Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D50 >>> D80

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: D50 >>> D80

Oorspronkelijk geplaatst door picture-it Bekijk bericht
    met glasservice bedoel ik de lenzen ,
    de sigma lens 18-200 is waarschijnlijk goed voor sporadisch gebruik maar niet voor het intensief gebruik ervan, mijn zoom is defect (een vijsje los in de lens) en is binnen voor herstel, ik zeg wel niet dat dat alle Sigma's slecht zijn verre van, maar in m'n geval is de 18-200 misschien pure tegenslag of niet? zie quotering ervan

Dit is dus de lens die eerder in dit topic aangeraden werd?

ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Ok, volgende vraag...

Als ik mijn 2 kit-lenzen vervang door deze lens...heeft dat nut?
      Of is het beter gewoon de kit te houden?

Nikkor AF-S DX VR 18-200mm 3.5-5.6G IF ED
      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Offtopic: picture-it, van welke site haal jij die review?
        Nikon D80 / Sony DSC-H5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven_V Bekijk bericht

http://www.photozone.de/active/surve...vitar%20AF'%22

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
            Ok, volgende vraag...

Als ik mijn 2 kit-lenzen vervang door deze lens...heeft dat nut?
            Of is het beter gewoon de kit te houden?

Nikkor AF-S DX VR 18-200mm 3.5-5.6G IF ED
            Destn,

Vertel ons eerst eens wat je wil fotograferen (groothoek, tele, macro, portret), wat je budget is en of je top-of-the-bill fotos wil maken of gewone fotos ter herinnering.

De 18-200 VR die je hierboven aanhaalt is een goed "all-round" objectief, maar niet lichtsterk, dus voor actie (le mans) niet echt geschikt. Hiervoor moet je naar f/2, f/2,8 of maximum f/4. Le Mans ken ik zelf niet, maar meestal heb je op een circuit meer milimeters nodig dan je kitlensje of die 18-200 je kan geven.

Een prachtig reeksje is het volgende :

- Nikon 10,5 fisheye : 706 euro
            - Nikon 12-24 groothoek : 1129 euro
            - Nikon 17-55 : 1422 euro
            - Nikon 28-70 : 1880 euro
            - Nikon 70-200 VR : 1930 euro
            - Nikon 105 VR Macro : 831 euro
            - Nikon 200-400 VR : 6495 euro

Totaal : 14393 euro

Zoals je ziet nogal prijzig. Gelukkig is er voor (bijna) elke van de bovenvermelde objectieven een goed alternatief :

- Nikon 10,5 fisheye : 706 euro
            - Tokina 12-24 groothoek : 420 euro
            - Tamron 17-50 : 415 euro
            - Tamron 28-75 : 344 euro
            - Sigma 70-200 : 883 euro (geen VR)
            - Sigma 150 : 609 euro (geen VR)
            - Sigma 120-300 : 2439 euro (geen VR en 100 mm minder)
            - Sigma 1,4 extender : 182 euro (bruikbaar op de 70-200 en de 120-300)

Totaal : 5998 euro

Dat is al een heel pak goedkoper.

Voor zover ik weet zijn dit allemaal zeer goede tot schitterende objectieven.

Allez, nu is het aan u,

Mvg,
            TravelToy

PS de prijzen zijn genomen van de site van "konijn". Misschien zijn er andere winkels waar de prijzen nog gunstiger zijn, maar je krijgt alvast een idee.
            www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Ik ben gewoon een hobby-fotograaf die nog opzoek is naar zichzelf in de fotografie wereld.

Dus zoveel geld heb ik er ook niet voor over.

Alleen zoek ik nu een lens waarbij ik meer kan experimenteren (bv op Le Mans, circuit of zelfs in het bos om wat beestjes te fotograferen,..).

Budget zal toch echt < 1000€ moeten zijn.

Die 70 - 200/f2.8 lijkt me wel wat, maar die is buiten budget (1900€)

Ja hoe moet ik het uitleggen, ik wil nu gewoon een stapje verder gaan en me losmaken van de kitlenzen. Vandaar de interesse in de 18-200 (die beide kitlenzen zou kunnen vervangen).

Die 18-200 is niet aan te raden met een 1.4 extender dan? Met de VR kun je blijkbaar wel 4 stops winnen? (volgens de productomschrijving).

Tele-fotografie is tof en handig, maar ik kan er evengoed van genieten om een vlinder van heel dichtbij te fotograferen.

PS: soms he, zie ik door de bomen het bos niet meer...
              Last edited by Destn; 20 december 2006, 12:12.

Comment

Re: D50 &gt;&gt;&gt; D80

Alleen zoek ik nu een lens waarbij ik meer kan experimenteren (bv op Le Mans, circuit of zelfs in het bos om wat beestjes te fotograferen,..).

