Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dure herstelling of niet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• dure herstelling of niet

hallo ik heb zopas een offerte gekregen voor de herstelling van m'n D100, man wat een eindejaarsgeschenk .
    het zit namelijk zo, bij het verhogen van het diafragma op m'n toestel (boven de f8) gaf m'n toestel een error, dus heb ik hem binnen gedaan voor herstelling ze hebben eerst een betsek opgemaakt (gelukkig) en komen tot de conclusie dat nodig is :
    Beeldverwerkings print vervangen, sluiter vervangen, reinigen CCD, reinigen van contacten, interne reiniging, ijken, algemeen nazicht en test(dit is wat ze letterlijk meedelen in de offerte)
    ik was van plan dit toestel te verkopen en dacht het eerst in orde te brengen alvorens dit te doen maar een herstellingskost van €394,46 lijkt me toch veel, laat staan hoeveel ik er nog voor moet vragen na die herstelling ?
    zijn er geen alternatieven voor die herstelling? zonder m'n D100 al z'n ingewanden te vernieuwen.

zat nog een offerte bij van m'n deffecte sb600, herstelkosten €204 die offerte heb ik zopas op de grond gevonden waarschijnlijk uit de enveloppe gevallen man man miserie miserie

groeten David
    Last edited by picture-it; 27 december 2006, 13:10.
    vanolles

Re: dure herstelling of niet

Tja, wat is veel? Wat is hij waard als hij niet hersteld wordt? Niks. Wat is hij waard als hij wel hersteld is? Voor jou een backup body die nog steeds prima resultaten geeft.

Hoeveel opnames telt het toestel ongeveer?
    "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
    Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
    Uit: Apocrief

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ballistic Bekijk bericht
      Tja, wat is veel? Wat is hij waard als hij niet hersteld wordt? Niks. Wat is hij waard als hij wel hersteld is? Voor jou een backup body die nog steeds prima resultaten geeft.

Hoeveel opnames telt het toestel ongeveer?
      ik denk zo'n 50 000 opnames schat ik
      vanolles

Comment

Weliswaar wat verouderd, maar een D100 is en blijft een goed toestel.
        Een back up toestel voor 400 euro kan je nooit vinden.
        Laten herstellen dus.
        Met de SB600 heb ik meer moeite.... die kan je best vervangen
        (€300 of zelfs minder, en je hebt een nieuwe)!

mvg,

Roland

Comment

Dit lijkt mij een standaard herstelling te zijn, alles vervangen wat slecht kan zijn bij het gestelde probleem....walla 400€ meneer.

Er zijn ook andere herstellers, maar ik weet niet of deze nog meekunnen met de techniek. Probleem zit vermoedelijk op de print. Als je toestel al 50.000 kliks heeft is het ook nuttig deze mee te vervangen. (MTBF is 100.000)
          Voor die 400€ heb je een gerevisieerd toestel met garantie op de herstelling. Beslissing ligt uiteraard bij u.

De herstelling van de flits lijkt mij ook vrij duur, interne capaciteiten stuk?

Op het werk hebben we de regel als de herstelling minder kost dan 1/2 van de nieuwprijs wordt het hersteld, anders nieuw. Uiteraard komt het daar niet op een euro aan.
          Te veel lenzen en te weinig tijd.
          http://pentaxlenstest.blogspot.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dppa Bekijk bericht
            Dit lijkt mij een standaard herstelling te zijn, alles vervangen wat slecht kan zijn bij het gestelde probleem....walla 400€ meneer.

Er zijn ook andere herstellers, maar ik weet niet of deze nog meekunnen met de techniek. Probleem zit vermoedelijk op de print. Als je toestel al 50.000 kliks heeft is het ook nuttig deze mee te vervangen. (MTBF is 100.000)
            Voor die 400€ heb je een gerevisieerd toestel met garantie op de herstelling. Beslissing ligt uiteraard bij u.

De herstelling van de flits lijkt mij ook vrij duur, interne capaciteiten stuk?

Op het werk hebben we de regel als de herstelling minder kost dan 1/2 van de nieuwprijs wordt het hersteld, anders nieuw. Uiteraard komt het daar niet op een euro aan.
            ik heb beslist éénmaal in de zure appel te bijten ze beiden te laten herstellen
            bedankt voor de raadgevingen

en nog een prettige feestdagen
            groeten David
            vanolles

Comment

Working...
            X