de D70 is zeker niet beter dan de D80 op dat gebied.
          Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
            De D50 heeft een betere ruis verhouding dan de D70.

De 400D heeft een veel minder ruis dan de D70, 10MP tegenover 6MP, een anti-stof systeem en veel betere LCD. Dit zijn de grootste pluspunten volgens mij.
            De zoeker grootte vind ik veel te veel overroepen. Ik heb nooit met een 5D vergeleken want die is 4x duurder dan de 400D.
            Dit is ook wat ik denk.

Maar uw voordelen zijn mijn nadelen.

De D50 levert softe fotos af in vergelijking met een D70.

En de 400D vraagt heel wat meer opslagruimte en dus nog een extra investering.

Het anti stof systeem en een grotere LCD kunnen een meerwaarde opleveren.
            Maar 1 enkel minpunt van een DSLR, bijvoorbeeld de grootte, kan alle andere pluspunten totaal waardeloos maken.

En zelf vind ik de zoeker, samen met de sensor, het belangrijkste onderdeel van gelijk welke DSLR.

Jan.

Comment

Koop nu gewoon nog even niets .

Immers :

Ik zie veel mensen de makro buitenkomen met een D50 kit van 499 onder de arm

Vrij vertaald : binnen een week of 3 staan er veel D50's te koop wegens te moeilijk , LCD werkt niet als zoeker , te zwaar , past ni in de sjakkos , kan geen filmpjes maken , .......

Doch ik zou de 400D eens gaan bezien, naar het schijnt is da ook een goed ding
              www.Klikkerdeklik.be
              Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

Dorientje, kun je het nog allemaal wel volgen?

Ben erg benieuwd naar je keuze?
                antoine200

Comment

Voor wat het waard is... ik ben newbie en heb daarom besloten om een tweedehands toestel te kopen. Ik heb voor 500 € een D70 (met D70s firmware) gekocht incl. een Tamron 28-200 lens. Tegenwoordig vind je de body van een D70 ook al voor een pak minder geld en kan je zelf nog een lens zoeken. Alle toestellen evolueren tegenwoordig zo snel, en er zal altijd wel iets meer kunnen, maar kijk gewoon naar de bottom line waar je het voor wil gebruiken en in functie van je budget... want nu wil ik ook verder gaan, nog een flitser waarmee je wel iets kan, eventueel battery grip.... en als het nog even kan ook wel een lens extra of zo... een rugzakje om dat allemaal comfortabel te transporteren.... dat kost natuurlijk ook nog allemaal geld.

Ongetwijfeld zal ik in de toekomst wel een nieuw toestel kopen, maar als ik nu kijk wat ik met dit toestel kan als beginnende fotograaf... dan ben ik nog wel eventjes zoet...
                  Nikon D700 - Fuji S3 Pro / Nikkor 24-70 2.8 / Tokina 100 2.8 / Nikkor 50 1.8 / Sigma 70-200 2.8 / SB-600 - SB-26 /
                  Mijn foto's
                  Mijn blogje

Comment

De D50 levert softe fotos af in vergelijking met een D70.
                    In vergelijking met een Nikon D40 lijkt het wel of deze Nikon D50 een ernstig sensor defect vertoont.

Ik vind dat zowel de Nikon D40 als de Nikon D70s op dit moment de beste prijs/kwaliteits verhouding bieden.

Nee, ik koop (nog) geen Nikon.

Jan.

Comment

Nee, ik koop (nog) geen Nikon.
                      Jan.
                      Wij Nikon gebruikers vergeven het je Jan . . .
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Hoi allemaal terug

Ondertussen zijn mijn examens gedaan en heb ik een Nikon D50 aangeschaft. Niet in de Makro of Media Markt maar in VandenBorre. Het leek me net iets beter dan in Makro ofzo te gaan.

Heb hem 2 dagen voor mijn eerste examen aangeschaft (waardoor het leren op de tweede plaats kwam) en wat 'test'foto's gemaakt. Ondertussen kan ik er al aardig mee overweg en ben er tevreden van.
                        Aangezien ik nu toch een paar vrije dagen heb, ga ik eens wat meer goeie foto's trekken en niet enkel mn hond en kat.
                        D7000 + Tamron 17-50 2.8 + Nikkor 50mm 1.8 + Nikkor 70-300 3.5-5.6 + SB600
                        Manfrotto 055XPROB + 804Rc2 + Reflectiescherm + CS5
                        + heel veel passie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dorientje Bekijk bericht
                          Hoi allemaal terug

Ondertussen zijn mijn examens gedaan en heb ik een Nikon D50 aangeschaft. Niet in de Makro of Media Markt maar in VandenBorre. Het leek me net iets beter dan in Makro ofzo te gaan.

Heb hem 2 dagen voor mijn eerste examen aangeschaft (waardoor het leren op de tweede plaats kwam) en wat 'test'foto's gemaakt. Ondertussen kan ik er al aardig mee overweg en ben er tevreden van.
                          Aangezien ik nu toch een paar vrije dagen heb, ga ik eens wat meer goeie foto's trekken en niet enkel mn hond en kat.
                          Veel plezier ermee Dorientje, laat de fotootjes maar komen
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
                          X