Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax k100d en bat

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Pentax k100d en bat

heeft er iemand ervaring met de volgende bat , Uniross Hybrio-Akkus 2100mAh ?
    deze zijn volgens bepaalde personen op dprev dezelfde als de eneloops, en gewoon bij topfoto te verkrijgen .
    een pentax K100 d met 18-55 kit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chevy.silverado Bekijk bericht
      heeft er iemand ervaring met de volgende bat , Uniross Hybrio-Akkus 2100mAh ?
      deze zijn volgens bepaalde personen op dprev dezelfde als de eneloops, en gewoon bij topfoto te verkrijgen .
      Ik heb geen ervaring met deze batterij, maar gelezen hebbende op:
      With 50+ years of expertise, Uniross delivers reliable rechargeable and single-use batteries, offering sustainable power solutions for global industries.

bij de Hybrio-Akkus zijn het dezelfde als eneloop.
      WW

Ik heb ze vandaag (28-12) gekocht. Ze zijn opgeladen en wel, hoelang ze het uithouden met gebruik in de camera moet ik nog uitproberen.
      Volgens de beschrijving achterop hebben de HYBRIO 2100mA NiMH een levensduur van 5 jaar, 500x herlaadbaar, verlies na vollading in 6 mnd 10% cap. en na 12 mnd. 15% cap. dus dat moet evengoed zijn als de lithium CR-V3. Wat de houdbare spanning betreft. De capaciteit van de lithium schijnt meer te zijn dus meer foto's voordat ze leeg zijn, maar dan kan je ze ook wegdoen. De oplaadbare CR-V3 zou volgens het Pentaxboekje niet stabiel genoeg zijn (mag niet ver boven de 3V uitgaan). Ik heb al moeilijkheden met de oplaadbare AA merk "digital" die niet 1,2V maar 1,25V zijn, bij volgeladen geeft de camera een knipperende batterij aan.
      Volgens een techneut is de camera geinstrueerd op 1,2V oplaadbaar en 1,5V Alkaline, dan zou hij dus een CR-V3 voor een alkaline van 3V aanzien.
      De camera schijnt bij het vullen van de batterijen precies te weten wat het zijn. (Wel erg gevoelig dus).
      Dit was mijn aanvulling van 28-12.
      WW
      Last edited by Oly725; 28 december 2006, 21:43. Reden: Meer gegevens over de HYBRIO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Maar ze hebben wel een kleinere capaciteit, 2000mAh tegenover 2700mAh van de nieuwste series van andere merken. Dat is toch ook een verschil van 35% .
        BB : had ik idd ook gezien MAAR das blijkbaar een press release van een jaar geleden.
        (To be on sale from November 14, 2005)
        Dus voor die periode was 2000mAh niet slecht.

Heb wel geen nieuwere versie kunnen vinden dus blijkbaar geloven ze zelf niet zo erg in het product om er in te investeren ....

(http://www.eneloop.info)

G
        As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
        like.no.other

Comment

Ik heb vorige week bij de aankoop van m'n K100 er ineens een set van Uniross bijgekocht (lader en 6 AA batterijen van 2500 mAh). Denk niet dat ze van het type zijn dat hierboven wordt vernoemd. (staat er nergens op)
          De eerste keer moest ik ze wel opladen en dan gingen ze ong. 80 clicks mee. Nu, enkele laadbeurten later doe ik er al een pak langer mee, maar nog niet lang genoeg mijn inziens.

Grtz
          Pentax K100D + kitlens /Tamron 28-200/Pentax SMC 50mm/Vivitar 135mm/Tokina 24mm/Pentax F 28-80/Sigma 28mm 1.8/Tamrac Velocity 8/Crumpler Pretty Boy 4000/Lowpro CompuDayPack

Comment

laatst had ik een setje van vier dat zeer snel leeg was effe meten en wat bleek één van de 4 cellen deed het niet meer. Misschien kan je alle cellen eens appart doormeten met een multimeter. Als één cel uitvalt heb je maar 3.6 volt meer.

Op een Duits pentax forum zag ik een test waarbij de AF snelheid gemeten werd. In de test viel op dat de DS met oplaadbare NimH's slechter scoorde dan de K10 D met zijn meegeleverde batterij. Dit zou aan de batterijspanning liggen die bij Nimh's en Nicad's 1.2V = ipv 1.5V. Zo geeft een setje van 4 oplaadbare 4.8 volt ipv van 6 volt.

Ben van plan om dit uit te testen als ik wat meer weet laat ik wat horen.

