Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe zwaar mag een lens zijn om statief te gebruiken ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• hoe zwaar mag een lens zijn om statief te gebruiken ?

Hallo iedereen,

Vooreerst een gelukkig 2007 gewenst, met vééél scherpe en goede opnamen
    Mijn vraag is misschien raar, maar ik heb de handleiding van mijn body erop nagelezen en op het internet gezocht, zonder iets te vinden. Dus probeer ik het hier maar eens !
    Als je een stevige zoom monteert op je camera-body, en dat dan op een statief zet, dan komt het gewicht van de lens volledig op de vatting te staan. Anders dan wanneer je uit de hand foto's maakt, want dan het je de zoom toch altijd vast met de linkerhand.
    Nu bij de echte zware zoomlenzen (denk maar aan de 70-200 L USM IS van Canon) is er een statief-vatting voorzien, maar bij de anderen niet. Zelf heb ik een Sigma 50-150 (770 gram) en dus vroeg ik me af of dat allemaal wel goed is als je dat monteert via de 400D body op een statief...

Iemand enig idee wat de grenzen zijn ?

Mercikes voor het reply-en !

Ronny
    Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

Re: hoe zwaar mag een lens zijn om statief te gebruiken ?

Oorspronkelijk geplaatst door fotomanneke Bekijk bericht
    Hallo iedereen,

Mijn vraag is misschien raar, maar ik heb de handleiding van mijn body erop nagelezen en op het internet gezocht, zonder iets te vinden. Dus probeer ik het hier maar eens !
    Als je een stevige zoom monteert op je camera-body, en dat dan op een statief zet, dan komt het gewicht van de lens volledig op de vatting te staan. Anders dan wanneer je uit de hand foto's maakt, want dan het je de zoom toch altijd vast met de linkerhand.
    Nu bij de echte zware zoomlenzen (denk maar aan de 70-200 L USM IS van Canon) is er een statief-vatting voorzien, maar bij de anderen niet. Zelf heb ik een Sigma 50-150 (770 gram) en dus vroeg ik me af of dat allemaal wel goed is als je dat monteert via de 400D body op een statief...

Ronny
    Gebruik van statiefring hangt niet alleen af van het gewicht, maar ook van de brandpuntsafstand. Canon levert een statiefring vanaf 200mm...

sugar
    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Re: hoe zwaar mag een lens zijn om statief te gebruiken ?

Oorspronkelijk geplaatst door fotomanneke Bekijk bericht
      Hallo iedereen,

Ronny
      zolang je niet gaat rondlopen met camera op statief gemonteerd gaat dit volgens mij geen problemen geven. de 2,8 70-200 L USM IS weegt 1570 gram om precies te zijn dus het dubbelle !!

Comment

Working...
      X