Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

raar streepje D80

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• raar streepje D80

Hoi,

heb net de D80 gekocht. Puik Ding, maar wel valt het me op dat als ik de accu in het toestel doe en de scherpstelpunten tevoorschijn komen, dat ik dan een (vlekje)stofje zie. Als ik de accu eruit haal en tegen het matglas aankijk, zie ik dit (vlekje)stofje niet! Het is ook niet zichtbaar op de foto's

Wat kan dit zijn?

Zijn er meer mensen met een D80 die dit hebben?
    Last edited by danielsl; 22 december 2006, 20:28.
    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Re: raar streepje D80

Het is mij niet opgevallen, ik heb net gekeken maar zag niets. Ik zal morgen overdag nog een keertje kijken Hoe bedoel je tegen het matglas aankijken?
    Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
    Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roosje Bekijk bericht
      Het is mij niet opgevallen, ik heb net gekeken maar zag niets. Ik zal morgen overdag nog een keertje kijken Hoe bedoel je tegen het matglas aankijken?

als je je accu eruit haalt , en je kijkt door de zoeker, dan is het beeld mat
      maar ik heb net weer gekeken en nu is het stofje opeens weg.

raar, maar ik ben er natuurlijk wel blij om

Comment

Is het een stofje of een lijntje dat naar de buitenkant gaat? Bij de D50 is dit ook, bij het geselecteerde punt. Volgens de handleiding is dit normaal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cactuske Bekijk bericht
          Is het een stofje of een lijntje dat naar de buitenkant gaat? Bij de D50 is dit ook, bij het geselecteerde punt. Volgens de handleiding is dit normaal.

klopt , dat lijntje is normaal. heeft iets te maken met temperatuurverschil, dacht ik.

ik had een vlekje in de zoeker, maar het is er opeens niet meer

Comment

Zal een stofje op de spiegel geweest zijn. Dat zie je inderdaad enkel in de zoeker, niet op de foto's.

Bij het fotograferen klapt de spiegel omhoog en nu zal het stofje ergens anders in je body huizen. Is niet abnormaal, ook niet bij een nieuwe camera.

Groetjes, Wim
            Fujifilm X-H1 met (te) veel lenzen
            Fujifilm X100V

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
              Zal een stofje op de spiegel geweest zijn. Dat zie je inderdaad enkel in de zoeker, niet op de foto's.

Bij het fotograferen klapt de spiegel omhoog en nu zal het stofje ergens anders in je body huizen. Is niet abnormaal, ook niet bij een nieuwe camera.

Groetjes, Wim
              dat zal het waarschijnlijk zijn. bedankt voor de opheldering

Comment

Working...
              X