Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax k100d en bat

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Pentax k100d en bat

goeie avond,
    we hebben een ist dl en hebben sinds 2maanden ook bovergenoemde aldi-oplaadbare batterijen
    toestel deed het perfect tot enkele weken terug!
    batterijen zijn na een 50tal foto's leeg!(zijn een 10tal keer volledig opgeladen(12u in een gplader)
    ook de flitser doet raar: soms hoor je zo een kortsluitinggeluid wanneer je de ontspanner half indrukt,wanneer je dan doordrukt blijft de flits precies hangen...flitst niet door in combinatie met een knetsend geluid...
    zou dit aan de batterijen kunnenliggen?
    iemand raad?

Comment

Mogelijk heb je één van de vier batterijen die slecht is waardoor de andere 3 heel snel leeg zijn. Welke dat is is moeilijk uit te maken. Je zou de spanning in belaste toestand kunnen meten. Die zou niet te fel onder 1,2 volt mogen zakken.
      Vermits het hier om een goedkoop setje gaat zou ik gewoon vier andere batterijen gebruiken en het slechte setje dumpen.
      Als je meerdere setjes van 4 batterijen hebt zou ik je aanraden die steeds apart te houden. Niet mengen met andere batterijen met andere MAh waardes. Steeds dezelfde setjes gebruiken zodat die gelijkmatig verslijten.
      Succes.
      Een Canon en een paar bokaalglazen.

Comment

Vorige week een reportage moeten maken in een vrij donkere zaal van een schoolmusical. Heb bijna 250 foto's met interne flash getrokken. Aldi batt van 2300mA, gaat dus perfect.

Probleem bij de Aldi batt is dat ze leeglopen waar je bij staat. Opladen en volgende week gebruiken, dat zal tegenvallen. Opladen en meteen aan je reportage beginnen is de boodschap. En na 50 keer opladen kan je ze afvoeren, ze worden gewoon onstabiel.

Met goeie Memorex batterijen van 2800mA trek ik makkelijk 450 foto's en dan zijn ze nog niet echt leeg.
        Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

Comment

Ik heb dit nog niet echt ondervonden van de Aldi batterijen maar het zou me niet verbazen mochten ze inderdaad een beperktere levensduur hebben.
          Heb nu ook een setje Memorex batterijen ter vervanging van de 2600 mA Ansmans uit de Media markt. Met die Ansmans haal ik amper 100 clicks. Gewoon brol dit merk.
          Een Canon en een paar bokaalglazen.

Comment

Had ook een batterijprobleem met m'n K100. Verschillende merken geprobeerd (GP, Varta, Uniross, ..) en steeds beperkt aantal kliks en snel leeglopen. Nu zitten er Eneloops in van Sanyo en wonder boven wonder ... lopen niet leeg en zitten erin sinds Barcelona twee weken geleden. Daar ong. 400 foto's mee gemaakt, vorig weekend een trouwreportage mee gedaan (ong. 100 kliks) en dit weekend een aantal testshots. Nog steeds geeft de camera aan dat ze vol zijn !!
            Supermateriaal en ga mij nog zo'n setje halen
            Pentax K100D + kitlens /Tamron 28-200/Pentax SMC 50mm/Vivitar 135mm/Tokina 24mm/Pentax F 28-80/Sigma 28mm 1.8/Tamrac Velocity 8/Crumpler Pretty Boy 4000/Lowpro CompuDayPack

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marcov Bekijk bericht
              Probleem bij de Aldi batt is dat ze leeglopen waar je bij staat. Opladen en volgende week gebruiken, dat zal tegenvallen. Opladen en meteen aan je reportage beginnen is de boodschap. En na 50 keer opladen kan je ze afvoeren, ze worden gewoon onstabiel.
              Dit kan ik (bij mijn twee setjes) 100% tegenspreken. Maar het komt misschien omdat ik geen k100d heb, maar met een ist Ds foto's neem
              Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jdude Bekijk bericht
                Dit kan ik (bij mijn twee setjes) 100% tegenspreken. Maar het komt misschien omdat ik geen k100d heb, maar met een ist Ds foto's neem
                Dit kan goed zijn op een ist DS, een K100d is gevoeliger voor wisselende spanning denk ik.
                Als de batterijen op m'n pentax niet meer deftig werken, schiet ik er nog 70 mee op m'n Canon A640.
                Pentax K100D en 2ehandsglas - Canon A640 - FZ50

Comment

Een maand of wat terug had ik de verkeerde set reservebatterijen bij me gestoken, lege dus. Ergens een setje Duracell's gekocht en daar een forse serie mee geschoten, na een opname of 4-500 waren ze nog altijd vol genoeg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kiki_ke Bekijk bericht
                    goeie avond,
                    we hebben een ist dl en hebben sinds 2maanden ook bovergenoemde aldi-oplaadbare batterijen
                    toestel deed het perfect tot enkele weken terug!
                    batterijen zijn na een 50tal foto's leeg!(zijn een 10tal keer volledig opgeladen(12u in een gplader)
                    ook de flitser doet raar: soms hoor je zo een kortsluitinggeluid wanneer je de ontspanner half indrukt,wanneer je dan doordrukt blijft de flits precies hangen...flitst niet door in combinatie met een knetsend geluid...
                    zou dit aan de batterijen kunnenliggen?
                    iemand raad?
                    Dat de batterijen nu plots niet meer presteren heeft dus inderdaad waarschijnlijk te maken met één batterij die niet meer goed is - of niet goed oplaadt.

De gplader is geen intelligente lader, dus telkens je batterijen gaat opladen zal de minst geladen batterij niet goed opgeladen raken. Dat verergert de zaak dus.

Er is maar één middel : gebruik een intelligente lader. (bvb Compit) De Aldi-batterijen zijn inderdaad niet van de beste, maar als je ze voorzichtig gebruikt moeten ze wel langer mee gaan dan 50 cycli. Ze hebben wel wat oefening nodig als ze nieuw zijn en ja, ze ontladen redelijk snel, maar dat kan zijn omdat ze te lang ongebruikt zijn geweest na aankoop waardoor kristallen te groot zijn en eventueel de scheidingslaag doorprikten. In dat geval : vervangen.
                    Pentax K10D | Pentax ist DL | Sigma 135-400 F4.5-5.6 | Sigma 17-70, F2.8-4.5 | Pentax SMC 50-200 | Sigma 28mm prime 1.8

Comment

Working...
                    X