Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon of canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon of canon

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
    kwestie ruis op hogere iso waarde is dat een zeer goede camera
    De ruisreductie in de S3Pro is vrij agressief en vreet wel aan het detail. Hopelijk doet de S5pro het hier beter.

MVG,

Comment

Waarom lees je daar nooit reviews van? Ze hebben 't altijd over Nikon en Canon en leggen die resultaten naast elkaar. Zou toch interessant zijn om deze ook in dat soort vergelijkingen te betrekken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
        De ruisreductie in de S3Pro is vrij agressief en vreet wel aan het detail. Hopelijk doet de S5pro het hier beter.

MVG,
        Frank, dat is wat je leest op sommige reviews, helaas moet ik dat tegenspreken uit persoonlijke ervaring . . . ik vind het erg dat ik dit moet zeggen maar de kwaliteit van mijn foto's met de D2XS op 800 ISO is duidelijk minder dan bij de Fuji S3 Pro op 1600 ISO
        Kan het zijn dat ik onlangs ergens en post van jou heb gelezen dat je bijna nooit hoger gaat dan 400 ISO met je D2X? Natuurlijk valt het ruisprobleem dan echt wel minder op.
        ik spreek hier wel over opname's in een sporthal met een slechte TL - verlichting ( helaas ben ik door een hardwarefout in mijn externe HD al mijn foto's kwijt ) ( zie thread in chitchat ) Dus ik weet niet of ik dit nog vergelijkende opnam's zal kunnen aantonen . . .
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Frank, dat is wat je leest op sommige reviews, helaas moet ik dat tegenspreken uit persoonlijke ervaring . . . ik vind het erg dat ik dit moet zeggen maar de kwaliteit van mijn foto's met de D2XS op 800 ISO is duidelijk minder dan bij de Fuji S3 Pro op 1600 ISO
          Kan het zijn dat ik onlangs ergens en post van jou heb gelezen dat je bijna nooit hoger gaat dan 400 ISO met je D2X? Natuurlijk valt het ruisprobleem dan echt wel minder op.
          ik spreek hier wel over opname's in een sporthal met een slechte TL - verlichting ( helaas ben ik door een hardwarefout in mijn externe HD al mijn foto's kwijt ) ( zie thread in chitchat ) Dus ik weet niet of ik dit nog vergelijkende opnam's zal kunnen aantonen . . .
          Dan ben ik zeker benieuwd wat de S5pro gaat geven

Ik heb overigens pas ook zaalvoetbal gefotografeerd, en heb toen wel ISO800 gebruikt

MVG,

Comment

mm, zoals eerder vermeld, staar je niet blind op de betere/duurdere body, maar begin goedkoop met een instapmodel, en investeer in betere/duurdere lenzen,
            de body zal je max 2 a 3 jaar gebruiken, tegen het einde van je studies wil je gewoon meer en beter dan pakweg een 10/20/30d, d200, etc kan geven en voorheen gebruik je eigenlijk (te) weinig de extra mogelijkheden die deze camera's bieden, maw je gaat meer uitgeven aan iets dat je praktisch niet nodig zal hebben...
            kijk en probeer wel naar morgen te kijken, en met welk merk je verder wil/kan.

(spreek uit eigen ervaring, en volg een eerder technische opleiding waarbij we 'normalieter' meer uit een camera zouden moeten kunnen halen, dan academies)

Comment

Dan ben ik zeker benieuwd wat de S5pro gaat geven

Ik heb overigens pas ook zaalvoetbal gefotografeerd, en heb toen wel ISO800 gebruikt

MVG,
              Frank, ik zal je eens uitnodigen 'S AVONDS in de sporthal van VCDuvel volleyball ( ereklasse ) op een wedstrijd, zaal denk ik van 15 m hoog of meer waar daar bovenaan TL- verlichting bevestigd is . . .
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

