Re: LCD als zoeker
Een live LCD zou een aanvulling kunnen zijn op een dsrl mits je het volledige licht behoud in je optische zoeker. Dat zou kunnen wanneer de spiegel opklapt wanneer je de LCD gebruikt. Een half lichtdoorlatende spiegel gaat ten koste van je optische zoeker. Zoals ik al schreef: bij mijn videocamera gebruik ik het LCD scherm zelden tijdens opnamen. De beeldcompositie bepaal je nauwkeuriger in de zoeker. Bij veel zonlicht is zo'n scherm ook onbruikbaar.
De digitalezoeker in mijn videocamera is van hoge kwaliteit, ik ken niet een compact fotocamera die deze kwaliteit evenaart. Ze zijn dus beslist in staat goede digitalezoekers te maken, maar ze weigeren dat waarschijnlijk van wege de kosten deze in compactcamera's te bouwen. Voor de duurdere dsrl camera's zou dat zeker in de toekomst gaan gebeuren.
Oorspronkelijk geplaatst door Joris818
Bekijk bericht
De digitalezoeker in mijn videocamera is van hoge kwaliteit, ik ken niet een compact fotocamera die deze kwaliteit evenaart. Ze zijn dus beslist in staat goede digitalezoekers te maken, maar ze weigeren dat waarschijnlijk van wege de kosten deze in compactcamera's te bouwen. Voor de duurdere dsrl camera's zou dat zeker in de toekomst gaan gebeuren.
Comment