Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera's van Media Markt soms tweedehands

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Camera's van Media Markt soms tweedehands

    Oorspronkelijk geplaatst door marcov Bekijk bericht
    Idd geen bedrog opzich, maar door de goedkopere prijs ben je snel verblind en koop je sneller (das de truk achter hun zogezegde goedkoper zijn dan andere) en pas na aankoop en toevallig vergelijken met een andere winkel kom je erachter dat je niet dezelfde kwaliteit kocht. En dan voel je je toch bedrogen... dus toch beetje bedrog...
    Tja, een heel pak volwassen mensen geloven nog graag in sprookjes
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #62
      Re: Camera's van Media Markt soms tweedehands

      Allez, allez, dat vertel ik hier al jaren.. niemand die me serieus nam???
      En nu hebben ze 't toch door dat die super winkelketens minderwaardige en gebruikte producten aanbieden?

      Er bestaat idd van bijna alles een tweede productielijn die hetzelfde product goedkoper ineensteekt. Met dus minderwaardige grondstoffen.
      Dit heb ik gezien bij Sony en Canon camera's, een camera voor de Oosterse markt en een voor de Westerse markt.. Maar der zijn hier handelaars die Oosterse Sony's hier verkopen.

      Voorbeeld 1
      Een voorbeeld, zelf meegemaakt eind jaren negentig.
      Ik had een Epson printer. Mijn toemalige baas kocht dezelfde printer in de Macro... Dezelfde doos, dezelfde reeksnummer. enz. Dus juist dezelfde als de mijne.
      Hij vroeg me om langs te komen om de USB kabel aan te sluiten...
      Wel, ik naar daar en wat bleek... In de uitsparing van de USB poort op de printer zat een grijs plastiek plaatje geen USB poort, enkel een paralelle poort. (toen waren de meeste printers nog aangesloten met een trage paralelle poort)
      Wel, dus toch een verschil. Ja, zijn Epson koste wel een derde minder als de mijne, die ik in een PC winkel in Duitsland gekocht had. Hij vond 't de moeite niet om hem om te ruilen en we hebben hem maar aan de paralelle poort gehangen.
      Dit voorbeeld toont wel aan dat er verschillen zijn.. En als je 't vanbuiten aan de printer al kan zien dat er bespaart is... wat gaat er dan vanbinnen te zien zijn?
      Ook zo met Pioneer plasma's. De toestellen die je in een gewone electrozaak of winkel koopt, verschillen van de goedkopere onlinewinkels. Dit heb ik kunnen merken bij Pioneer en Hitachi.
      Ok, je koopt goedkoop... maar denk dus niet dat je hetzelfde koopt als een toestel bij een handelaar waar 't een derde duurder is.

      Voorbeeld 2
      Ik kocht een Samsung TFT... Thuisgekomen, aangesloten, werkt perfect en heb een eerlijke prijs betaald... Ik schrik me rot de week daarop, als ik hetzelfde toestel in de Mediamarkt van Aken zie staan aan 45 euro minder???
      Ik kijk naar de doos dezelfde reeksnummer, dezelfde doos... als ik achteraan naar het toestel kijk zie ik enkele verschillen. De kabelhouder is weggelaten en de TFT kan niet in hoogte verstelt worden. Bij mijn toestel ging dit wel.
      Als ik naar de barcode kijk (in de folder) is deze totaal verschillend??? De reeksnummer is wel dezelfde? Dus verschillende producten voor verschillende handelaars.
      Een goedkoop model met dezelfde nummer voor Aldi en Mediamarkt en een normaal duurder model voor de gewone winkeliers.
      Je moet gek zijn om meer te betalen? idd. maar verwacht gaan gelijkaardige producten.
      Een MSI moederbord of een ATI VGA kaart uit een Aldi PC is totaal verschillende van een "echt" MSI moederbord of normaal gekochte ATI. Het zijn gestripte versies... en da's nog niet zo erg.. maar ze hebben soms ook andere drivers.. en da's veel erger!

