Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autofocus D200 heeft het begeven (update: voorlopig opgelost)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Autofocus D200 heeft het begeven (update: voorlopig opgelost)

Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
    Reeds meer dan 20 jaar Nikongebruiker maar das het eerste dat ik daar van hoor

Tsja,er is een eerste keer voor alles ,nietwaar? Ik zeg het toch niet zomaar,hoor,het is toch de logica zelve dat je ,door bruusk,schuin tegenaan het tengere schroevendraaiertje aan te schuren/botsen het ding kunt verbuigen?Discussie gesloten voor mij

Walter
    D850

Comment

Ik ben nu aan mijn 5de AF Nikon bezig en heb hier nog nooit last van gehad en ook nooit het krassend geluid gehoord en zit toch vaak te klooien om een lens erop te krijgen.
      Bij mij ook hetzelfde, maar ik heb dan ook nooit iets anders in gebruik dan het originele Originele Nikon glas
      Ik heb in de tijd eens een paar maar oudere manuele objectieven zoals soligor of vivitar willen monteren, en daar is het inderdaad gevaarlijker, daar zitten namelijk verzonken montagevijsjes in de lensvatting waar het koppelingsspilletje kan in haperen, daar is het aangeraden om je toestel op manueel te zetten, zodat het spilletje binnen zit, bij Nikon objectieven moet je daar allemaal geen rekening mee houden deze zijn er op gebouwd
      Dat is trouwens ook een van de redenen waarom ik alleen Nikon objectieven wil gebruiken, bij clone lenzen is er altijd wel iets wat niet compatibel is of niet zo lekker werkt .
      Ik heb het hier reeds meermaals gezegd, als er gekozen wordt voor niet Nikon glas dan is de reden alleen de prijs, want degenen die nu bij een ander glasmerk zweren dromen toch in stilte van die formidabele objectieven die Nikon maakt . alleen jammer van de hoge prijzen die je er moet voor betalen

Comment

Wat een geluk dat het nu weer doet
        Maar wat ik niet snap: de ene keer heeft de Nikon last van BGLOD (D70) dacht ik en nu weer slecht werkende autofocus bij weer een andere Nikon. En zowaas er een klepje van de 200D die bij iedereen kwijt raalte.
        En bij Canon hoor ik nooit zulke verhalen, maar op andere punten zal Canon wel weer zn idingen hebben. Printer van Canon wil hier niet altijd printen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
          Nee,dat staat nergens beschreven,maar ik heb gemerkt,bij het haastig verwisselen van lenzen dat wel degelijk het gevaar bestaat de schroevendraaier te raken en te verwringen,en waarschijnlijk is dat ook de oorzaak van de problemen die svc beschrijft.
          Walter
          Ik heb inderdaad de lens iets te haastig verwisseld en er was
          weinig licht, dus ik zag de aansluitpunten op de vatting niet
          zo goed. Waarschijnlijk heb ik dat ijzertje op die manier naar
          binnengeduwd waardoor het geblokkeerd zat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
            Ik zeg het toch niet zomaar,hoor,het is toch de logica zelve dat je ,door bruusk,schuin tegenaan het tengere schroevendraaiertje aan te schuren/botsen het ding kunt verbuigen?
            Daar kan volgens mij geen enkele camera goed mee omgaan
            Groeten,

Albert Jan

Website AJH
            lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Ik heb het hier reeds meermaals gezegd, als er gekozen wordt voor niet Nikon glas dan is de reden alleen de prijs,
              Jep, en wel degelijk ook kwaliteit. 'k Zal geen kitlenzen nieuw kopen.

