Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

400d met "stuck pixel" op het LCD scherm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 400d met "stuck pixel" op het LCD scherm

Ik zou eerst goed kijken naar de foto's zelf.
    Straks is je lcd na omruilen goed, maar heb je hot pixels op je sensor (en dat kan al snel met meer dan 10.000.000 pixels!) Als de sensor goed is zou ik geen risico willen lopen met omruilen.

Dit is dus wel een nadeel van de huidige techniek. Je geeft er veel geld aan uit en dan mag je eigenlijk verwachten dat alles 100% is maar helaas zijn kleine mankementen sneller aanwezig dan vroeger met de analoge toestellen.
    Nikon D80 + AFS VR DX 3,5-5,6/18-200 G IF-ED

Comment

Ikke ook een gestuckte pixel op nieuwe TV. Ikke ook bellen naar de winkel. Niks geen garantie, pas vanaf drie pixels per zoveel aantal...
      één pixeltje is normaal, ja wadde. Thx Philips
      Maar je leert ermee leven, is alleen van dichtbij te zien en dan vooral op gezichten (groen vierkantje op de huidkleur).

Maar toch, zou volgens mij toch niet mogen....
      Last edited by Cadfael; 24 mei 2007, 08:20.
      Alpha male no more.
      Canon 650D en 1100D met 18-200 mm zoom, 100 mm macro, 10-22 groothoek.
      FB: Joska Joska.

Comment

Het was overduidelijk een dode pixel op het scherm. Ik ben vandaag naar Konijnenberg geweest en ik heb een andere (hopelijk nieuwe) meegehad. Wel heb ik gemerkt dat bij dit toestel de bieptoon niet werk. Niet dat ik het nodig heb (integendeel), maar ik hoop dat dit het enige is dat niet werkt. Ik ga ook eens zoeken naar een programma om het juiste aantal clicks te weten te komen...
        Canon Eos 80D / Canon EF-S 10-22 / Canon EF-S 17-55 f2.8 IS / Canon EF 50 f1.4 / Canon EF 70-300 IS / Lowepro Nova 5 AW / Lowepro Slingshot 3 AW
        http://www.orlik.be

Comment

Daarvoor heb ik opanda gedownload. Werkt in ieder geval voor de exif van Nikon. Geeft duidelijk alle exif evenals het aantal gemaakte opnames aan.
          Nikon D80 + AFS VR DX 3,5-5,6/18-200 G IF-ED

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Endeavour Bekijk bericht
            Daarvoor heb ik opanda gedownload. Werkt in ieder geval voor de exif van Nikon. Geeft duidelijk alle exif evenals het aantal gemaakte opnames aan.
            Ik had ergens op dit forum gelezen dat dit voor Canon niet werkt, dat het juist aantal clicks enkel opgeslaan wordt in het toestel en dat het enkel kan gelezen worden door een hersteller...
            Canon Eos 80D / Canon EF-S 10-22 / Canon EF-S 17-55 f2.8 IS / Canon EF 50 f1.4 / Canon EF 70-300 IS / Lowepro Nova 5 AW / Lowepro Slingshot 3 AW
            http://www.orlik.be

Comment

Working...
            X