Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LCD als zoeker

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• LCD als zoeker

Een collega vam mij begint altijd te zagen dat hij het stom vind dat je mijn 350D de LCD niet als zoeker kan gebruiken.
    Want met zijn compactje gaat dat wel.

Nu vind ik dat zelf geen probleem hoor, vind dat normaal bij spiegelreflex.

Maar nu beweert hij dat alle grote merken dat nu wel zouden doen met hun camera's.
    Dus nu zou ik graag weten zijn er eigenlijk camera's die dit kunnen?
    Dan graak ik misschien van zijn gezaag af.
    Canon EOS 5D met 3KG glas
    https://reisforum.net

Re: LCD als zoeker

dacht dat alleen Olympus E330 SLR - MOS sensor & LCD dat had.
    I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work

Comment

De Olympus E330 heeft dat, maar de meeste reviewers vonden het toch nog niet echt goed. En deze camera is ook geen echte upgrade voor jouw 350D.

Je kan wel eens kijken naar zigview. Zoek maar eens op dit forum of google. Dat past volgens mij ook op een 350D.
      Hier is die website: zigview
      Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Mmmm, laat je collega eens iets MANUEEL scherpstellen met zo'n LCD schermpje. Gegarandeerd succes.
        Canon EOS 5D, Canon EOS 30V Date, Chinon CE4, wat flitslicht en wat buizen met glas

Comment

De Canon 20Da is ook een reflex en die heeft dit wel .

Groeten,
          Bart

Comment

En de leica en panasonic als oly klonen.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Canon's 20Da heeft wel een "Live Preview Mode", maar dat is niet echt een "zoeker op LCD". Daarbij is de 20Da een behoorlijk buitenbeentje - probeer er maar eens aan te komen!

Comment

Ik weet niet meer juist waar ik gelezen heb dat je voor bijna alle DSLR toestellen een toestel kan kopen voor achter uw zoeker te plaatsen.
                Dat toestel kijkt door uw zoeker en projecteerd alles op een lcd schermpje.
                En dat toestel zag er uit zoals een hoekzoeker maar iets platter.
                Het werkte op platte baterijen ( uurwerk ).
                Misschien is dat de oplossing ?
                Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Lieven, dat is toch die zigview waar FotoDirk het hier al eerder over had.
                  David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

Comment

Zoals ik al dacht is het aanbod beperkt.

Ik heb het zelf niet nodig, maar ik hoor wel regelmatig dat mensen dat onhandig vinden. (omdat ze dat met hun compactje wel kunnen)

Maar dan zel ik dat ééns tegen mijn collega zeggen.

Ik heb hier op het forum ook al mensen gewetn die zich afvragen hoe je nu met de LCD kan zoeken.
                    Canon EOS 5D met 3KG glas
                    https://reisforum.net

Comment

Ahum,naar mijn bescheiden mening..

zou live preview een zevenmijlssprong voorwaarts zijn in de wereld van de DSLR.Eén van de eerste dingen waaraan ik merkte dat ik terug met een spiegelreflex op pad was,was dat ik languit in vochtig gras moest gaan liggen om een klein bloempje langs opzij te fotograferen .En al die andere situaties,boven over de hoofden heen van mensen fotograferen,vanuit de heup zonder je zelf te moeten bukken enz.Op dat moment heb je ook alleen maar een elektronische sluiter nodig,zodat je niet elke keer stoort met die ellendige metalige KERCHOUM.Een tijd geleden mocht ik in Nederland een heel toneelstuk ( "Priemgeval" ) met m'n 828 fotograferen.Zelfs tijdens muisstille scènes stoor je niemand.Doe hetzelfde met een DSLR en ze dragen je buiten met pek en veren.
                      Maar dat is niet alles:met het live preview zie je ook ,nog voor je de foto neemt,hoe goed of slecht je camerainstellingen zijn.Ook het beoordelen van het histogram kan live.Het is mijn stellige overtuiging dat we nog de geboorte gaan meemaken van DSLR's met zeer geavanceerde live preview. ( de huidige eerste DSLR's met live view staan nog niet echt op punt,toegegeven)
                      Vanaf dat moment zullen veel pro's zich niet kunnen voorstellen hoe ze zolang zonder hebben gekund.
                      Er is veel misplaatst snobisme in dit verband:veel DSLR eigenaars minimaliseren maar al te graag het nut van live view omdat het op hun dure bak niet zit .Maar ik kom er rond voor uit dat ik eerste in de rij sta als pakweg Nikon een body uitbrengt met hoog resolutie live view.Mechanische sluiters waren toptechnologie vele,vele decennia geleden.Vergeleken met hoog resolutie live view ( 3MP zou voldoende zijn ) is het prehistorische loodgieterij.

