Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Werkingstemperaturen Canon 400D?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Werkingstemperaturen Canon 400D?

Hallo,
    Misschien een rare vraag, maar ik had graag geweten of iemand mij kon verwijzen naar de werkingstemperaturen van de Canon 400D?
    Een link naar een site is natuurlijk ook ok, de handleiding zou dit ook moeten vermelden wellicht.
    Bedankt alvast,
    P.

Re: Werkingstemperaturen Canon 400D?

Een 20D zou volgens het boekje moeten werken tussen 0°C en +40°C, dat zal dan bij een 400D ook wel zijn (staan die specificaties niet achteraan in de handleiding?).

Maar toen we vorig jaar naar Bokrijk geweest zijn was het heel wat kouder (ik dacht dat het toen -5°C was). . En ik ben zeker lang genoeg buiten geweest om de camera volledig af te laten koelen. Er lag zelfs een laagje ijs op mijn 20D.
    De volgende dag merkte ik wel dat de datum en tijd niet meer juist stonden, maar voor de rest is alles blijven werken.

Ik heb geen batterij moeten wisselen, maar in die omstandigheden moet je er wel rekening mee houden dat de akku véél sneller leeg is. Ze is dan eigenlijk niet helemaal leeg, want als ze weer opwarmt werkt ze weer (de capaciteit vermindert door de koude, net als bij een auto-akku).

De temperatuur die ze opgeven is die waarbij er zeker geen problemen zouden mogen optreden, maar je mag er zeker van zijn dat die bij lagere temperaturen ook nog wel zal blijven werken (zolang je niet overdrijft natuurlijk ).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Dag Bart,
      Bedankt voor de info. Ik ben nog op zoek naar de juiste camera, en schuim nu al 6 maand allerhande forums af
      Ik zag net op een forum dat bepaalde gebruikers van een "nieuwe camera" paarse fotos hadden net onder het vriespunt, na een dagje wandelen. Hun handleiding gaf ook 0-40°C aan ...
      Als ik een dag mijn camera op mijn skilatten meeneem dan wil ik wel nog ergens een foto kunnen nemen vandaar mijn vraag.
      Bedankt alvast.
      Peter

Comment

Volgens de gebruikershandleiding van mijn KM-Dynax 5D werkt ie tussen 0°C en 40°C.
        Na een uur foto's maken in de ijshal op het stationsplein te Brugge, waar het -6°C is, werkte alles nog normaal.

Wel opletten voor condensvorming bij de overgang naar een warme ruimte.
        Een afgesloten plastic zak om je toestel in te laten opwarmen doet wonderen.
        David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

Comment

Bedankt, blijkbaar is de 0-40 graden een algemene standaard als ik het zo lees
          Enfin, ik denk dat het vooral uitproberen zal worden, ...
          Prettige eindejaarsfeesten en maak vooral fotos in 2007
          P.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pholie Bekijk bericht
            Dag Bart,
            Bedankt voor de info. Ik ben nog op zoek naar de juiste camera, en schuim nu al 6 maand allerhande forums af
            Ik zag net op een forum dat bepaalde gebruikers van een "nieuwe camera" paarse fotos hadden net onder het vriespunt, na een dagje wandelen. Hun handleiding gaf ook 0-40°C aan ...
            Als ik een dag mijn camera op mijn skilatten meeneem dan wil ik wel nog ergens een foto kunnen nemen vandaar mijn vraag.
            Bedankt alvast.
            Peter

Heb al verschillende malen, camera op de latten meegenomen. Mijn vorige was een 300D, dus de voorganger van de 400D.
            2 Keer is mijn cam uitgevallen. Deed echt niets meer, dacht dat hij stuk was.
            Had wel net van lens gewisseld, en was berekoud.
            Heb daarentegen, een hele avond zonder lens te wisselen, bij -15°C, staan fotos trekken, zonder probleem.

Groeten
            JO
            Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

Comment

EOS 20D - januari 2005 - Zwitserland à -15° tot -20° C

Geen problemen gehad; enkele dagen na elkaar gefotografeerd.
              Nie alles geloven wat in de boekskes staat...
              :::: Canon :::: 1D MkII N
              :::: Lenzen :: 17-40 4.0│24-105 4.0 IS│70-200 2.8 IS│100-400 4.5-5.6 IS
              :::: Varia ::::: 1.4 X│1.7 X│2.0 X│420EX│G6

Comment

Bedankt allemaal voor de verhelderende reakties. Is wellicht wel schrikken als je cam plots geen krimp meer geeft
                Ik denk dat de waarden in de boekskes vooral slaan op de grenzen waar het toestel nog volgens de "normen" zou moeten werken. Buiten deze waarden is de kwaliteit volgens de leverancier wellicht niet meer te garanderen.
                Uittesten dus.
                Tnx

Comment

Working...
                X