Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

400d Vs D80

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 400d Vs D80

    K ben aan het twijfelen.
    Eerst was mijn keuze duidelijk, een D70S, maar nu da'k begonnen ben met prijzen vergelijken, technische specs etc etc zit k beetje vast tussen D80 en 400D.


    Beetje achtergrond? Mijn werkbeest is een Mamiya 654 met 80mm fix en een finepix S5000 van ondertussen bijna 4 jaar.


    Wie zegt D80? Wie zegt 400D?
    en waarom?
    Ooit was ik een fotograaf, nu kijk ik eerst.
    Mamiya M645, GevaBox, Coronet N°2, Olympus Trip35, en hier slingert ook nog ergens een 7D rond.

  • #2
    Re: 400d Vs D80

    Beetje nutteloos om daarover te discussieren. Iedereen zal toch zeggen dat je het voor jezelf moet uitmaken. D80 zal iets duurder zijn, is ook groter in de hand. 400D heeft de anti-stof functie, maar is ook iets kleiner. Met alletwee zul je mooie foto's kunnen nemen.

    Het doet er niet toe wie voor de Nikon gaat en wie voor de Canon gaat, want jij zult moeten beslissen.

    Je kunt afkomen met argumenten zoals de service van Nikon die slecht is bij defect, maar dat heeft mij niet weerhouden om voor een Nikon te gaan. Eénmaal je een merk kiest zul je waarschijnlijk erbij moeten blijven, want omschakelen houdt ook in dat je al je lenzen moet wegdoen.

    Nog een cliché, ga naar de winkel en neem ze alletwee eens vast.
    http://kasper.photography & Flickr

    Comment


    • #3
      Re: 400d Vs D80

      Heb zopas een D80 met 18-200 VR zien staan voor 1450 €, 1 maand oud . Iemand die overstapt naar Pentax. Toehappen ?

      Chris_brugge

      Comment


      • #4
        Re: 400d Vs D80

        de service bij canon bij een defect toestel is zeker niet beter dan bij nikon
        dit weet ik van twee kameraden die canon toestelen hebben en ze tijdens de de garantieperiode hebben moeten binnendoen
        respectievelijk 2maand en 4maand kwijt

        Comment


        • #5
          Re: 400d Vs D80

          Dus basicly, kwaliteit is vergelijkbaar, hier en daar details die verschillen, en de D80 is duurder?

          Eigenlijk is het dus een beetje een persoonlijke keuze qua merk?
          Ooit was ik een fotograaf, nu kijk ik eerst.
          Mamiya M645, GevaBox, Coronet N°2, Olympus Trip35, en hier slingert ook nog ergens een 7D rond.

          Comment


          • #6
            Re: 400d Vs D80

            Oorspronkelijk geplaatst door Lorent Bekijk bericht
            K ben aan het twijfelen.
            Eerst was mijn keuze duidelijk, een D70S, maar nu da'k begonnen ben met prijzen vergelijken, technische specs etc etc zit k beetje vast tussen D80 en 400D.


            Beetje achtergrond? Mijn werkbeest is een Mamiya 654 met 80mm fix en een finepix S5000 van ondertussen bijna 4 jaar.


            Wie zegt D80? Wie zegt 400D?
            en waarom?
            Ga eens naar de winkel en neem beide toestellen eens vast. Er zijn toch wel heel wat verschillen tussen beide modellen. Koop het toestel dat je voorkeur wegdraagt qua gebruiksgemak, beeldkwaliteit van beide toestellen is erg goed

            sugar
            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

            http://supermasj.zenfolio.com

            Comment


            • #7
              Re: 400d Vs D80

              Oorspronkelijk geplaatst door Lorent Bekijk bericht
              Eigenlijk is het dus een beetje een persoonlijke keuze qua merk?
              Je snap het Het is niet een beetje, maar heel erg je persoonlijke keuze
              Groeten,

              Albert Jan

              Website AJH
              lidnummer: BD0371NL

              Comment


              • #8
                Re: 400d Vs D80

                dan mag deze dicht ^^
                don't want to start a Nikon VS Canon flamewar
                Ooit was ik een fotograaf, nu kijk ik eerst.
                Mamiya M645, GevaBox, Coronet N°2, Olympus Trip35, en hier slingert ook nog ergens een 7D rond.