MVG,
                Als je de ruisreductie van de S3 als agressief bestempelt, zitten er dan in de D70 en D200 hooligans???????
                Denk je dan echt dat ik de S3 er bij heb voor de snelheid om of er leuke oudere ais lenzen op te zettten?
                Sony en Olympus
                Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                  Als je de ruisreductie van de S3 als agressief bestempelt, zitten er dan in de D70 en D200 hooligans???????
                  Denk je dan echt dat ik de S3 er bij heb voor de snelheid om of er leuke oudere ais lenzen op te zettten?
                  Dat hangt er allemaal vanaf met wat je vergelijkt he. D200 en D70 zijn nu niet bepaald goeie camera's in de hoge iso.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                    Dat hangt er allemaal vanaf met wat je vergelijkt he. D200 en D70 zijn nu niet bepaald goeie camera's in de hoge iso.
                    Hallo,
                    Vinden jullie niet dat deze discussie op deze topic iets te ver gaat.
                    Dorientje wil graag als studente een camera kopen binnen haar budget.
                    mvgr
                    antoine200

Comment

Vraag mij toch af hoe serieus wij Dpreview en andere gerenomeerde testers nog kunnen nemen, daar zij de D200 als zeer goed presterend bij hoge iso aanmerkten. Zelf werk ik niet vaak boven de 800, maar kan me voorstellen dat mensen die die camera kochten met de illusie ruisloos op 1600 te kunnen schieten, zich miskocht voelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                        Hallo,
                        Vinden jullie niet dat deze discussie op deze topic iets te ver gaat.
                        Dorientje wil graag als studente een camera kopen binnen haar budget.
                        mvgr
                        antoine200
                        Ja daar heb je gelijk in.

En mijn advies heb ik nog niet gegeven hier dus hier volgt:

Nikon of canon of andere: kijk niet enkel naar de body maar naar het volledige systeem en hoe dit je wensen kan invullen binnen jouw budget en kijk dan wat de voor en nadelen zijn van de resultaten van je zoektocht. Eenmaal je dat weet is de beslissing zo genomen.

En dorien. Die voor en nadelen thread is wel leuk maar je moet zelf je conclusies trekken want iemand kan bijv iets niet goed op zijn camera vinden maar tegelijkertijd zou het kunnen dat al de anderen daar nog slechter in zijn.

@paparazzi : dat is niet echt een probleem met sites als dpreview he. Daar heb je grotendeels alles tot je beschikking om zelf jouw conclusies te kunnen trekken. En dorien als je op www.dpreview.com nog niet geweest bent zeker doen.
                        Last edited by Kevlar; 3 januari 2007, 09:45.

Comment

De zoveelste herhaling van onderwerp: die opvatting kennen we onderhand wel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                            De zoveelste herhaling van onderwerp: die opvatting kennen we onderhand wel.
                            We hadden hier juist beslist dat dit niet de geschikte thread hiervoor was waarom kom jij er dan toch op terug? En het is maar de herhaling op de zoveelste herhaling van een claim he. Dus misschien eerst de claim met de vingerwijzen

Comment

Om op de vraag te antwoorden:

Als je geen 10 MP nodig hebt, dan is de Nikon D70s een nog betere oplossing dan een D50.

Online winkels waar je bij problemen ook zelf kan langsgaan bieden een veilige aankoop mogelijkheid.

Jan.
                              Last edited by Jan_10D; 3 januari 2007, 10:23.

Comment

Vanmorgen liep ik langs een actionshop winkel en toen zag ik een promotiestaan: Nikon D70 + 18 - 70 lens en als ik het mij nog goed heriner een geheugenkaart. Dit alles voor 699. Dit vind ik best aantrekkelijk. Het is dan wel 200 euro duurder maar ik heb al reacties gelezen waar de D70 aanbevolen wordt.
                                D7000 + Tamron 17-50 2.8 + Nikkor 50mm 1.8 + Nikkor 70-300 3.5-5.6 + SB600
                                Manfrotto 055XPROB + 804Rc2 + Reflectiescherm + CS5
                                + heel veel passie

Comment

Working...
                                X