Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Canon 30D & 20D & 10D topic - deel II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic - deel II

    Ik heb een vraagje:

    wat is een goed statief voor de Canon 30D? Zou voorlopig niet gebruikt worden met een zware tele...Ik ken er niet zoveel van dus wat is er allemaal nodig? Statief, balhoofd? Eventueel een deftig onderstel zodat ik later er een zware tele (bigma) kan op monteren?

    Alvast bedankt!!!!
    Monkey business
    [SIZE="1"][COLOR="Gray"]Nikon D300s

    Comment


    • #17
      Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic - deel II

      Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk bericht
      Ik heb een vraagje:

      wat is een goed statief voor de Canon 30D? Zou voorlopig niet gebruikt worden met een zware tele...Ik ken er niet zoveel van dus wat is er allemaal nodig? Statief, balhoofd? Eventueel een deftig onderstel zodat ik later er een zware tele (bigma) kan op monteren?

      Alvast bedankt!!!!
      even zoeken bij accesoires, zijn al enorm veel topics aan gewijd.
      Ik heb zelf een manfrotto 190B met een 124RC,
      niet echt een goede combinatie voor fotografie (wordt ook gebruikt met een telescoop...)

      dus moet ik mijn nog een ander kopje aankopen maar van het statief ben ik wel tevreden.
      You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
      www.koendd.be

      FZ50

      Comment


      • #18
        Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic - deel II

        Vraagje, we zitten nu met bezoek en wil wat kiekjes maken met de EF-S 18-55 kitlens. Ik zet 'm op Av en stel f6.3 in om toch ietwat scherpe resultaten te hebben EN trek met externe flits EN toch stelt ie mij een sluiterstijd van 0"8 voor ... Moet ik dan gewoon op M trekken en zelf instellen op 1/60 en f6.3 ofzo en dat de flits (EX 580) zich dan zelf aanpast of wat is in feite 't beste?

        Heb nog niet zoveel ervaring met zo'n soort van fotografie, daarmee...

        Alvast bedankt!
        Monkey business
        [SIZE="1"][COLOR="Gray"]Nikon D300s

        Comment


        • #19
          Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic - deel II

          ja, op M zetten met een sluitertijd van 1/250

          las dat hier net zelf op bd... (misschien een laat antwoord...)

          edit: blijkbaar kan het toch in AV: lees dit even door: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=144213
          You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
          www.koendd.be

          FZ50

          Comment


          • #20
            Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic - deel II

            Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk bericht
            Vraagje, we zitten nu met bezoek en wil wat kiekjes maken met de EF-S 18-55 kitlens. Ik zet 'm op Av en stel f6.3 in om toch ietwat scherpe resultaten te hebben EN trek met externe flits EN toch stelt ie mij een sluiterstijd van 0"8 voor ... Moet ik dan gewoon op M trekken en zelf instellen op 1/60 en f6.3 ofzo en dat de flits (EX 580) zich dan zelf aanpast of wat is in feite 't beste?

            Heb nog niet zoveel ervaring met zo'n soort van fotografie, daarmee...

            Alvast bedankt!
            Als je in het menu gaat en daar je persoonlijke instellingen kiest kun je dit veranderen.

            Bij de 3e instelling kun je kiezen of je in AV mode op 1/250sec vast of automatisch werkt.

            Als je voor vast kiest heb je altijd een vaste sluitertijd van 1/250 sec. Zowel met je bodyflits als met een externe flits. Met de EV-correctie voor de flits kun je eventuele over- of onderbelichting bijstellen.

            Als je voor automatisch kiest zal de flits automatisch de sluitertijd van de camera volgen als je EX 580 op highspeed synchro staat.

            Dus de auto-stand is voor binnen niet aangewezen omdat je dan met te lage tijden gaat zitten.

            De auto-stand is ideaal als je in tegenlicht fotografeert. Met een EV correctie op de flits kun je nu toch het in tegenlicht gefotografeerde object bijlichten

            zodat het typische donkere(weinig details bevattende) object nu toch wordt bijgelicht tot op bijna dezelfde intensiteit als het door de zon/raam belichte gedeelte.

