Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1DmarkII N strepen in foto's op hogere iso waarden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 1DmarkII N strepen in foto's op hogere iso waarden

    Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
    Het zou kunnen zijn dat er iemand een simpele verklaring zou gehad hebben waardoor dit euvel vermeden of verholpen kunnen geweest zijn. De zaak waar ik mijn toestel gekocht heb laat ruilen toe wanneer je binnen de 7 dagen het toestel terug brengt.......ik zit op 10 dagen voordat ik deze problemen ontdekte. Als je dan ook nog weet dat canon niet van de snelste is en dat de ganse camera misschien uit elkaar gesmeten moet worden.Dan begrijp je waarschijnlijk wel dat ik hoopte op een eventuele oplossing voor de problemen voordat ik deze opstuur of binnenbreng bij de fotozaak.Je hebt geen garantie dat jouw camera effectief door een Canon hersteldienst gemaakt wordt.Een camera die helemaal uit elkaar geweest is en hersteld wordt is in mijn ogen verre van nieuw, voor mij althans.
    Koop jij een nieuwe Porsche en laat je de motor na 10 dagen al uit elkaar halen???
    Canon hersteldienst ken ik niet.
    Wel weet ik dat een camera na reparatie of controle soms beter werkt als nieuw! Op voorwaarde dat de mensen hun "job" kennen natuurlijk.
    Daar zou ik dus niet bang voor zijn, maar vervelender zijn tegenwoordig de wachttijden! Je koopt inderdaad geen camera van 3400 € om dan weken zonder te zitten.
    Is dit je vertrouwde handelaar, dan zou die toch voor een dergelijke klant iets extra mogen doen vind ik.Succes!
    Henri

    Comment


    • #17
      Re: Canon 1DmarkII N strepen in foto's op hogere iso waarden

      Oorspronkelijk geplaatst door HdL Bekijk bericht
      Canon hersteldienst ken ik niet.
      Wel weet ik dat een camera na reparatie of controle soms beter werkt als nieuw! Op voorwaarde dat de mensen hun "job" kennen natuurlijk.
      Daar zou ik dus niet bang voor zijn, maar vervelender zijn tegenwoordig de wachttijden! Je koopt inderdaad geen camera van 3400 € om dan weken zonder te zitten.
      Is dit je vertrouwde handelaar, dan zou die toch voor een dergelijke klant iets extra mogen doen vind ik.Succes!
      Ondertussen ben ik vanmorgen terug naar de fotozaak geweest en ze hebben daar totaal geen probleem gemaakt om de body om te ruilen voor een nieuw exemplaar. Heb het nieuwe toestel ter plekke uitgebreid mogen proberen en de foto's op een computer mogen inspecteren.Bij dit nieuwe toestel zijn er geen strepen zichtbaar op de foto's bij hogere iso-waarden.....gelukkig.
      Het zou kunnen dat mijn eerste toestel uit een slechte serie kwam......wat de strepen zou kunnen veroorzaakt hebben wist men in deze foto zaak ook niet. Op de oudere 1D modellen had men in bepaalde gevallen ook last van deze zogenaamde "banding". Na een nieuwe firmware waren deze problemen ook verdwenen. Iedereen bedankt nog voor jullie bijdrage.
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

      Comment


      • #18
        Re: Canon 1DmarkII N strepen in foto's op hogere iso waarden

        Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
        Ondertussen ben ik vanmorgen terug naar de fotozaak geweest en ze hebben daar totaal geen probleem gemaakt om de body om te ruilen voor een nieuw exemplaar. Heb het nieuwe toestel ter plekke uitgebreid mogen proberen en de foto's op een computer mogen inspecteren.Bij dit nieuwe toestel zijn er geen strepen zichtbaar op de foto's bij hogere iso-waarden.....gelukkig.
        Het zou kunnen dat mijn eerste toestel uit een slechte serie kwam......wat de strepen zou kunnen veroorzaakt hebben wist men in deze foto zaak ook niet. Op de oudere 1D modellen had men in bepaalde gevallen ook last van deze zogenaamde "banding". Na een nieuwe firmware waren deze problemen ook verdwenen. Iedereen bedankt nog voor jullie bijdrage.
        Zo hoort het ook. Ben blij voor jou dat het opgelost is en...al goed dat er inderdaad niet te snel met slijk gesmeten is.
        Veel geluk en plezier ermee!
        Henri

        Comment


        • #19
          Re: Canon 1DmarkII N strepen in foto's op hogere iso waarden

          Ik ben blij voor jou!
          "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
          Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
          Uit: Apocrief

          Comment

          Working...
          X