Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Ixus 800IS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon Ixus 800IS

Ik ben reeds een tijdje in het bezit van mijn Canon Ixus 800IS en ik kan me niet aan de indruk ontdoen dat mijn foto's onscherp zijn. Zelfs op automatische stand vind ik dat er aardig wat ruis op de foto's zit. Nu ja, dat is 1 feit. Wat me ook opvalt is dat er (ondanks de anti-rode ogen functie) er soms toch nog mensen met rode ogen op de foto verschijnen? En nog een laatste opmerking, bewegende beelden fotograferen lukt me maar niet op een deftige manier. Mijn favoriete "object", een zoontje van 2 jaar, wil namelijk niet heel lang stilzitten voor de lens... . Ik ben helemaal geen ervaren fotograaf of expert in manuele instellingen dus als iemand wat feedback kan geven zou dat heel tof zijn.

Iemand een ander toestel waar je misschien wel bewegende beelden deftig mee kan fotograferen en zonder ruis? Liefst een compact model.

Alvast bedankt.
    Fred.

Re: Canon Ixus 800IS

dat je ruis krijgt op de automatische modus is behoorlijk normaal want die gaat al vlug een hogere iso selecteren en dan krijg je (bij een compact) snel ruis

dat is ook zo bij mijn ixus 60

ik weet niet hoeveel je manueel kan instellen bij dit toestel maar hier enkele tips.
    Probeer je diafragma wat hoger te zetten (Av afgekort) dus een groter getal.
    En let op je sluitertijd dat deze niet te laag ligt anders krijg je bewegingsonscherpte.
    dit gaat soms moeilijk samen (groot diafgrama getal en klein sluitergetal) en dan kan je eventueel nog je ISO verhogen (maar dus niet teveel voor de ruis).
    toon anders eens enkele foto's waar je niet tevreden over bent...

gr,
    KOen
    Last edited by koen dd; 26 december 2006, 19:41.
    You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
    www.koendd.be

FZ50

Comment

Koen,