      Voorbeeld 3
      Mijn vader had een Stiga grasmaaier gekocht..; niet te duur en goed genoeg om 't klein gazonneke te maaien...
      ik zelf vond die machiene wel goed en wou ook dezelfde kopen...
      ik vond hem in de Macro en wel een derde beterkoop. Toen mijn pa hem zag begon hij te lachen.. ik ken namelijk niks van motoren enz... Hij vroeg me of ik een Briggs & Stratton (ofzoiets) motor had... Want dat was de motor die hij in z'n stiga had.. ik helaas had geen briggs & Stratoon maar een Flandria...
      Mijn machien was na vier jaar naar de vaantjes... Die van hem loopt nog gelijk een klok??? Idd, ik dacht goedkoper af te zijn... Hij had gelijk. Hij mocht me gerust uitlachen... Dat weet ik nu.


      Voorbeeld 4
      Nog een voorbeeld, nu we toch bezig zijn...
      Ik wou een nieuwe kraan voor mijn bad kopen. Op 't werk zeiden ze me dat Grohe goede kranen waren.
      Toevallig zag ik die week in het recameblaadje van de Brico Grohe kranen staan... ik naar daar en zo'n ding gekocht.
      Ikzelf ken gene bal van water of kranen, dus ik belde een kennis die aan loodgieterij doet of hij effe m'n kraan wou komen aansluiten.
      Toen hij dat ding zag zei hij direct. "Die komt uit de Gamma of den Brico!".
      Ik: "Euhh, ja hoe weet ge da?"
      Hij ging naar z'n camionette en haalde dezelfde Grohe kraan tevoorschijn. Juist dezelfde... Dacht ik...
      Wel, hij wees me op de lasnaad achteraan en de schroefdraad... Oeps, helemaal anders. Toen schroefde hij de kranen eraf en kon je dus in de kraan kijken..."En wat ziet ge?"
      Ikke: Ah, die van mij is vanbinne zilver geverfd en die van U geel..."
      Hij begon te lachen... Wel zei hij die "gele verf vanbinnen" kost dubbel zoveel als uwen zilveren.
      Er bestaan dus weer twee productielijnen met dezelfde Grohe kranen... een duurder en een Brico model. Het spijtige aan deze zaak was dat je het verschil echt zag en voelde... Die duurdere kraan was bijna dubbel zo zwaar in gewicht....Doemme toch.

      Dit zeg ik al jaren, geloof die superprijzen in die grote winkelketens niet... Ergens moeten ze op besparen...en dat doen ze ook.... eindelijk gaan ze me toch geloven.
      Hehe eind goed al goed.
      Last edited by mic; 16 januari 2007, 00:46.

      Comment


      • #63
        Re: Camera's van Media Markt soms tweedehands

        Mijn badkraan van Grohe lekte ook en mits er net een loodgieter in huis was voor een ander werkje heb ik gevraagd deze even te willen nazien.
        Geen probleem zei hij, ik heb de stukken van Grohe altijd snel vast (wij ook want Grohe is op 200m van bij ons).
        Hij draait die kraan eraf en zegt al vooraf "die komt van de Brico". Euhhh, hoe weet gij dat? Omdat die van Grohe (dit type) niet kunnen lopen. Eens de kraan eraf was het direkt "ziet ge het, ik wist het" ... laat hij het binnenwerk zien en dan eentje van een echte Grohe ... helemaal anders en veel beter materiaal natuurlijk. Even hopen dat het toch lukt om dit erin te steken zegt hij want die van de Brico daar zijn geen vervangstukken voor.
        Geen probleem ... 5 jaar garantie zeg ik. Ah neen, da's enkel op die van Grohe zelf, deze niet
        Een geluk, het echte binnenwerk pastte ook in deze en nu lekt de kraan niet meer ...
        Dan even de aankoopprijs vergeleken ... zijn aankoopprijs van zo'n kraan is 3 keer die van de verkoopprijs bij de Brico
        Het zit hem dus echt wel ergens, wonderen bestaan niet.

        Net als auto's bij Cardoen ... buiten het merk en typenummer zijn het ook niet dezelfde reeksen als dat je bij andere dealers kan vinden, veel zaken verschillen om het prijsverschil te bekomen.

        Zelf heb ik voor een merk van HiFi materiaal gewerkt ... in de dozen bestemd voor grote ketens zat dus ook iets anders in dan die voor de speciaalzaken.

