Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste DSLR: Canon EOS 400D?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Eerste DSLR: Canon EOS 400D?

Hey,

Ik ben hier nieuw. Binnenkort zou ik mijn eerste DSLR willen kopen. Ik heb nu een Canon Powershot S60 en ben er tevreden over, maar wil overstappen naar het betere materiaal.

De EOS 400D lijkt mij wel goed en populair. Maar is dat wel zo? Zijn er mensen die nog tips hebben voor mij? Waar moet ik op letten bij de aankoop? Zijn er misschien gelijkwaardige alternatieven?

Waar kan ik goede informatie vinden voor de aankoop en mijn eerste foto's van een DSLR?

Bedankt!
    Canon 5D Mark III, 24-70mm f2.8, 70-200 mm f2.8 IS, 50mm f1.8 - EOS 7D, 18-200mm f3.5-5.6, 18-55mm f3.5-5.6

Re: Eerste DSLR: Canon EOS 400D?

De EOS 400D is zeker een goede keuze. En er zijn nog vele alternatieven bij de concurrentie die niet moeten onderdoen.

Nikon D50/D40, D80
    Pentax K10D, K100D
    Sony A100

Om er enkele te noemen.
    Kiezen is niet eenvoudig, de ene is wat beter hier en de andere biedt weer wat daar.

Een site met veel informatie (Engels): http://www.dpreview.com
    Nederlands: http://www.letsgodigital.org/nl/
    Ook maar om er 2 te noemen.

Maar niet blijven twijfelen, ooit moet je de knoop doorhakken en er dan voor gaan. Je leest hier regelmatig dat iemand zijn Canon materiaal verkoopt om naar Nikon over te stappen, of omgekeerd van Nikon naar Canon, of zojuist gezien van Olympus naar Nikon/Canon.

Persoonlijk denk ik niet dat je beter van wordt. Uiteindelijk neemt de fotograaf nog steeds de foto hé.
    Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
      Persoonlijk denk ik niet dat je beter van wordt. Uiteindelijk neemt de fotograaf nog steeds de foto hé.
      Je hebt gelijk, maar ik zou toch even willen vermelden dat je er soms toch wel wat beter van kan worden, zo zou ik toch ook even kijken naar de beschikbaarheid (en prijs) van accessoires en lenzen. Zo zal je bij Nikon en Canon bv. meer lenzen kunnen vinden als je bij Olympus, Pentax of panasonic zal doen (tegen een meerprijs welliswaar)
      qua prestaties denk ik niet dat het een verschrikkelijk verschil zal maken, alle toestellen zijn gewoon goed en allemaal trekken ze foto's als zal het ene toestal mischien wat sneller focussen dan het andere of zo.

Wat ik zou doen is gewoon een bepaald budget kiezen (zeker doen, want in fotografie laat je het zoveel kosten als je wilt, met de nadruk op VEEL) en dan kijken welke toestellen je uit kan kiezen. Hier dan reviews over opzoeken en liefst ook nog even (als het kan) naar een winkel gaan om de toestellen eens vast te nemen. Niets zo erg als een toestal dat pijn gaat doen aan je hand.

Comment

Ik twijfel nog... Wat kunnen jullie zeggen over de snelheid waarmee hij foto's neemt? Mijn huidige canon, powershot s60, is nogal traag...

Graag enkele reacties ivm de snelheid. Thx!
        Canon 5D Mark III, 24-70mm f2.8, 70-200 mm f2.8 IS, 50mm f1.8 - EOS 7D, 18-200mm f3.5-5.6, 18-55mm f3.5-5.6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wimpieken Bekijk bericht
          Ik twijfel nog... Wat kunnen jullie zeggen over de snelheid waarmee hij foto's neemt? Mijn huidige canon, powershot s60, is nogal traag...

Graag enkele reacties ivm de snelheid. Thx!
          Een DSLR is heel snel, zeker in vergelijking met een compact. Bij het inschakelen kan je bijna ogenblikkelijk foto's maken. Met de sensor-cleaning functie van de 400D zou het misschien net iets langer kunnen duren, maar die kan je ook uitschakelen.

Bij het afdrukken merk je geen vertraging, er moet natuurlijk wel eerst scherpgesteld zijn (maar dat gaat ook veel sneller dan bij een compact).

Het aantal foto's per minuut is afhankelijk van het merk of model, een 30D maakt meer foto's per minuut dan een 400D. Maar of je dat echt nodig hebt, dat is dan weer een andere zaak .
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
            De EOS 400D is zeker een goede keuze. En er zijn nog vele alternatieven bij de concurrentie die niet moeten onderdoen.

Nikon D50/D40, D80
            Pentax K10D, K100D
            Sony A100

Om er enkele te noemen.
            Kiezen is niet eenvoudig, de ene is wat beter hier en de andere biedt weer wat daar.

Een site met veel informatie (Engels): http://www.dpreview.com
            Nederlands: http://www.letsgodigital.org/nl/
            Ook maar om er 2 te noemen.

Maar niet blijven twijfelen, ooit moet je de knoop doorhakken en er dan voor gaan. Je leest hier regelmatig dat iemand zijn Canon materiaal verkoopt om naar Nikon over te stappen, of omgekeerd van Nikon naar Canon, of zojuist gezien van Olympus naar Nikon/Canon.
            Ik denk dat je mij bedoelt met die Olympus-switcher Bedenk wel dat de Olympus een heel ander systeem heeft dan de Canon, Nikon, Sony etc.
            En dat systeem had als nadeel dat je bij iso 400 al meer ruis had. Dit was voor mij de reden om over te stappen.
            Verder is de Olympus gewoon een goed merk met zeer goede betaalbare lenzen. Daar kunnen Nikon en vooral Canon nog wat van leren
            D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Die sensorcleaning maakt bij mij bijna geen verschil in opstarten.
              Kan onmiddelijk een shoot nemen, die cleaning gaat in een fractie van een seconde.

Verder zeer tevreden over het toestel
              Vinny
              Canon EOS 1000D, Canon 18-55 IS, Canon 55-200 II USM, Canon EF 50 mm 1.8 II

Comment

Ik twijfel nu om de Canon EOS 400D met 18-55 mm objectief te kopen

1. ofwel bij een fotograaf waar ik € 879 moet betalen (inclusief een Compact Flash Card van 2 GB)

2. ofwel bij Dixons voor € 899 zonder geheugen maar met TAMRON AF 70-300 LD 4-5,6 macro-objectief.

Wat denken jullie?

Is Tamron goed voor een objectief bij een Canon?

Comment

Ik zou die niet meer kopen met kitlens, maar een andere degelijke lens kost natuurlijk wel meer eurookes.
                  ik zou kiezen voor de Tamron

Vinny
                  Canon EOS 1000D, Canon 18-55 IS, Canon 55-200 II USM, Canon EF 50 mm 1.8 II

Comment

Een 2gb van en goed merk kost 80 euro.

Die Tamron een stuk meer.
                    Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

Comment

Working...
                    X