Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D80 of 400d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D80 of 400d

Begin met de Nikkor 18-70 tweedehands te zoeken, die vindt je tegenwoordig al voor 150-200€
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

tweedehands ben ik nooit zo'n voorstander van. ben allergisch voor gebruikerssporen

Op www.photozone.de heeft de Sigma wel minder last van vignettering en randvertekening dan de Nikon. Nikon schijnt ook in de hoeken wat minder scherp te zijn. En volgens die site is die Sigma heel erg goed.

En ik weet dat je vignettering met CS2 weg kunt halen, maar daar gaat het even niet om
      D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
        tweedehands ben ik nooit zo'n voorstander van. ben allergisch voor gebruikerssporen

Op www.photozone.de heeft de Sigma wel minder last van vignettering en randvertekening dan de Nikon. Nikon schijnt ook in de hoeken wat minder scherp te zijn. En volgens die site is die Sigma heel erg goed.

En ik weet dat je vignettering met CS2 weg kunt halen, maar daar gaat het even niet om
        Koop gewoon de d80 kit, ben je nog het beste af!!

Sigma is zowiezo een B merk, er zijn goede sigma's, maar ook veel slechte.

Comment

Volgens SLRgear die lenzen testen is het grote voordeel van de 17-70 die macro functie. Minimum focus 18-70 is 38cm voor de sigma 20 cm.

De sigma zou ook iets scherper zijn maar ik betwijfel dat dit je keuze echt moet bepalen.

Comment

Working...
          X