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              want degenen die nu bij een ander glasmerk zweren dromen toch in stilte van die formidabele objectieven die Nikon maakt . alleen jammer van de hoge prijzen die je er moet voor betalen
              Riiiiiiiiiiiiiiight.
              Tja, elk z'n dromen zeker. Ik in ieder geval niet.
              Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
              MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rsgvv Bekijk bericht
                Wat een geluk dat het nu weer doet
                Maar wat ik niet snap: de ene keer heeft de Nikon last van BGLOD (D70) dacht ik en nu weer slecht werkende autofocus bij weer een andere Nikon. En zowaas er een klepje van de 200D die bij iedereen kwijt raalte.
                En bij Canon hoor ik nooit zulke verhalen, maar op andere punten zal Canon wel weer zn idingen hebben. Printer van Canon wil hier niet altijd printen.
                Vermoeiend zeg iedere keer dat Nikon bashen (internettaal voor afkraken, afze*ken, in een negatief daglicht zetten.) Gelukkig heeft u Canon en hoeft u zich over al deze dingen geen zorgen te maken.

Sorry dat ik zo reageer, maar het wordt een beetje vervelend dat op al de vragen over Nikonproblemen een Canongebruiker ff gaat vertellen hoe goed zijn eigen spul is.

Ik ben in ieder geval blij dat het probleem is verholpen en dat de camera niet binnen gebracht hoeft te worden.
                Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yoy Bekijk bericht
                  Vermoeiend zeg iedere keer dat Nikon bashen (internettaal voor afkraken, afze*ken, in een negatief daglicht zetten.) Gelukkig heeft u Canon en hoeft u zich over al deze dingen geen zorgen te maken.

Sorry dat ik zo reageer, maar het wordt een beetje vervelend dat op al de vragen over Nikonproblemen een Canongebruiker ff gaat vertellen hoe goed zijn eigen spul is.

Ik ben in ieder geval blij dat het probleem is verholpen en dat de camera niet binnen gebracht hoeft te worden.
                  Je niet te hard laten meeslepen

Iedereen maakt graag de juiste beslissing qua merk, en als rsgvv zich beter voelt doordat naar zijn aanvoelen zo'n malheurekes bij het merk dat hij gebruikt niet/minder voorkomt, dan is dat toch goed voor hem

MVG,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yoy Bekijk bericht

Sorry ik wilde absoluut niet Nikon spullen af zaniken en Canon in goede daglicht plaatsen
                    Ik heb zelfs nog gezegt dat Canon ook wel zn kwalen heeft en dat me printer ook zo zn kwaal heeft die van Canon is. En ik wil ooit een microscoop en dia scanner en die mogen wat mij betrefd van Nikon worden Microscoop eerder dan Scanner, daar moet ik nog is nakijken welke het beste aansluit bij me wensen. Maar ik werk op school met tevreden gevoel met een Nikon microscoop. Dus je hebt me totaal verkeerd me boodschap begrepen.

Voor ruzie zoeken kan ik ook naar andere plekken, al ben ik niet zo uit op ruzie zoeken. En ik heb ook weleens met een Nikon Coolpix 775 en Nikon D50 gewerkt. Als ik misschien nu voor de keuze zou staan voor een spiegelreflex camera zou ik voor Fuij hebben gekozen, en ik heb zitten twijfelen tussen de Nikon D200 en de Canon EOS 30D

Comment

Als ik misschien nu voor de keuze zou staan voor een spiegelreflex camera zou ik voor Fuij hebben gekozen, en ik heb zitten twijfelen tussen de Nikon D200 en de Canon EOS 30D
                      Pech dat je voor canon hebt gekozen dan . . . want nu moet je ook je lenzenarsenaal gaan vervangen als je eens de toekomstige Fuji S5 pro wil gebruiken . . .
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        Pech dat je voor canon hebt gekozen dan . . . want nu moet je ook je lenzenarsenaal gaan vervangen als je eens de toekomstige Fuji S5 pro wil gebruiken . . .
                        Zo groot is hij nog niet he, een 18-55 en een 50 mm prime

Comment

Zo groot is hij nog niet he, een 18-55 en een 50 mm prime
                          Daar kan ik inderdaad niets tegen inbrengen . . .
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Persoonlijk uitgesproken. Misverstand van mijn kant. We hebben het er verder niet meer over!
                            Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

Comment

Working...
                            X