            Zelfs als je al tijden van 1/500 sec of meer hebt, zal de flits ook flitsen met deze tijden, maar ook als je tijden hebt van maar 1/30 sec zal de flits volgen.
            Last edited by jo99841; 20 januari 2007, 23:26.
            Groetjes
            ----JO

            Comment


            • #21
              Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic - deel II

              alst voor niet te snel bewegende beelden is (binnen in de huiskamer ofzo...) zou ik je camera eerder in de M stand zetten en dan foto's nemen op 1/60 of 1/80 ofzo... want als je met 1/250 zit, gaat enkel je onderwerp belicht zijn, en ga je een lelijke donkere achtergrond krijgen. als je in de M stand met iets langere sluitertijd flitst, dan komt je achtergrond nog door
              5DmkIII en wat glas

              Comment


              • #22
                Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic - deel II

                Ik gebruik al 2 jaar een 20D, maar ik sta nog niet in de lijst.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #23
                  Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic - deel II

                  Mij moogt ge bij 10D bijschrijven!
                  http://katrijn.fotopic.net
                  Canon 10D met glaswerk, Canon G3,Tripod Velbon

                  Comment


                  • #24
                    Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic - deel II

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Ik gebruik al 2 jaar een 20D, maar ik sta nog niet in de lijst.
                    Bart ik heb je wel bezig gezien met de 20D in Dinant, maar stond niet echt stil dat je op de lijst zou willen. Ik laat iedereen maar gewoon aanmelden, dan weet ik zeker dat de personen erop komen die er ook op willen komen. En kat jij komt er ook op.
                    Waar een wil is, is een weg
                    ---------------------------------

                    Comment


                    • #25
                      Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic - deel II

                      ik ben ook in het bezit van een 30D en dat is een camera die veel instellingen heeft en blijvend uitdagend is !
                      i like it a lot !
                      canon eos 30D,40D,1D MK III--zoom canon EF 70-200 2.8 L USM / sigma flash EF-500 DG super www.rolly-pics.be

                      Comment


                      • #26
                        Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic - deel II

                        Kan iemand mij een degelijk, liefst zelfs héél goed, bewerkingsprogramma (goedkoop of gratis) aanbevelen waarmee ik de RAW-bestanden van mijn 30D kan bewerken? Ik heb wel de bijgeleverde software, maar wil wel eens iets wat misschien beter is. En om nu de CS2 te kopen, dat zie ik ook niet zitten, want die is net iets te prijzig naar mijn mening (eigenlijk vooral voor mijn budget).
                        Canon EOS 30D met te weinig én mindere kwaliteit glas ( EF 35-80mm 1:4-5.6 en EF 75-300mm 1:4-5.6 II ultrasonic )

                        Comment


                        • #27
                          Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic - deel II

                          Een 20D sinds 2 jaar
                          En nu pas een nieuwe 30D er bij gekomen
                          Mogen allebei op de lijst bij gevuld worden

                          Comment


                          • #28
                            Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic - deel II

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                            heeft iemand van jullie zowel een Ultra kaartje als een Extreemkaartje. Ben namelijke benieuwd of ik snelheid verschil merk bij 2 Raw foto's nemen achter elkaar. Of raw + jpeg, misschien dat ik er eentje bij wil kopen wegens m'n SD in aantocht. Ik dacht aan eentje van 1GB of 2GB. Als iemand een betere merk weet mag hij het me ook vertellen. Wel eentje die ook in slechte omstandigheden presteerd.

                            Dus ook als ik met me 30D onderwater ga, of mee in de sauna
                            Je hoeft niet perse een snelle kaart te hebben, de buffer is erg snel van de 30D. Ook hoeft je niet te wachten tot alle fotos zijn weggeschreven met de 30D je kan zodra de eerste bestanden op de kaart save kan je zo door gaan met klikken. Ik heb een 4 Gb 120 speed van trancend voor 70€ destijd gekocht en die voldoet prima.

                            Onderwater zou ik niet aan beginnen, dan blubt hij nog een keertje.
                            Mvg, drh

                            "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

                            Comment


                            • #29
                              Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic - deel II

                              Op 10 april ga ik m'n nieuwe 30D halen + 'npaar objectieven; zet mij er ook maar bij.
                              Canon 30D - 10-22, 17-55,70-300 do,Sigma 150 macro - Panasonic DMC-LX2.

                              Comment


                              • #30
                                Re: De Canon 30D & 20D & 10D topic - deel II

                                zopas ook een 30d aangeschaft
                                facebook

                                Comment

                                Working...
                                X