Walter
                      D850

Comment

Re: Ahum,naar mijn bescheiden mening..

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                        zou live preview een zevenmijlssprong voorwaarts zijn in de wereld van de DSLR.Eén van de eerste dingen waaraan ik merkte dat ik terug met een spiegelreflex op pad was,was dat ik languit in vochtig gras moest gaan liggen om een klein bloempje langs opzij te fotograferen .En al die andere situaties,boven over de hoofden heen van mensen fotograferen,vanuit de heup zonder je zelf te moeten bukken enz.Op dat moment heb je ook alleen maar een elektronische sluiter nodig,zodat je niet elke keer stoort met die ellendige metalige KERCHOUM.Een tijd geleden mocht ik in Nederland een heel toneelstuk ( "Priemgeval" ) met m'n 828 fotograferen.Zelfs tijdens muisstille scènes stoor je niemand.Doe hetzelfde met een DSLR en ze dragen je buiten met pek en veren.
                        Maar dat is niet alles:met het live preview zie je ook ,nog voor je de foto neemt,hoe goed of slecht je camerainstellingen zijn.Ook het beoordelen van het histogram kan live.Het is mijn stellige overtuiging dat we nog de geboorte gaan meemaken van DSLR's met zeer geavanceerde live preview. ( de huidige eerste DSLR's met live view staan nog niet echt op punt,toegegeven)
                        Vanaf dat moment zullen veel pro's zich niet kunnen voorstellen hoe ze zolang zonder hebben gekund.
                        Er is veel misplaatst snobisme in dit verband:veel DSLR eigenaars minimaliseren maar al te graag het nut van live view omdat het op hun dure bak niet zit .Maar ik kom er rond voor uit dat ik eerste in de rij sta als pakweg Nikon een body uitbrengt met hoog resolutie live view.Mechanische sluiters waren toptechnologie vele,vele decennia geleden.Vergeleken met hoog resolutie live view ( 3MP zou voldoende zijn ) is het prehistorische loodgieterij.

Walter
                        Het is technisch op dit ogenblik niet haalbaar zonder belangrijke compromissen.

1. De EVF zijn tot nu toe nog lang niet vergelijkbaar met het optisch beeld dat je door een zoeker ziet (refresh rate + resolutie). Dit zal vroeg of laat wel in orde komen

2. Een aantal producenten hebben al wat info gegeven waarom een DSLR geen live-preview heeft. Heeft onder hande te maken met opwarming van de sensor... Leica heeft bij de introductie van de M8 aangegeven dat een Livepreview (wat perfect mogelijk zou geweest zijn op een rangefinder) compromissen zou inhouden voor de beeldkwaliteit ...

Over 10 jaar zal het er wel zijn, maar ondertussen doe ik vlot verder met mijn huidige DSLR
                        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Who wants the real view while you can have LCD !?
                          Sony en Olympus
                          Fotoseries

Comment

De sensor bij een dsrl zit achter de spiegel dus moeten ze voor een LCS-scherm gebruik maken van een half lichtdoorlatende spiegel waar door je weer minder licht krijgt in je echte zoeker.
                            Ik werk naast het fotograferen met een DSRL ook met een professionele video kamera waarop ook een LSD-scherm: ik gebruik die LCD maar zelden als zoeker. Door het omgevingslicht is een LSD schermpje aan de camera vaak onbruikbaar. Scherpstellen en verdere controle over je beelden heb je het beste met de echte zoeker. Je werk daar ook het snelste mee. Voor speciale video opnamen bij het o.a vogelsopnamen in een observatiehut neem ik wel een grote LCD-monitor mee die goed van het omgevingslicht is afgeschermt.
                            Voor het fotograferen van planten zijn er hoekzoekers in de handel zodat je niet met je buik in het natte gras hoeft te liggen.
                            Je ziet ze vaak de mensen met hun compactje met gestrekte armen voor zichuit gestoken. De foto's die ik van hen zie zijn niet van grote klassen.
                            Als je gebruik maakt van de zoekers van een compactje is het alsof je door een limonaderietje kijkt. Ook de electronischezoekers in deze camera's zijn van zeer matige kwaliteit.

Comment

gaat bij mij nog steeds op de oude analoge manier hoor.
                              niks LCD, gewoon thuis kijken wat het geworden is, als zijnde een film in de camera, de doka(nu PC) in en aan het werk.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                              X