Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raad bij aankoop body en lenzen Canon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Raad bij aankoop body en lenzen Canon

hallo, hier men eerste vraagje.Zou toestel willen kopen eos 400D of 30D.
    Welke is hier de beste van ?
    Lenzen:welke van de 70/200 reeks 2,8 of 2,8 IS. Is die IS dan zoveel beter?
    en is de 24/70 L 2,8 daar een goede keus bij.
    heb A1, AE1program , T70 en EOS 300. Mijn eerste digitaal toestel is een Kodac DX 6490 (380 mm) maar deze laatste 3 zijn veel te licht, heb liever een zwaarder toestel dat beter in de hand ligt.
    Alvast bedankt voor de reactie

Re: Raad bij aankoop body en lenzen Canon

Harley, je plaatst deze vraag best bij "camera's" en/of "Objectieven"...

suc6!
    Canon :: 5DmkI :: EOS 30 :: EF 50 f/1.4 :: EF 28-70L f/2.8 :: EF 135L f/2 :: EF 70-200L f/4

Comment

De topic zal wel verplaatst worden, maar hier toch al een beetje raad. Niet wat betreft de camera's want daarin heb ik me niet verdiept, maar qua lenzen zit je uitstekend.

Qua lenzen het volgende:
      Eerst moet je bij jezelf goed nagaan wat je gaat fotograferen. Enkel daarop moet je de keuze van lenzen baseren. Aangezien je budget het toelaat om L-glas te kopen, moet je dat ook doen. Mindere kwaliteit dan dat gaat je op de duur zuur opbreken, en ik weet waarover ik spreek.

70-200: IS is goed, als je geen bewegende objecten fotografeert. Je kan die IS wel afzetten, maar hoe dan ook zul je een tragere focus hebben dan met een non-IS versie van de lens. Hier geldt dan ook: lichtsterkte gaat voor IS. Als je dus kan, neem je beter de 70-200 2.8L USM, en als je IS wil, dan moet je voor deze versie met IS gaan. Als je je de IS-versie niet kunt veroorloven, maar wel de f4 met IS, dan zou ik toch voor de 2.8 zonder IS gaan.

24-70: is een excellente lens, maar je moet je ervan bewust zijn dat je geen breedhoek hebt met de camera's die je vooropstelt. Als je landschappen wil fotograferen bijvoorbeeld, zul je nog wat breder moeten gaan.
      Maar deze 24-70 is een excellente allround lens.
      ______
      www.vue.photo

Comment

ik vind persoonlijk de 30d vele beter dan een 400d
        waarom?
        ik vind de 400d te klein, te traag en ik vind het zeer zeer lastig dat hij geen extra lcd meer heeft voor informatie (sluitertijd,f waarde enzo...)
        en ok, hij heeft 10mp, maar ja, daar zal je geen mooiere foto's mee nemen dan met 8mp... (maar ja, dit is misschien allemaal persoonlijk en ik kan begrijpen dat er mensen zullen zijn die liever een 400d kopen, alleen al voor het prijsverschil dan)
        maar uit jou voorstellen kan ik afleiden dat geld nu niet bepaald een probleem is voor jou (god was het maar waar voor mij) dus ik zou zeggen, koop je die 30d, een 70-200 2.8 IS en een 17-55 2.8 IS. dan zal je 2 superlenzen hebben van topkwaliteit én groothoek, lichtsterkte en IS als toetje, want met de 24-70 zal je die serieus gaan missen(de groothoek)... en als je dan toch wat met geld aan het smijten bent, dan mag je mij ineens ook een 17-55 meepakken

succes nog met je aankoop

ps, ik zie hier net dat je zegt dat je liever een groot toestel hebt dat stevig in de hand ligt, nog een reden meer voor de 30d
        5DmkIII en wat glas

Comment

Topic verplaatst naar een meer passend forumonderdeel.
          Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
          --------

Comment

Of die 30D echt groter is dan de 400D zal je toch zelf moeten gaan betasten. Het verschil is niet echt zo groot als je soms zou denken na zoveel posters die dat beweren.

Ik heb ook gelezen op dpreview van iemand die die 400D niet moest hebben want te klein. Maar omdat zijn 20D binnen moest voor nazicht had hij een 400D geleend. En na een week vond hij het zo leuk om met die 400D te werken dat hij hem toch als backup body had aangeschaft. Het verteld alleen maar dat zuiver op de afmetingen afgaan en eens even snel voelen in de winkel ook niet alles zegt hé. Die man vond die body ineens niet meer te klein na een weekje gebruik.

Als je lichtsterke lenzen koopt maakt het gewicht van de body ook niet meer echt uit. De lens zal het totale gewicht bepalen en niet de body. Je neemt trouwens eerder de lens vast, die body hangt er maar aan.

Als geld geen rol speelt kies je de 30D. Als je nog andere dingen wilt doen dan bespaar je toch wat met de 400D te nemen.

