Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Truck met de witte/grijze kaart

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Truck met de witte/grijze kaart

Oorspronkelijk geplaatst door fisherman Bekijk bericht
    Uw kinderachtige reacties worden zeker niet op prijs gesteld.
    Dat valt nog te bezien of dat niet op prijs gesteld word, ik kom hier al lang genoeg om te weten dat een GEINTJE hier ook wel af en toe gewaardeerd word.
    En jij met je luttele 12 posts moet nou niet denken dat je met zulke reacties populair word.

Ik ga heus niet mijn excusses aanbieden voor een woordgrapje
    Ik vind jouw reactie schrikbarender als die van ons.

Mijn eerste reactie hier over dit onderwerp was toch serieus.
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Humor is het beste smeermiddel voor communicatie(het maakt communiseren vaak veel makkelijker).

Als mensen humor gebruiken, betekent dat niet dat ze andere mensen niet serieus nemen of mensen willen beledigen.
      Olympus E-M1 / E-M5 II / E-M10 II / E-30; M Zuiko digital 12-40 ED f2,8 PRO ; Oly flitser FL-36; Zuiko Digital ; 50-200 f2,8-3,5 SWD ; 70-300mm f4-5,6 ED ; 14-54mm f2,8-3,5; M. Zuiko digital 14-42 II R ; M. Zuiko digital 17mm 1:1,8

Comment

Aan de twee muggenzifters hierboven, gelieve een ander forum te kiezen om uw frustraties bot te vieren. Uw kinderachtige reacties worden zeker niet op prijs gesteld.

Ik heb mij ingeschreven op dit forum om iets bij te leren inzake fotografie en niet om belachelijk te gemaakt worden.

Bedankt aan de mensen die het wel goed menen en mij hebben geholpen.

Ook ik meen het goed, maar ook lachend kan je veel leren en zeker op een site als deze,ik stel dan ook voor,neem een kalmeringpil en begin eens opnieuw te reageren
        D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
        www.langenacker.nl

Comment

Voor de witbalans gebruik ik gewoon een wit blad A4 papier... werkt meestal perfect, en ik kan 'm achteraf toch nog aanpassen indien er iets misloopt vermits ik altijd in RAW werk. Wel een nieuw blad en niet dus vergeeld

Ik heb zo overigens al een hele truck versmost

MVG,

Comment

Gelieve mijn verontschuldigingen te aanvaarden.
            ’t Was gisteren mijn dagje niet en heb inderdaad veel te impulsief gereageerd.
            Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

Comment

Naturlijk aanvaard.

Ik reageerde erop om jou er op attent te maken dat je met zulke reacties een ware oorlog kan ontkenenen.
              Het gebeurde in het verleden vaker en dat willen we met zijn alle voorkomen.

Deze site (mijn favoriete overigens) is een site om veel van elkaar te leren en daar hoort positieve en negatieve kritieken gewoon bij.
              Iedereen maakt schrijffouten, ik ben er zelf ook goed in.
              En zoals mensen zijn, weet je dat er wel eens en geintje over gemaakt kan worden.

Dit is dus weer een gesloten boek, fijn dat je het alsnog sportief opnam.

Gr kees
              Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Zal mijn naam veranderen in Truckman...
                Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

Comment

Zal mijn naam veranderen in Truckman...
                  Dan vergeet ik in ieder geval niet meer wie jij bent.

Gr Kees

Comment

iedereen heeft wel eens een slechte dag en dat moet kunnen, maar daarna zeker weer vrolijk verder gaan

Groetjes NoName
                    D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                    www.langenacker.nl

Comment

Kan er misschien iemand weer eens on-topic komen

De grijskaart heb ik nog nooit gebruikt, maar interesseert me wel.
                      Meestal stel ik de WB achteraf in RAW op de PC in door een stukje "wit" in mijn foto (dat meestal wel in één van de foto's uit een reeks voorkomt) als basis te gebruiken.

De belichting pas ik aan via het histogram, clippende pixels te vermijden en "op het oog" (indien nodig).

Deze werkwijze heeft mij tot hiertoe steeds voldoening geschonken.

Mijn enige opmerking: heeft een zelfgemaakte grijskaart wel zin om de belichting te bepalen?
                      Een afgeprinte versie zal toch nooit exact 18% grijs zijn (printerafhankelijk).
                      Greetz Geert.
                      Canon gerief...

Comment

Als je printer wat afwijkt van de kleur zal dat misschien 1% verschillen, wat denk ik geen zichtbaar verschil zal opleveren belichting.

Maar wit is nu juist het verschil van werking van een grijskaart (dacht belichting meten) witkaart (WB)? Op de site van dynatech staat er da weer dat grijkaart dient als WB referentie...
                        ... see the ART not the TOOL ...

Comment

Met een grijskaart kan je én de witbalans én de belichting meten...
                          Lees even het artikel dat al drie keer vernoemd is geweest.

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door inv Bekijk bericht
                            Als veel mensen geïnteresseerd zijn in een de aankoop van een grijskaart, kan er misschien een groepsaankoop georganiseerd worden.
                            Zou niet gek zijn, ik doe mee
                            Maarja, wie trekt de kar?

Gr kees

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
                              Met een grijskaart kan je én de witbalans én de belichting meten...
                              Lees even het artikel dat al drie keer vernoemd is geweest.
                              Heb deze al gelezen hoor, maar hoorde sommige mensen andere dingen zeggen vandaar de twijfel.

KVP: Inderdaad, er zou misschien eerst een intresse peiling moeten gehouden worden om te zien of er genoeg intresse is.
                              ... see the ART not the TOOL ...

Comment

Ik zou ook wel mee doen. Ben eigenlijk toch van plan om er me één aan te schaffen.
                                Nikon D850 / D700 / D70 /nikor 50 1.4 AFS/ nikor 24-70 2.8/ nikon 80-200 2.8 /Nikor 70-200 2.8 VR II / nikkor 18-70 3.5-4.5/ SB 900

Comment

Working...
                                X