        In de Makro een CD kopen ... net dezelfde denk je dan want dat kan niet anders. Kom je in een andere winkel dezelfde CD tegen voor een hogere prijs.
        Dan denk je al, och ik heb toch minder betaald. Dan bezie je toevallig de lijst met liedjes eens en ... ohhh, hier staan er een paar meer op

        Het moet nu niet veralgemeend worden maar toch tot heel veel.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #64
          Re: Camera's van Media Markt soms tweedehands

          Oorspronkelijk geplaatst door mic Bekijk bericht
          Allez, allez, dat vertel ik hier al jaren.. niemand die me serieus nam???
          En nu hebben ze 't toch door dat die super winkelketens minderwaardige en gebruikte producten aanbieden?

          Er bestaat idd van bijna alles een tweede productielijn die hetzelfde product goedkoper ineensteekt. Met dus minderwaardige grondstoffen.
          Dit heb ik gezien bij Sony en Canon camera's, een camera voor de Oosterse markt en een voor de Westerse markt.. Maar der zijn hier handelaars die Oosterse Sony's hier verkopen.

          Voorbeeld 1
          Een voorbeeld, zelf meegemaakt eind jaren negentig.
          Ik had een Epson printer. Mijn toemalige baas kocht dezelfde printer in de Macro... Dezelfde doos, dezelfde reeksnummer. enz. Dus juist dezelfde als de mijne.
          Hij vroeg me om langs te komen om de USB kabel aan te sluiten...
          Wel, ik naar daar en wat bleek... In de uitsparing van de USB poort op de printer zat een grijs plastiek plaatje geen USB poort, enkel een paralelle poort. (toen waren de meeste printers nog aangesloten met een trage paralelle poort)
          Wel, dus toch een verschil. Ja, zijn Epson koste wel een derde minder als de mijne, die ik in een PC winkel in Duitsland gekocht had. Hij vond 't de moeite niet om hem om te ruilen en we hebben hem maar aan de paralelle poort gehangen.
          Dit voorbeeld toont wel aan dat er verschillen zijn.. En als je 't vanbuiten aan de printer al kan zien dat er bespaart is... wat gaat er dan vanbinnen te zien zijn?
          Ook zo met Pioneer plasma's. De toestellen die je in een gewone electrozaak of winkel koopt, verschillen van de goedkopere onlinewinkels. Dit heb ik kunnen merken bij Pioneer en Hitachi.
          Ok, je koopt goedkoop... maar denk dus niet dat je hetzelfde koopt als een toestel bij een handelaar waar 't een derde duurder is.

          Voorbeeld 2
          Ik kocht een Samsung TFT... Thuisgekomen, aangesloten, werkt perfect en heb een eerlijke prijs betaald... Ik schrik me rot de week daarop, als ik hetzelfde toestel in de Mediamarkt van Aken zie staan aan 45 euro minder???
          Ik kijk naar de doos dezelfde reeksnummer, dezelfde doos... als ik achteraan naar het toestel kijk zie ik enkele verschillen. De kabelhouder is weggelaten en de TFT kan niet in hoogte verstelt worden. Bij mijn toestel ging dit wel.
          Als ik naar de barcode kijk (in de folder) is deze totaal verschillend??? De reeksnummer is wel dezelfde? Dus verschillende producten voor verschillende handelaars.
          Een goedkoop model met dezelfde nummer voor Aldi en Mediamarkt en een normaal duurder model voor de gewone winkeliers.
          Je moet gek zijn om meer te betalen? idd. maar verwacht gaan gelijkaardige producten.
          Een MSI moederbord of een ATI VGA kaart uit een Aldi PC is totaal verschillende van een "echt" MSI moederbord of normaal gekochte ATI. Het zijn gestripte versies... en da's nog niet zo erg.. maar ze hebben soms ook andere drivers.. en da's veel erger!

          Voorbeeld 3
          Mijn vader had een Stiga grasmaaier gekocht..; niet te duur en goed genoeg om 't klein gazonneke te maaien...
          ik zelf vond die machiene wel goed en wou ook dezelfde kopen...
          ik vond hem in de Macro en wel een derde beterkoop. Toen mijn pa hem zag begon hij te lachen.. ik ken namelijk niks van motoren enz... Hij vroeg me of ik een Briggs & Stratton (ofzoiets) motor had... Want dat was de motor die hij in z'n stiga had.. ik helaas had geen briggs & Stratoon maar een Flandria...
          Mijn machien was na vier jaar naar de vaantjes... Die van hem loopt nog gelijk een klok??? Idd, ik dacht goedkoper af te zijn... Hij had gelijk. Hij mocht me gerust uitlachen... Dat weet ik nu.


