Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

olympus of canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • olympus of canon

    héy,

    om mijn duiken nog een extra tint te geven ben ik van plan om een camera te kopen.
    nu ik twijfel nog tussen 2 modellen .
    1: olympus SP350
    2: canon powershot G7
    daar deze 2 modellen de mogelijkheid hebben om vol auto. of zelf instellingen te doen en toch nog betaalbaar blijven voor een starter.
    heeft iemand ervaringen met deze toestellen?

    alvast bedankt,
    Steven
    canon EOS450D kitlens 18-55IS - speedlite 430EXII
    canon G7
    www.owfoto-devreese.be

  • #2
    Re: olympus of canon

    heu .. die G7 is nu niet bepaald goedkoop he .. ik weet niet waar u die wil kopen maar in Duitsland zie ik de G7 (fotokoch.de) voor 499 terwijl ge voor 599 een Nikon D40 hebt of voor 549 een D50 .. maar "goesting is koop" natuurlijk, persoonlijk vind ik dat de G7 een beetje een beeldkwaliteitsprobleem heeft door de hogere (te hoge?) pixeldensitiet op een 1/1,8" sensor en de daaruit volgende hogere ruisonderdrukking maar dat is JMHO

    Comment


    • #3
      Re: olympus of canon

      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
      heu .. die G7 is nu niet bepaald goedkoop he .. ik weet niet waar u die wil kopen maar in Duitsland zie ik de G7 (fotokoch.de) voor 499 terwijl ge voor 599 een Nikon D40 hebt of voor 549 een D50 .. maar "goesting is koop" natuurlijk, persoonlijk vind ik dat de G7 een beetje een beeldkwaliteitsprobleem heeft door de hogere (te hoge?) pixeldensitiet op een 1/1,8" sensor en de daaruit volgende hogere ruisonderdrukking maar dat is JMHO
      Zodra je rekening begint te houden met de lenzen en andere accesoires die een DSLR vraagt ga je veel duurder zijn met een DSLR dan met een prosumer. Dat mag je dus niet vgl op de manier dat je hier doet.

      Comment


      • #4
        Re: olympus of canon

        Als je dan toch kiest tussen de Oly of de Canon zou ik zeker voor de Canon gaan. Puur op basis van gebruiksgemak, degelijkheid, instelmogelijkheden en Canon's ervaring met IS. En overweeg de Panasonic LX2 (Leica D-Lux 3) eens. Iso technisch slechter dan de Canon maar zeker niet slecht.

        Comment

        Working...
        X