Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D80 of 400d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D80 of 400d

Ik ga morgen mijn E-500 Oly verkopen voor een mooie prijs en ik ga er een ander toestel voor terug kopen.

Nu zit ik te twijfelen tussen 2 toestellen en de bijbehorende lenzen.
    Ik kom er echt niet meer uit, dus alle ervaringen zijn welkom

Het gaat om de:

- Nikon D80 met de Nikon DX AF-S 18-70mm f/3.5-4.5G ED-IF (totale prijs ongeveer 1100,-

of

- Canon 400D met de Sigma AF 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro (totale prijs ongeveer 950,-

ik vind het ook wel belangrijk dat ik op hoge Iso-waarden weinig ruis heb, misschien dat de keuze dan makkelijker wordt

Welke zouden jullie kiezen?
    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Re: D80 of 400d

ik heb sinds een maand de 400 D en ben er heel tevreden over. met de nikon heb ik geen ervaring. maar ik weet niet hoeveel ervaring jij hebt met fotografie, mss wil je een semi-professionele ofzo? voor mij als beginner was de 400D echt een welkome afwisseling van de simpele point and shoot dingen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door skip Bekijk bericht
      ik heb sinds een maand de 400 D en ben er heel tevreden over. met de nikon heb ik geen ervaring. maar ik weet niet hoeveel ervaring jij hebt met fotografie, mss wil je een semi-professionele ofzo? voor mij als beginner was de 400D echt een welkome afwisseling van de simpele point and shoot dingen.

ik ben gewoon een enthousiaste amateur, dus de 400d is toereikend

maar ja... de d80 of 400d ??? ik weet echt niet.

Valt me trouwens op met reviews dat alle lenzen van Canon niet echt goed zijn, mits er L op staat! en die zijn weer hartstikke duur

Comment

Als de grootte van de camera ook een rol moest spelen : De Canon D400 is echt een kleine camera, de Nikon D80 voelt een stuk groter aan.... ga beide toestellen eens bekijken en in je handen houden. Kwaliteit is van beide gelijklopend
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
          ik ben gewoon een enthousiaste amateur, dus de 400d is toereikend

maar ja... de d80 of 400d ??? ik weet echt niet.

Valt me trouwens op met reviews dat alle lenzen van Canon niet echt goed zijn, mits er L op staat! en die zijn weer hartstikke duur
          Dan moet je zeker een D80 kopen, als je enkel met L glas denkt goede foto's te maken waarover twijfel je dan eigenlijk nog ....
          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
            Als de grootte van de camera ook een rol moest spelen : De Canon D400 is echt een kleine camera, de Nikon D80 voelt een stuk groter aan.... ga beide toestellen eens bekijken en in je handen houden. Kwaliteit is van beide gelijklopend

De D80 lag wel iets prettiger in de hand, maar ik vond de 400d ook niet te klein.

De 400d schijnt wel een betere ruisverhouding te hebben dan de d80,
            maar de d80 had wel een goede betaalbare lens in tegenstelling tot de 400d

dus maak dan maar eens een keuze

Comment

Het zijn beiden zeer goede toestellen Ik heb voor de D80 gekozen en ben er erg blij mee, maar ik kan goed begrijpen dat diegene voor de 400D gekozen hebben er net zo blij mee zijn Het is de lens Nikkor 18-200mmVR die mijn intresse gewekt heeft voor een Spiegelreflex en toen de D80 uitkwam kon ik de verleiding niet meer weerstaan
              Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
              Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roosje Bekijk bericht
                Het zijn beiden zeer goede toestellen Ik heb voor de D80 gekozen en ben er erg blij mee, maar ik kan goed begrijpen dat diegene voor de 400D gekozen hebben er net zo blij mee zijn Het is de lens Nikkor 18-200mmVR die mijn intresse gewekt heeft voor een Spiegelreflex en toen de D80 uitkwam kon ik de verleiding niet meer weerstaan
                mooie combinatie, maar hoe zit het met ruis op iso 800? valt dit mee?