          Voorbeeld 4
          Nog een voorbeeld, nu we toch bezig zijn...
          Ik wou een nieuwe kraan voor mijn bad kopen. Op 't werk zeiden ze me dat Grohe goede kranen waren.
          Toevallig zag ik die week in het recameblaadje van de Brico Grohe kranen staan... ik naar daar en zo'n ding gekocht.
          Ikzelf ken gene bal van water of kranen, dus ik belde een kennis die aan loodgieterij doet of hij effe m'n kraan wou komen aansluiten.
          Toen hij dat ding zag zei hij direct. "Die komt uit de Gamma of den Brico!".
          Ik: "Euhh, ja hoe weet ge da?"
          Hij ging naar z'n camionette en haalde dezelfde Grohe kraan tevoorschijn. Juist dezelfde... Dacht ik...
          Wel, hij wees me op de lasnaad achteraan en de schroefdraad... Oeps, helemaal anders. Toen schroefde hij de kranen eraf en kon je dus in de kraan kijken..."En wat ziet ge?"
          Ikke: Ah, die van mij is vanbinne zilver geverfd en die van U geel..."
          Hij begon te lachen... Wel zei hij die "gele verf vanbinnen" kost dubbel zoveel als uwen zilveren.
          Er bestaan dus weer twee productielijnen met dezelfde Grohe kranen... een duurder en een Brico model. Het spijtige aan deze zaak was dat je het verschil echt zag en voelde... Die duurdere kraan was bijna dubbel zo zwaar in gewicht....Doemme toch.

          Dit zeg ik al jaren, geloof die superprijzen in die grote winkelketens niet... Ergens moeten ze op besparen...en dat doen ze ook.... eindelijk gaan ze me toch geloven.
          Hehe eind goed al goed.
          Dan is het toch simpel, koop er niets meer !!!

          Waarover maken we ons druk ?
          www.daviddesign.be

          Comment


          • #65
            Re: Camera's van Media Markt soms tweedehands

            Jep, dat is zo...
            En wat ze met Grohe kranen doen... doen ze ook bij Nikon en Canon en zeker bij Sony !!!
            Maar er zijn mensen die dit niet, of niet willen, geloven.
            "Een Canon is een Canon. En als ik hem aan de helft kan kopen bij Mediamarkt of bij Chichiwawa online doe ik dat ook." zeggen ze.

            Ik had vroeger in de jaren negentig een P1 digitaal fototoestel van Sony (ik ben vroeg met digitaal begonnen he) dat ding koste hier 43.000 frank dat is 1066 euro... Een collega kocht net dezelfde op z'n vakantiereis in Taiwan.
            Juist dezelfde doos, dezelfde camera... Tot we het ding op ons werk eens naast elkaar op de tafel zette... wow, een wereld van verschil. Vanop een meter leek 't krak hetzelfde.. Maar als je 't dichtbij onderzocht?? Veel verschillen.. en dat waren allebei Sonys P1.
            Dit gebeurt niet alleen bij Sony maar ook zeer zeker bij Canon en Nikon.

            Dus opletten bij die super prijzen in grote winkelketens..
            Je moet wel gek zijn... om meer te betalen....?
            Nee, Je moet wel gek zijn om daarin te lopen !

            Comment


            • #66
              Re: Camera's van Media Markt soms tweedehands

              En toch...

              Die D70 die ik 2 jaar geleden bij de Mediamarkt hier in de stad heb gekocht heeft het altijd goed gedaan. Geen BGLOD, geen haperingen , nada.
              Was dit dan een van de uitzonderingen op toch vele negatieve reakties die in dit topic staan?

              Grtz

              Bryan
              Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

              Comment


              • #67
                Re: Camera's van Media Markt soms tweedehands

                Oorspronkelijk geplaatst door B-man Bekijk bericht
                En toch...

                Die D70 die ik 2 jaar geleden bij de Mediamarkt hier in de stad heb gekocht heeft het altijd goed gedaan. Geen BGLOD, geen haperingen , nada.
                Was dit dan een van de uitzonderingen op toch vele negatieve reakties die in dit topic staan?