                Comment


                • #9
                  Re: 400d Vs D80

                  Trouwens de D70s is bv nog verkrijgbaar bij fotokonijnenberg aan erg interessante prijs, misschien toch nog het overwegen waard.
                  http://kasper.photography & Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: 400d Vs D80

                    Oorspronkelijk geplaatst door Lorent Bekijk bericht
                    dan mag deze dicht ^^
                    don't want to start a Nikon VS Canon flamewar
                    Het is juist door de merkfans te "kietelen" dat zo'n eindeloze discussies kunnen ontstaan hé Hier valt het gelukkig nog mee , maar op internationale fora zoals DPReview worden de allerkleinste verschillen dikwijls buiten proportie opgeblazen om toch maar aan te tonen dat men de best mogelijke keuze gemaakt heeft en het andere merk gewoon waardeloos is en de eigenaar ervan sowieso een vierkante loser zonder verstand van camera's moet zijn

                    MVG,

                    Comment


                    • #11
                      Re: 400d Vs D80

                      het beste dat je kunt doen is naar een winkel gaan waardat ze beide toestelen hebben staan
                      neem ze beide eens in je handen
                      welk ligt het beste in je handen
                      bekijk het menu van beide ,met welk menu werk je het makkelijkste
                      dat zijn belangrijkere dingen dan de kleine verschillen tussen de toestellen
                      je koopt met beide camera's een goed toestel

                      Comment


                      • #12
                        Re: 400d Vs D80

                        Allebei goed, mijn keuze (= persoonlijk uiteraard) zou bepaald worden door de zoeker.

                        Groeten
                        Romulus
                        We all go a little mad sometimes. Haven't you?
                        Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: 400d Vs D80

                          Oorspronkelijk geplaatst door romulus Bekijk bericht
                          Allebei goed, mijn keuze (= persoonlijk uiteraard) zou bepaald worden door de zoeker.

                          Groeten
                          Romulus
                          200% mee eens de zoeker is trouwens de verlenging van je oog. Maar een goede
                          pentaprism zoeker is een kostelijk onderdeel van een camera, dit alleen al rechtvaardigt het prijsverschil tussen de D80 en 400d.

                          Raad aan de reviews van 400d en D80 eens te lezen op DPREVIEW speciaal de de conclusies.

                          Comment


                          • #14
                            Re: 400d Vs D80

                            Tja toch een beetje oppassen met die conclusies.
                            Ik stond voor dezelfde keuze en als je de reviews leest dan lijkt de Nikon toch wel wat meer te leveren dan de Canon. Dus dacht ik dat de vraag was, is dat extra's die prijs waard?

                            Ik naar de winkel om beide vast te pakken en een paar test foto's te maken.
                            Persoonlijk vond ik niet dat de D80 groter was en beter in de hand ligt. En het veel aangehaalde verschil van de zoeker kon ik ook niet zien. Ik heb beide verschillende keren na elkaar vast genomen om door de zoeker te staren. Het verschil is mijn ogen minimaal.

                            Dus dan een lijstje proberen maken

                            Canon: Beter in ruis (maar de D80 is zeker niet slecht)
                            Nikon: 2 instelwieltjes (alleen echt handiger als je in de M-mode werkt)
                            Canon: Anti-stof systeem (werkt het? Iets dat trilt gaat misschien sneller stuk?)
                            Nikon: Betere auto witbalans (maar niet belangrijk als je in RAW werkt)
                            ...

                            En zo kan je nog wat doorgaan. Dus uiteindelijk vond ik de verschillen redelijk klein en ben dan maar voor de goedkoopste gegaan.

                            Misschien kan jij een verschil vinden dat echt van belang is, dan ken je keuze.
                            Tot sluitertijd, Dirk

                            Comment


                            • #15
                              Re: 400d Vs D80

                              persoonlijk vind ik een grid belangrijk in de zoeker, ben het beu de net niet rechte horizons recht te zetten....D80 heeft er een, 400D weet ik niet, en ook voor het draadloos flitssysteem zou ik persoonlijk dan ook weer de D80 nemen, 400D weet ik niet of dit kan.....maar dat zijn allemaal dingen die IK belangrijk vind, maar daarom iemand anders niet......je maakt voor jezelf uit welke opties je zeker wilt in een camera.....
                              (heb ik me voorzichtig genoeg uitgedrukt om Nikon vs Canon te vermijden..?)

                              Comment

                              Working...
                              X