Comment

Kijk naar de test op DPreview. Daaruit blijkt dat de 400D iets meer detail haalt op ISO800/ISO1600

Quote van DPreview: To be fair the D80 does not perform as well as the EOS 400D (Digital Rebel XTi) at ISO 800 or 1600 but the differences are much less than they ever used to be, Nikon is closing the gap.

MVG,

Comment

Ik zelf vind hem goed presteren op ISO 800 ..... en ook op 1600 Misschien is hij wat minder goed hierin dan de Canon, maar zelf moet ik veel moeite doen om dit te kunnen zien.
                    Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
                    Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                      Kijk naar de test op DPreview. Daaruit blijkt dat de 400D iets meer detail haalt op ISO800/ISO1600

Quote van DPreview: To be fair the D80 does not perform as well as the EOS 400D (Digital Rebel XTi) at ISO 800 or 1600 but the differences are much less than they ever used to be, Nikon is closing the gap.

MVG,
                      Klopt volgens mij ook... maar als je daar de "features" van D80 tegenover zet...

Comment

ik heb nu ook iets langer dan een maand de 400D en ben hier extreem tevreden over, ik heb echter enkel nog de kitlens 18-55 maar hier kan je ook al heel wat mee verder check maar op http://www.vroegerwasallesbeter.be

met de 17-70 zou ik nog veel betere resultaten halen (deze lens staat trouwens ook op mijn verlanglijstje als eerst volgende aankoop)
                        http://www.vroegerwasallesbeter.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht
                          Klopt volgens mij ook... maar als je daar de "features" van D80 tegenover zet...

hij heeft zeker meer features, maar ik vind beeldkwaliteit toch belangrijker.
                          En als de 400d toch zichtbaar minder ruis heeft, dan is de keuze voor mij zo gemaakt

Comment

hij heeft zeker meer features, maar ik vind beeldkwaliteit toch belangrijker.
                            En als de 400d toch zichtbaar minder ruis heeft, dan is de keuze voor mij zo gemaakt
                            Binnenkort komt er een nieuwe Fuji DSLR uit, de S5 Pro, de opvolger van de gekende Fuji S3 Pro, alle Nikon lenzen passen ook op de Fuji DSLR toestellen.
                            Als je nu voor Nikon kiest kan je later ook eventueel overschakelen op een Fuji DSLR die gekend zijn voor hun weinig ruis op hogere ISO waarden.
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ik ga morgen mijn E-500 Oly verkopen voor een mooie prijs en ik ga er een ander toestel voor terug kopen.

Nu zit ik te twijfelen tussen 2 toestellen en de bijbehorende lenzen.
                              Ik kom er echt niet meer uit, dus alle ervaringen zijn welkom

Het gaat om de:

- Nikon D80 met de Nikon DX AF-S 18-70mm f/3.5-4.5G ED-IF (totale prijs ongeveer 1100,-

of

- Canon 400D met de Sigma AF 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro (totale prijs ongeveer 950,-

ik vind het ook wel belangrijk dat ik op hoge Iso-waarden weinig ruis heb, misschien dat de keuze dan makkelijker wordt

Welke zouden jullie kiezen?
                              Eigenlijk is het toch niet moeilijk. De 400D combinatie die je op oog hebt is 150€ goedkoper en heeft de betere lens van beide combinaties (verschil is wel niet groot). Dus als je iets vindt waarvoor je gerust meer zou betalen in de nikon combinatie dan koop je de nikon kan je dat niet vinden koop je de canon.
                              Ik zou de canon nemen maar de redenen waarvoor zijn enkel geldig voor mij dus waarschijnlijk niet op jou van toepassing.

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                              een Fuji DSLR die gekend zijn voor hun weinig ruis op hogere ISO waarden.
                              Maar nooit de Canons hebben kunnen evenaren(die er nog veel gekender voor zijn) dus tja..... en de prijs gaat veel hoger liggen dan de body's waarvan sprake hier dus niet erg relevant denk ik.
                              Last edited by Kevlar; 19 december 2006, 00:22.

Comment

Working...
                              X