Na de 2.8 IS komt misschien eerste de 4 IS voor de 2.8 zonder IS.
            Reden met IS kan je tot 3 stops winnen, dus de 4 IS is 1 stop minder dan de 2.8 IS. Maar de 2.8 zonder IS dat is ineens 3 stops minder.

4L = standaard om te vergelijken
            2.8L = 1 stop winst
            4L IS = 3 stops winst
            2.8L IS = 4 stops winst

Uiteraard heb je een kleinere DOF met de 2.8 ook. Dat kan net een voordeel of een nadeel zijn.
            Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Harley,

Enige tijd geleden zat ik met hetzelfde dilemma als jij ... zou ik gaan voor een 400D of toch maar de 30D. Ik ben uiteindelijk beide toestellen uitgebreid gaan testen en wat ik vind is dat de 30D toch een paar belangrijke pluspunten heeft.
              Spotmeeting, grotere steverige body, 5 foto's per seconde, langere levensduur batterij, de opbouw van de menu is gebruiksvriendelijker en vooral de werking als je manueel wilt gaan fotograferen vind ik toch sneller en gemakkelijker met mijn 30D. Uw keuze van lenzen is sowieso zeer goed daarbij hier is reeds goede raad voor gegeven. Ik kan je alleen maar zeggen zonder afbreuk te doen richting de 400D want dit toestel maakt zeker en vast ook schitterende foto's ... Koop die 30D en vergeet vooral je 150€ cashback niet.

succes
              Groeten Björn

Comment

Ditto hier, zat te twijfelen tussen pentax k10d, eos 400D en eos 30D - pentax is weggevallen puur 'op gevoel' ; 30D is het geworden wegens alle redenen die hiervoor ook worden vermeld (groter, steviger, 2 lcd's, 2 instelwielen, gebruiksgemak, levensduur batterij, etc...) + alle vergelijkende reviews op het internet en in tijdschriften...

En inderdaad : er is ook nog de cashback he

Den deze is sinds gisteren eigenaar van nen 30D : ferm plezant !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                  Of die 30D echt groter is dan de 400D zal je toch zelf moeten gaan betasten. Het verschil is niet echt zo groot als je soms zou denken na zoveel posters die dat beweren.

Ik heb ook gelezen op dpreview van iemand die die 400D niet moest hebben want te klein. Maar omdat zijn 20D binnen moest voor nazicht had hij een 400D geleend. En na een week vond hij het zo leuk om met die 400D te werken dat hij hem toch als backup body had aangeschaft. Het verteld alleen maar dat zuiver op de afmetingen afgaan en eens even snel voelen in de winkel ook niet alles zegt hé. Die man vond die body ineens niet meer te klein na een weekje gebruik.

Als je lichtsterke lenzen koopt maakt het gewicht van de body ook niet meer echt uit. De lens zal het totale gewicht bepalen en niet de body. Je neemt trouwens eerder de lens vast, die body hangt er maar aan.

Als geld geen rol speelt kies je de 30D. Als je nog andere dingen wilt doen dan bespaar je toch wat met de 400D te nemen.

Na de 2.8 IS komt misschien eerste de 4 IS voor de 2.8 zonder IS.
                  Reden met IS kan je tot 3 stops winnen, dus de 4 IS is 1 stop minder dan de 2.8 IS. Maar de 2.8 zonder IS dat is ineens 3 stops minder.

4L = standaard om te vergelijken
                  2.8L = 1 stop winst
                  4L IS = 3 stops winst
                  2.8L IS = 4 stops winst

Uiteraard heb je een kleinere DOF met de 2.8 ook. Dat kan net een voordeel of een nadeel zijn.
                  bedankt, ben er bijna uit , maar hoe zit het met de tragere focus van de IS
                  en de minder scherpte van deze.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door harley1962 Bekijk bericht
                    http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=136686

De 70-200 f4 IS is de eerste Canon lens met 4 stops IS voordeel.
                    Maar de 4e stop voordeel zou pas na 2,5 seconden bereikt worden.

Dat is eventueel de reden waarom zoveel gebruikers geen verschil merken met de 70-200 f2,8 IS.

Jan.

Comment

Sorry daar kan ik niet helpen. Ik heb de lenzen alleen maar op papier bekeken. En niet echt live getest. Voorlopig vond ik dat ik maar voldoende budget had voor de 70-200/F4 L.

Misschien later als ik groot ben
                      Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Ik denk dat dat fel overroepen is.

Ik ben net omgeschakeld van de niet-IS naar de IS en zelfs het meergewicht valt niet echt op, laat staan dat het qua optische kwaliteit echt minder zou zijn.

Het verschil tussen theorie en praktijk is dat er in theorie geen verschil is maar in praktijk wel.

Dave
                        pixelpusher

Comment

Working...
                        X