                Grtz

                Bryan
                ja, natuurlijk... Die negatieve reakties gelden niet voor alle producten die zulke winkelketens aanbieden he?
                Het is niet zo dat alles en iedereen over dezelfde kam moet geschoren worden...
                Het is pas als er iets aangeboden wordt aan een sterk verminderde prijs... Dan is 't opletten gebazen.
                Ik hem m'n Pioneer plasma indertijd verschrikkelijk veel betaald... alhoewel ik net dezelfde online kon kopen aan wel 1000 euro minder... Allez dezelfde?? Dezelfde nummer ja...
                Maar Mediamarkt verkoopt ook normale goede toestellen hoor.
                Het is alleen bij de superkoopjes dat er iets verdacht is.

                Comment


                • #68
                  Re: Camera's van Media Markt soms tweedehands

                  Oorspronkelijk geplaatst door mic Bekijk bericht
                  Jep, dat is zo...
                  En wat ze met Grohe kranen doen... doen ze ook bij Nikon en Canon en zeker bij Sony !!!
                  Maar er zijn mensen die dit niet, of niet willen, geloven.
                  "Een Canon is een Canon. En als ik hem aan de helft kan kopen bij Mediamarkt of bij Chichiwawa online doe ik dat ook." zeggen ze.

                  Ik had vroeger in de jaren negentig een P1 digitaal fototoestel van Sony (ik ben vroeg met digitaal begonnen he) dat ding koste hier 43.000 frank dat is 1066 euro... Een collega kocht net dezelfde op z'n vakantiereis in Taiwan.
                  Juist dezelfde doos, dezelfde camera... Tot we het ding op ons werk eens naast elkaar op de tafel zette... wow, een wereld van verschil. Vanop een meter leek 't krak hetzelfde.. Maar als je 't dichtbij onderzocht?? Veel verschillen.. en dat waren allebei Sonys P1.
                  Dit gebeurt niet alleen bij Sony maar ook zeer zeker bij Canon en Nikon.

                  Dus opletten bij die super prijzen in grote winkelketens..
                  Je moet wel gek zijn... om meer te betalen....?
                  Nee, Je moet wel gek zijn om daarin te lopen !
                  In elk geval, Nikon heeft me schriftelijk bevestigd dat toestellen verkocht in Mediamarkt, Makro, detailhandel .... allen van dezelfde kwaliteit zijn.
                  In verband met de garantievoorwaarden dient er wel een EUROPESE GARANTIE kaart aanwezig te zijn.
                  brochef_photographer

                  Comment


                  • #69
                    Re: Camera's van Media Markt soms tweedehands

                    Oorspronkelijk geplaatst door mic Bekijk bericht
                    Jep, dat is zo...
                    En wat ze met Grohe kranen doen... doen ze ook bij Nikon en Canon en zeker bij Sony !!!
                    Maar er zijn mensen die dit niet, of niet willen, geloven.
                    "Een Canon is een Canon. En als ik hem aan de helft kan kopen bij Mediamarkt of bij Chichiwawa online doe ik dat ook." zeggen ze.

                    Ik had vroeger in de jaren negentig een P1 digitaal fototoestel van Sony (ik ben vroeg met digitaal begonnen he) dat ding koste hier 43.000 frank dat is 1066 euro... Een collega kocht net dezelfde op z'n vakantiereis in Taiwan.
                    Juist dezelfde doos, dezelfde camera... Tot we het ding op ons werk eens naast elkaar op de tafel zette... wow, een wereld van verschil. Vanop een meter leek 't krak hetzelfde.. Maar als je 't dichtbij onderzocht?? Veel verschillen.. en dat waren allebei Sonys P1.
                    Dit gebeurt niet alleen bij Sony maar ook zeer zeker bij Canon en Nikon.

                    Dus opletten bij die super prijzen in grote winkelketens..
                    Je moet wel gek zijn... om meer te betalen....?
                    Nee, Je moet wel gek zijn om daarin te lopen !

                    Dit gaat niet meer of Mediamarkt Makro e.a. maar een ander land, wat zeg ik een ander continent...

