Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D50 >>> D80

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• D50 >>> D80

Ik overweeg om een Nikon D80 aan te schaffen, nu heb ik een D50 kit (18-55/55-200).

Vraag 1: Is dit een logische overstap?

Vraag 2: Kan ik die "oude" D50 lenzen gebruiken op een D80?

Vraag 3: Wat kan ik nog krijgen voor de D50 (Body of Kit) => Belgische prijzen.

/edit: D50 werd begin dit jaar (eind januari) aangekocht.

Thx Destn
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Re: D50 >>> D80

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
    Ik overweeg om een Nikon D80 aan te schaffen, nu heb ik een D50 kit (18-55/55-200).

Thx Destn
    1. Ik vind van niet, beter ga je voor andere lenzen
    2. Ja, maar...(zie 1)
    Canikon 40D - D200, D300

Comment

Thx Destn
      Probeer voor jezelf uit te maken waar de D50 tekort schiet. Probeer er dan achter te komen of de D80 deze tekortkomingen wel of niet heeft. Zet dan de plus en min tegenover mekaar en beslis.

Neem in je bedenking ook de objectieven mee. Snellere autofocus bijvoorbeeld ligt zeker niet alleen aan de body (sterkere motor), maar ook aan het objectief (eigen motor versus body-motor).

Laat je vooral niet "zot maken" door de megapixel-race en de te-veel-ruis-gekte.

Als blijkt dat je toch een D80 "nodig" hebt, bedenk dan ook dat de D50 een pracht van een back-up body kan zijn.

Mvg,
      TravelToy.
      www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

De enige reden die ik zie om over te stappen naar D80 is het betere AF- systeem om snelle actie te fotograferen (sport, dieren, ....)

Ik sluit me aan bij de anderen, investeer in beter glas ipv een body.
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

Comment

Ik heb een beetje schrik om nu te investeren in beter glas om dan later te bemerken dat mijn D50-lenzen niet passen op de fitting van mijn nieuw toestel.

Aangezien een D80 Semi-pro is dacht ik dat die wel langer zou meegaan.

Of past iedere Nikon lens op een D50? is die diameter altijd dezelfde?

Ik heb nu de 2 kits plus een 50mm f1.8.

Zijn er lenzen die je zeker kunt aanraden? Ik zou volgend jaar bv. naar Le Mans willen gaan en daar wat foto's schieten. Maar met de kit 55-200 heb ik a. te weinig licht, b. te weinig zoom.
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

even verplaatst
            [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Ik heb een beetje schrik om nu te investeren in beter glas om dan later te bemerken dat mijn D50-lenzen niet passen op de fitting van mijn nieuw toestel.

Aangezien een D80 Semi-pro is dacht ik dat die wel langer zou meegaan.

Of past iedere Nikon lens op een D50? is die diameter altijd dezelfde?

Ik heb nu de 2 kits plus een 50mm f1.8.

Zijn er lenzen die je zeker kunt aanraden? Ik zou volgend jaar bv. naar Le Mans willen gaan en daar wat foto's schieten. Maar met de kit 55-200 heb ik a. te weinig licht, b. te weinig zoom.
              Alle objectieven die op een D50 passen, zullen zeer zeker ook op een D80, D200 passen. Zolang je binnen Nikon of Fuji blijft passen de lenzen. Als je natuurlijk naar een ander merk gaat, dan is dat niet meer het geval.

Comment

de D80 is geen semi pro
                daarvoor moet je de D200 nemen
                de sluiter bv kan even veel of even weinig sluitershoeveelheden aan als de D50
                ik dacht iets van een 25 000 ofzo.
                dit terwijl dat bij de D200 een heel stuk hoger ligt (100 000)
                ook het aantal foto's per seconde is niet echt veel meer bij de D80 tov de D50
                2,5 tegenover 3 dit is bv bij de D200 5foto's per seconde
                de atuofocus zal mss ietsje sneller en accurater zijn dan bij de D50
                en je hebt een instelwieltje meer.
                ik wil maar hebben zoveel meer bied de D80 niet ten opzichte van de D50
                je gaat een pak geld erop verliezen
                maar je bent veel beter af dat je voor de D50 degelijke lensen koopt
                en later upgrade naar een duurder toestel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                  de D80 is geen semi pro
                  daarvoor moet je de D200 nemen
                  de sluiter bv kan even veel of even weinig sluitershoeveelheden aan als de D50
                  ik dacht iets van een 25 000 ofzo.
                  dit terwijl dat bij de D200 een heel stuk hoger ligt (100 000)
                  ook het aantal foto's per seconde is niet echt veel meer bij de D80 tov de D50
                  2,5 tegenover 3 dit is bv bij de D200 5foto's per seconde
                  de atuofocus zal mss ietsje sneller en accurater zijn dan bij de D50
                  en je hebt een instelwieltje meer.
                  ik wil maar hebben zoveel meer bied de D80 niet ten opzichte van de D50
                  je gaat een pak geld erop verliezen
                  maar je bent veel beter af dat je voor de D50 degelijke lensen koopt
                  en later upgrade naar een duurder toestel