Die 70 - 200/f2.8 lijkt me wel wat, maar die is buiten budget (1900€)

Die 18-200 is niet aan te raden met een 1.4 extender dan? Met de VR kun je blijkbaar wel 4 stops winnen? (volgens de productomschrijving).

De 4 stops die je met de VR wint, is prima bruikbaar voor onderwerpen die stilstaan. Bewegingsonscherpte te wijten aan de trilling van je handen kan je daarmee opvangen, maar de bewegingsonscherpte van je onderwerp daarentegen niet. Als je voldoende licht hebt, in de zomer bijvoorbeeld zal dat wel lukken om je sluitertijd voldoende kort te houden, in de winter of in het bos is dat niet zo zeker. Voor beestjes in het bos, of voor op Le Mans te fotograferen denk ik dat je meer hebt aan een Sigma 70-200 f/2.8 waarmee je toch kortere sluitertijden kan bereiken. Je budget blijft dan trouwens onder de vooropgestelde 1000€. Je kitlens kan je dan voorlopig nog verder gebruiken en later vervangen door een Tamron 17-50 f/2.8.

Comment

Ik ben gewoon een hobby-fotograaf die nog opzoek is naar zichzelf in de fotografie wereld.

Dus zoveel geld heb ik er ook niet voor over.
                  Buiten de 50 f/1,8 die je al hebt kan je dus beter wegblijven bij Nikon. Die zijn veel te duur.

Al deze toepassingen vragen a) lichsterke lenzen b) snelle autofocus c) veel milimeters. Hier kan je beginnen met een Sigma 70-200. Snel en lichtsterk, maar waarschijnlijk nog te weining milimeters (zeker voor vogeltjes).

Vergeet zeker het 2°hands circuit niet. Hier op BD wordt regelmatig goed glas verhandeld. Let erop dat je je goed informeert en alles goed test. Zelf heb ik hier alleen nog maar positieve ervaringen mee.

Op dit objectief kan je geen extenders gebruiken (althans volgens de specs. van Nikon)

Tele-fotografie is tof en handig, maar ik kan er evengoed van genieten om een vlinder van heel dichtbij te fotograferen.

OK, Dit is wat ik zou doen (en zelf gedaan heb)

Koop (eventueel 2°hands) :

- Tokina 12-24 f/4, een schitterende groothoek en 2° hands te vinden rond de 300-350 euro
                  - Sigma 70-200 f/2,8, een goede, snelle, lichtsterke tele. 2° hands te vinden om en bij de 600 euro
                  - Sigma 1,4 extender moet te vinden zijn rond de 100-150 euro

Dit komt dan samen op 1000-1100 euro

Dan heb je bereik van 12-24, 50, 70-200 (of 98-280 met de extender). De kitlenzen kan je dan bijhouden als reserve (of verkopen).

Mvg,
                  TravelToy.
                  www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Thx, Traveltoy!

Comment

Ben eruit (denk ik!)

Iedere cursus die ik lees, begint met het deel waarin gezegd wordt dat alles begint bij een goed statief.

Een statief komt mij financieel nu eerlijk gezegd iets beter uit ivm verbouwingen.

En zo is vrouwlief ook weer tevreden, ik zag ze bleek wegtrekken toen ik de prijzen toonde
                      Kwestie van de kerk een beetje in het midden te houden.

De extra lenzen komen er wel later volgend jaar dan.

Verstandig of niet Ik denk het wel

Als statief heb ik trouwens de manfrotto 055Pro B op het oog + de 488RC4
                      Dit zou ook naar de toekomst toe moeten voldoen.

Comment

Leerrijk.
                        -Men begint in dit toppic met de vraag over een upgrade van body.
                        -Dan komen zowat alle lenzen in vergelijkende test aan bod.
                        -Nu komen waarschijnlijk alle statieven aan bod.
                        Blijven volgen dus dit is de samenvatting van camera's, objectieven, en accesoires.
                        Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
                          Leerrijk.
                          -Men begint in dit toppic met de vraag over een upgrade van body.
                          -Dan komen zowat alle lenzen in vergelijkende test aan bod.
                          -Nu komen waarschijnlijk alle statieven aan bod.
                          Blijven volgen dus dit is de samenvatting van camera's, objectieven, en accesoires.

solly! Voel me soms net een vrouw als het op beslissingen nemen neerkomt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven_V Bekijk bericht

ik deze gevonden van iemand hier in dit forum alleen jammer dat ik z'n naam niet meer ken om hem te bedanken daarvoor
                            http://www.photozone.de/active/survey/querylenstxt.jsp?filter=%22brand='Nikkor'%20OR%20b rand='Sigma%20AF'%20OR%20brand='Tamron%20AF'%20or% 20brand='Tokina%20AF'%20or%20brand='Vivitar%20AF'% 22
                            vanolles

Comment

Working...
                            X