P.S

guido
            Geyst

Comment

ik ben benieuwd .

of zouden oplaadbare RCR-V3 (lithion) beter zijn ?

moet er wel een andere lader voor hebben.
              een pentax K100 d met 18-55 kit

Comment

ik ben benieuwd .

of zouden oplaadbare RCR-V3 (lithion) beter zijn ?

moet er wel een andere lader voor hebben.
                Kijk uit met oplaadbare CR-V3, de spanning mag de 3V echt niet ver te boven gaan. Het ene merk is de andere niet, ook hierbij goedkoop=duurkoop.
                Reparatie van een camera kost veel euros.
                Volgens mij is een overstap naar UNIROSS HYBRIO - SANYO ENELOOP - ANSMANN+MAX dus de nieuwste generatie (langzaam capaciteit verliezende batterijen) een betere optie.(zie mijn aanvullingsitem)
                WW

Aanvulling: Hoeveel shots met Sanyo ENELOOP, zie:

Last edited by Oly725; 29 december 2006, 14:03. Reden: Link gevonden

Comment

Probleem is ook niet altijd het aantal amperes, het toestel meet hoeveel volt het setje batterijen geeft. beneden een bepaalde waarde meld het toestel dat de batt leeg is.
                  Eneloops hebben de eigenschap hun spanning (1.2 volt) te behouden tot ze leeg zijn Nimh's verliezen dat iets eerder.

persoonlijk draai ik op aldi Nimh's van 2300 mili apmere en die voldoen echt wel.

Dat wat ik eerder schreef over die AF snelheid klinkt logisch: Hoe meer volt hoe sneller een motor zal draaien, meer ampere doet de motor wel langer draaien maar niet sneller.

Misschien en exterm batterijpack aanschaffen van 6 volt want dit is de werkspanning van de Ist Ds.

guido
                  Geyst

Comment

en waar zijn die Eneloops te vinden ?

en in welke lader kan je deze opladen ?
                    Ze worden ook onder de merknaam Ansmann verkocht. Deze batterijen zijn onder andere te krijgen bij Dry Battery Sales in Kruibeke (de vroegere Pilleman in Antwerpen).
                    In wezen zijn het Sanyo batterijen, maar met Ansmann opgedrukt.

Kunnen in elke NiMh lader geladen worden zolang de laadstroom niet groter is dan 1400 mAh.

Jos
                    Meerdere zwarte kastjes waar Nikon opstaat en ook enkele doorzichtige zwarte buizen met dezelfde vreemde opdruk...

Comment

Ik gebruik Sanyo Eneloop's 2000 mAh en Varta Photo accu's 2700 mAh. Ik ben zeer tevreden met deze batterijen. Afgelopen zaterdag toch meer dan 200 foto's genomen (waarvan 40% ingeflitst) vooraleer de Pentax K100D het signaal gaf dat de batterijen 'halfweg' waren.
                      Homo Sapiens Pentaxiensis

Comment

Ben net in het bezit van een Pentax K100D heb zowat 100 klix en in de instellingen wat zitten neuzen ook foto's bekeken met batt ui den Aldi 2300 wel nieuwe 1 ste maal geladen en zijn nog niet plat
                        PENTAX K100D + 18-55/F3.5-5.6AL + 55-200/F4-5.6 ED + HAMA HTMC-UV390(O-HAZE) M52

Comment

Ik gebruik ook de Aldi-oplaadbare batterijen in mijn ist DL en de K100D.

Daar trek ik meestal ruim 350 foto's mee.

Maar ik denk te weten wat de oorzaak is : De Aldi-batterijen hebben allen een andere karakteristiek en zodra er één batterij niet meer voldoende lading heeft, dan geeft de Pentax op, terwijl andere toestellen iets minder kritisch zijn.

Het is dus belangrijk de Aldi-batterijen goed opgeladen te krijgen, en soms moet één batterij wat langer geladen worden.

Dit kan je enkel doen met een intelligente batterijlader die de batterijen individueel oplaadt en de lading continu controlleert.

Hou er ook rekening mee dat je de aldi-batterijen een 4-tal keer moet laden/ontladen voordat ze 80% van hun capaciteit bereiken.

Dus de aanschaf van een intelligente lader is hier zeker aangeraden.

JLD
                          ist DL | K10D | Sigma 135-400 F4.5-5.6 | Sigma 17-70, F2.8-4.5 | Pentax SMC 50-200
                          Pentax K10D | Pentax ist DL | Sigma 135-400 F4.5-5.6 | Sigma 17-70, F2.8-4.5 | Pentax SMC 50-200 | Sigma 28mm prime 1.8

Comment

K100D + Aldi batterijen. Twee dagen parijs gedaan met een setje (+400 clicks), en ze waren nog niet leeg

Onlangs 220 flitsfoto's genomen in een zaaltje en aanduiding batterijniveau was 'full'.
                            Fuji(film) X-T1 + XF 18-135mm + XF 35mm + XF 14mm

Comment

Ik heb de K100 met Aldi batterijen. Haal toch gemakkelijk 350-400 clicks. Ik zet wel het toestel dikwijls af. Gebruik een simpele Hama lader.
                              Een Canon en een paar bokaalglazen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Danny001 Bekijk bericht
                                Ik heb de K100 met Aldi batterijen. Haal toch gemakkelijk 350-400 clicks. Ik zet wel het toestel dikwijls af. Gebruik een simpele Hama lader.
                                En ik weet van wie je die batterijen hebt
                                Pentax K10D | Pentax ist DL | Sigma 135-400 F4.5-5.6 | Sigma 17-70, F2.8-4.5 | Pentax SMC 50-200 | Sigma 28mm prime 1.8

Comment

Working...
                                X