Thx @ allen

I'm convinced!

Nu een goeie lens zien te vinden. Plus statief!

Comment

voor sport zou ik opteren voor een sigma 70-200 1:2.8 hsm
                    deze heeft een hulpmotor voor het snel scherpstellen
                    en is lichtgevoelig
                    denk je dat je met de 200mm zoom niet toekomt
                    koop er dan een teleconverter bij bv een 1.4 (dus 200x1.4=280mm)

Comment

en is lichtgevoelig
                      Is dit deze lens?

Comment

en is lichtgevoelig
                        een d50 is toch een mooi en goed toestel
                        een aanrader is dat je best eerst kijkt voor een goede lens (-of lenzen en niet in de fout gaat zoals ik ,een goed toestel met speelgoedlensjes )want de originele van nikkor kosten stukken van mensen maar zijn kwalitatief beter. je kan misschien best wachten tot op de fotobeurs in februari om een glas-service te kopen, ik heb mijn sigma 70-200/2.8 daar nieuw gekocht voor een schappelijke prijs en dat is vrdmd een groot verschil met kitlenzen denk ik

oja, nog iets laat je niet vangen door sigma 18-200 lenzen de mijne is zo één en is al binnen voor herstel ga voor de degelijke lenzen van sigma(zie gouden ring)
                        voor de lens beoordeling zie link deze is gepost geweest door een member van BD ( zeer interessant trouwens voor u overgaat tot aankoop )

greets david
                        Last edited by picture-it; 19 december 2006, 01:08.
                        vanolles

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door picture-it Bekijk bericht
                          een d50 is toch een mooi en goed toestel
                          een aanrader is dat je best eerst kijkt voor een goede lens (-of lenzen en niet in de fout gaat zoals ik ,een goed toestel met speelgoedlensjes )want de originele van nikkor kosten stukken van mensen maar zijn kwalitatief beter. je kan misschien best wachten tot op de fotobeurs in februari om een glas-service te kopen, ik heb mijn sigma 70-200/2.8 daar nieuw gekocht voor een schappelijke prijs en dat is vrdmd een groot verschil met kitlenzen denk ik

oja, nog iets laat je niet vangen door sigma 18-200 lenzen de mijne is zo één en is al binnen voor herstel ga voor de degelijke lenzen van sigma(zie gouden ring)
                          voor de lens beoordeling zie link deze is gepost geweest door een member van BD ( zeer interessant trouwens voor u overgaat tot aankoop )

greets david

Wat is Glas-service?

En zeg je nu dat die lens van Sigma niet goed is, of juist wel goed is?

Plzzz, hellup

Comment

deze heeft een hulpmotor voor het snel scherpstellen en is lichtgevoelig
                            "hulp"-motor? Ik dacht dat deze ingebouwde motor de motor was, dus dat de motor vd camera dan niet meer gebruikt is?
                            Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                            MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Wat is Glas-service?

En zeg je nu dat die lens van Sigma niet goed is, of juist wel goed is?

Plzzz, hellup
                              met glasservice bedoel ik de lenzen ,
                              de sigma lens 18-200 is waarschijnlijk goed voor sporadisch gebruik maar niet voor het intensief gebruik ervan, mijn zoom is defect (een vijsje los in de lens) en is binnen voor herstel, ik zeg wel niet dat dat alle Sigma's slecht zijn verre van, maar in m'n geval is de 18-200 misschien pure tegenslag of niet? zie quotering ervan

vanolles

Comment

Working...
                              X