Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D100 met AF-S 24-85mm f/3.5-4.5G ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Kodakske,
    Even kijken op deze site, altijd vrij goede prijzen, wordt onder rembours geleverd, veel voorraad, spreken nederlands.
    Al mijn materiaal komt van ginder, zeer tevreden.

    AF 24-85/3.5-4.5 G D AF-S = 499,00 euro
    D100 = 2474,00 euro
    IBM Microdrive 1 GB = 299,00 euro
    http://www.ac-foto.com/ger/produkte.php
    Ik vind de 256 Mb veel te weinig, zelfs de 512 Mb is nog klein en duur, liever dan 1 of 2 IBM DRIVES.
    In .nef zijn dat 107 foto's per disk. Voor een normale shooting was dit altijd voldoende tot heden, op reis zou ik eventueel een 2de voorzien als je voldoende buget hebt. s'avonds worden die dan toch op een of andere opslag overgezet, want een volledige vakantie kanje toch niet in de camera houden.
    Ik denk dat Nikon of Canon boven Fuji te verkiezen is al was het maar voor de waarde bij later omschakeling. Ook op lange termijn zijn dit mijns inzien de 2 belangrijkste fabrikanten die het eens zouden kunnen overleven op gebied van fotografie. De nikon software is voor mij een van de allerbelangrijkste toegevoegde waarden.
    De AF50/1.4 is duurder, niet beter dan de AF50/1.8 tenzij je echt de heel lange belichting nodig hebt, dan is de 1.4 beter.
    Ik ben heel tevreden over mijn lenzen, zie mijn signature, enkel is die 35-70 is de wide wat te weinig, maar ik heb mijn keuze vooral op de lichtsterkte en de lage vervorming geselecteerd, terwijl ik bijna nooit de autofocus gebruik bij mijn type fotografie.
    Die 24-85 heeft dus wel een veel betere range.
    Met de SB80-DX flash (404 euro) kun je wel heel snel zelfs in volledige duisternis autofocus gebruiken en dit tot boven de 10 meter afstand. Zelf zie je niets, de camera wel.
    Groeten
    Frans

    Comment


    • #17
      Originally posted by frans_vdm
      Even kijken op deze site, altijd vrij goede prijzen, wordt onder rembours geleverd, veel voorraad, spreken nederlands.
      Al mijn materiaal komt van ginder, zeer tevreden.
      Mijn materiaal komt ook van daar. Gezien ze ook een fysische winkel hebben in Aken zijn we daar vorige week eens langsgereden (mijn vriendin kreeg vervroegd haar Valentijn ). En dan zijn de prijzen wel iets duurder dan online kopen. Natuurlijk heb je dan wel uitleg... Ze beweerden daar echter ook dat als er iets mis is met je Internet-aankopen, je ze moet terugsturen en niet mee naar de winkel gaan. Dat vond ik toch wel straf. Ze probeerden mij constant wijs te maken dat het 2 verschillende winkels zijn, maar da's duidelijk niet het geval.
      Eigenlijk hadden we gewoon moeten bedanken voor de uitleg en dan thuis online de bestelling plaatsen . Dat ging ons €30 uitgespaard hebben .

      BTW, Frans, hoeveel garantie heb je op de jouwe ? Online stond er ORIG3 wat 3 jaar garantie is. Op mijn faktuur zag ik slechts 2 jaar staan. Toen ik het in de winkel vroeg, zeiden ze dat op alle digitale toestellen slechts 2j garantie is, en tegen dat we terug thuis waren, was de website geüpdatet en staat er nu bij dat het maar 2 jaar is.

      BTW2, als je daar een Nederlandstalige verkoper wil, moet je wel zorgen dat je op zaterdag gaat. Wij waren dinsdag daar en 't waren daar allemaal duitsers met gematigde kennis Engels .

      Henk.

      Comment


      • #18
        Henk,
        Voor de lenzen kun je kiezen, normaal 2 jaar of extended 3 jaar mits iets opleg. 3 jaar vind ik niet direct nodig voor lenzen.
        Voor de camera's is er geen keuze mogelijk voor de garantie periode.
        Het is enkel de Baas die daar nederlands spreekt, natuurlijk als hij er niet is, zal het duits zijn. Ik ben wel 2 keer in de week geweest en ik had geluk dat hij er telkens was. Ik had wel via email vooraf prijs gekregen en gemeld dat ik er zou omgaan. Telkens lag alles mooi klaar zoals afgesproken.
        Die flits heb ik via internet besteld, op 3 dagen was die hier.
        Voor de volgende aankopen zal ik het ook via internet doen, maar voor de camera wou ik die zelf eerst in mijn handen hebben.

        Als je hierin de streek iets vraagt zijn de lenzen meestal tot 30 % duurder en ze hebben die niet op stock. Je kunt er dan nog 3 tot 4 weken achter wachten.
        Service is gewoon afgeven en opsturen, want ze doen zelf niets.

        Groetjes
        Frans

        Comment


        • #19
          Hoi,

          Ik heb de fuji s2 Pro en de 24-85 en ik ben meer dan tevreden. Heb hiervoor een 3 tal digies gehad waaronder een oly E-20 daarna de D100 en nu uiteindelijk mijn S2pro ik gebruik hem met een ibm 1 g en dit is voor mij de kamera. Het Internet is al vol geschreven met voor en tegen. Daar wil ik het maar bij laten. Wat voor de een telt is voor de ander onzin. Mijn kamera komt bij kamera express vandaan en ben tevreden, ze kunnen hem opsturen of je haalt hem op in Rotterdam. Als je meer informatie wilt hebben mail me maar op fly.vliege@wanadoo.nl
          Groet,
          Rob
          Fuji S2 Pro/Nikon MB16/ Nikon AF-S 24-85 ED-G /AF VR Nikon 80-400 f/4,5-5,6D ED/ Nikon SB 80DX/Lowepro Dryzone 200/Lowepro Stealth reporter 650AW/Slik Pro 803CF/ Epson 1290 http://www.pbase.com/robbie31/afrika_safari
          Its not what you have, but who you are!

          Comment


          • #20
            Sorry was ik vergeten.

            www.kamera-express.nl

            Groet,
            Rob
            Fuji S2 Pro/Nikon MB16/ Nikon AF-S 24-85 ED-G /AF VR Nikon 80-400 f/4,5-5,6D ED/ Nikon SB 80DX/Lowepro Dryzone 200/Lowepro Stealth reporter 650AW/Slik Pro 803CF/ Epson 1290 http://www.pbase.com/robbie31/afrika_safari
            Its not what you have, but who you are!

            Comment


            • #21
              http://www.koopdigitaal.nl
              hier heb ik mijn D100 vandaan, en itt kamera express zijn het geen dozenschuivers (waar niets mis mee is trouwens).
              http://marcof.net - geheel nieuw!

              Comment

              Working...
              X