Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginner

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Beginner

Ben als beginner op zoek naar een nieuw toestel.
    Reflex of een betere compact ?

Kan een nikon D50 op de kop tikken voor een tamelijk goede prijs denk ik (500€ voor de kit met 2 lenzen)

Re: Beginner

gewoon kopen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

is dit toestel niet verouderd ?

Comment

Hallo,

Kijk even in gelijkaardige topics die hier de afgelopen dagen beantwoord werden.
        Een Bridge (= tussen compact en Reflex, met meer neiging naar Reflex) is dan een aanrader.
        Maar zoals al geschreven: er zijn al zeer veel voorgaande topics die hierover gaan, even rondspeuren en je hebt de info die je zoekt.

Suc6
        PENTAX K100d SUPER !!!!!
        Pentax DA 35 F2.4 - Pentax A 35-105 F3.5
        En een dapper standaard-kitlensje

Comment

bedankt voor snelle reactie !!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dizko Bekijk bericht
            Wanneer is een camera verouderd?
            De D50 is nu 1,5 jaar op de markt, en wordt nu idd vervangen door de D40. Voordeel van de D50 is echter dat hij een ingebouwde AF-motor heeft, en dat je dus vrijwel alle Nikon-lenzen kan gebruiken. Dat is bij de D40 niet het geval: enkel AF-S lenzen zijn bruikbaar (als je niet manueel wil scherpstellen tenminste).

Bovendien staat de D50 goed op punt, er zijn nauwelijks problemen opgedoken met dit type.

De D50 is heel wat camera voor een zeer interessante prijs!

Groetjes, Wim
            Fujifilm X-H1 met (te) veel lenzen
            Fujifilm X100V

Comment

De D50 is een prima camera voor beginners. Ik heb er ook naar gekeken de afgelopen maanden. Beter dan de nieuwe D40. Deze heeft wat mij betreft teveel minpunten tov de D50.

En 500 euro voor een kit met twee lenzen is een prima deal. Maar is dat een nieuwe of 2de-hands?
              Fotoapparatuur
              Portfolio

Comment

2de hands, 1 jaar oud

Comment

2de hands, 1 jaar oud
                  En welke objectieven erbij? De 18-55 en de 55-200? Of de 70-300?

MVG,

Comment

Misschien juist nog eens nagaan hoeveel kliks hij al op de teller heeft. Als dat niet overdreven veel is, zou ik deze op de kop tikken.
                    ... see the ART not the TOOL ...

Comment

kan aan mij liggen maar ik vind 500 euro voor een body van een jaar oud wel eerder aan de dure kant aangezien de kit tegenwoordig minder dan 100 euro meer kost.

trouwens ik raad je aan deze tread (http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=141167 ) een keertje goed door te lezen en dan nog eens te denken (louter informatief maar er staan wel enkele goede punten in)

een body met 1 of 2 lenzen is namelijk nog maar het begin en als je niet van plan bent veel geld aan lenzen uit te geven kan een goede bridge je misschien zelfs veel betere resultaten geven dan deze kit. (alles hangt af van wat je ermee wil doen)

alleszins veel succes toegewenst

groeten, robbe
                      Last edited by robbe852; 31 december 2006, 10:55.
                      Prepare thoroughly. Go to the sacred places.
                      Wait. Look. Feel.
                      Then shoot ! (David Muench)

Comment

De 18-55 en de 55-200

Is er zo'n verschil tussen als hij het intensief zou gebruikt hebben ?

Comment

Elk toestel is verouderd...
                          Als je nu het nieuwste van 't nieuwste koopt... ligt morgen de opvolger in de winkel en staat de tweede upgrade al in de container te wachten in China...
                          Dus al wat je koopt is verouderd.
                          Dat is niet alleen met digicams zo.. Da's met alles zo, Plasma's, fototoestellen, GSM's, wagens, computers enz...
                          Koop nu en zie niet om. Als je dat wel doet... koop je je arm.

Comment

Dat zijn inderdaad de standaard kit-lenzen. Niet super maar wel goed om mee te beginnen.

Het maakt inderdaad een verschil uit als hij het intensief zou gebruikt hebben. Als ik me niet vergis is de sluiter (spiegel die bij elke foto omhoog klapt) van een D50 voorzien om zo'n 25000 clicks (fotos) mee te gaan.
                            Je kan geluk hebben dat die bvb 40000 clicks mee gaat, maar die garantie geven ze vanuit Nikon niet voor de D50.
                            Probeer dus even te weten te komen hoeveel fotos die persoon er al in totaal heeft mee getrokken. Ga zeker NIET af op de bestandsnummering, want die loopt maar van 0000 tot 9999.
                            Je kan van een jpg het aantal shutter release zien met o.a. Opanda Exif (google is your friend)
                            Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                            MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

2de hands, 1 jaar oud
                              De goedkoopste nieuwe die ik kon vinden is op Digitalstreet.nl. Daar staat een D50 met twee lenzen voor 740.

Dus 500 euro voor een D50 kit met twee lenzen is nog steeds een redelijke prijs.

Maar als ik op marktplaats.nl kijk zie ik al het een en ander voor een lagere prijs. Zelfs voor onder de 425 met twee lenzen.
                              Fotoapparatuur
                              Portfolio

Comment

Working...
                              X