Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom een dslr? prosumer is evengoed of toch niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Waarom een dslr? prosumer is evengoed of toch niet?

Oorspronkelijk geplaatst door Koen B Bekijk bericht
    Dslr's wegen meer en vliegen dus hoger als je ze lanceert om kleiduifschieten te oefenen.

met de lens eraan wegen ze evenveel
    Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
    http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThEScReW Bekijk bericht
      http://www.dpreview.com/reviews/comp...cfz50&show=all

met de lens eraan wegen ze evenveel
      Zoals ik al in de andere draad zei: Doe hier nog eender welke tele bij, en je zit zo boven de 734 gram

Comment

tja, op den duur ziet een mens door het bos de bomen niet meer,

tot nu toe werkte ik met een simpel compactje, Fuji 2600 Z, 2 megapix,
        5 jaar geleden was dit een goed toestel, maar met de tijd werd dit minder en minder,

mijn doel, de huis tuin en keukenfotografie doch dit alles uitgebreid met een ietsje meer, paar keren meer met fototoestel op stap, en wat experimenteren, tot nu kan ik dit experimenteren niet gezien mijn toestelletje alles automatisch doet

binnen enkele maanden zou ik een nieuwe digitale camera willen aanschaffen met een budget van rond de 500 à 600 Euro

mijn interesse gaat na wat wikken en wegen uit naar de Panasonic FZ50, een toestel met voldoende manuele mogelijkheden, externe flits mogelijk, kortom een toestel met toch al heel wat mogelijkheden,

ben een regelmatig bezoeker van deze site, en als ik dan alle commentaren hier lees, of al eens een DSLR zie bij vrienden of collega's, dan denk ik zo van hmm, leuk, prachtig,

maar tja, een DSLR is misschien wel beter, sneller, maar als je naar de prijs kijkt is het toch het dubbele dat je moet uitgeven voor een body + 15-50 + 55-200 dus een 1200 euro, ipv 600 voor de FZ50
        en als ik dan uiteindelijk kijk naar de prijs, en naar het doel waarvoor ik hem ga gebruiken, dan is de keuze snel gemaakt

van de Fuji 2600 Z naar de Pana FZ50, slecht zal de stap wel niet zijn,

en wanneer ik de Pana dan enkele jaren heb kunnen gebruiken, kan ik terugkijken en eventueel alsnog naar een DSLR gaan, of misschien gewoon bij prosumer blijven,
        Eos R
        Sigma 24-105 f4-Sigma 35 1.4

Comment

Tja, mijn Samsung X800 heeft ook 2 megapixel. En daar maak in ook mijn huis-tuin-en-keuken opnames mee.
          En soms zijn die historisch goed; als Stieglitz zijn old and new new york maakte, heb ik hetzelfde beeld in brussel daarmee genomen...

Het enig criterium is lol!
          Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

Comment

hier lees je over welbepaalde voordelen van een prosumer

Het is en blijft een kwestie van prioriteiten en de gevolgen ervan.

Last edited by nabi; 9 februari 2007, 17:21.

Comment

Working...
            X