                    Hetzelfde is bij auto's, waarom kan Cardoen de auto's goedkoper leveren ? De auto's van Cardoen komen uit een ander land, en daar is
                    - een andere prijzetting
                    - de basis uitrusting niet dezelfde...
                    www.daviddesign.be

                    Comment


                    • #70
                      Re: Camera's van Media Markt soms tweedehands

                      Oorspronkelijk geplaatst door daf Bekijk bericht
                      Dit gaat niet meer of Mediamarkt Makro e.a. maar een ander land, wat zeg ik een ander continent...

                      Hetzelfde is bij auto's, waarom kan Cardoen de auto's goedkoper leveren ? De auto's van Cardoen komen uit een ander land, en daar is
                      - een andere prijzetting
                      - de basis uitrusting niet dezelfde...
                      Dat is 100% waar..
                      De wagens voor Oosterse of Russische markt verschillen heel wat van hetzelfde model dat hier te koop aangeboden wordt.
                      Zelf meegemaakt in mijn fabriek.. een Russische Ford Transit en een Europees model.... tja, idd je kon het zien wat voor waar bestemd was.

                      Zo weet ik 't ook van Pioneer... een Russische plasma en eentje dat hier verkocht wordt is heel wat anders. maar het heeft toch hetzelfde typenummer !!!
                      En idd.. dan zijn er gewiekste handelaars en onlineshops die die Russische producten hier op de markt brengen. Dan denkt de koper , wow, da's bijna aan de helft van de prijs voor hetzelfde model... Tja, je moet goed gek zijn om daarin te lopen

                      Comment


                      • #71
                        Re: Camera's van Media Markt soms tweedehands

                        Dat merken als Nikon en Canon twee productielijnen hebben, een goede en een slechte dat geloof ik niet: dat zou het product alleen maar duurder maken. En voor namaak lijken hun producten ook niet geschikt. Maar dat er veel namaak producten op de markt komen dat is zeker: vooral bij Blokker. Daar ben ik ook ooit ingetrapt, ik dacht dat het een aanbieding was vanwege uitverkoop. Later toen ik onderdelen wou vervangen ging dat niet omdat bleek dat ik namaak uit China gekocht had. Het was ook het laatste product wat ik in die rommelketen als Blokker gekocht heb.
                        Consumenten organisaties in Nederland hebben wel ondekt dat ketens als de Mediamarkt gebruikte en gerepareerde artikelen zoals digitale camera's als nieuwt verkopen, zonder de klant daarvan op de hoogte te stellen. Sommige spullen waren door vorige eigenaren langer dan drie maanden gebruikt.

                        Comment


                        • #72
                          Re: Camera's van Media Markt soms tweedehands

                          Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                          Dat merken als Nikon en Canon twee productielijnen hebben, een goede en een slechte dat geloof ik niet: dat zou het product alleen maar duurder maken. En voor namaak lijken hun producten ook niet geschikt. Maar dat er veel namaak producten op de markt komen dat is zeker: vooral bij Blokker. Daar ben ik ook ooit ingetrapt, ik dacht dat het een aanbieding was vanwege uitverkoop. Later toen ik onderdelen wou vervangen ging dat niet omdat bleek dat ik namaak uit China gekocht had. Het was ook het laatste product wat ik in die rommelketen als Blokker gekocht heb.
                          Consumenten organisaties in Nederland hebben wel ondekt dat ketens als de Mediamarkt gebruikte en gerepareerde artikelen zoals digitale camera's als nieuwt verkopen, zonder de klant daarvan op de hoogte te stellen. Sommige spullen waren door vorige eigenaren langer dan drie maanden gebruikt.

                          Klopt helemaal,

                          Ben er reeds twee maal mee geconfronteerd. Een Canon EOS 350D wordt door mijn klant binnen een week teruggebracht. Problemen met het LCD scherm. Geef de klant een nieuwe EOS 350D en stuur het toestel terug naar Canon. Een 8 maanden later wordt dit toestel met het zelfde serienr door een andere klant bij mij binnengebracht want hij wil een EOS 30D en wil dit toestel inruilen. Het was de door mij geretourneerde EOS 350D welke hij bij de MediaMarkt had aangekocht.

                          Een ander maal stuur een IXUS terug naar Canon en krijg netjes een creditnota en een half jaar later komt er bij mij een klant binnen voor een onderwaterbehuizing. Deze IXUS had het zelfde serienr als de door mij geretourneerde.
                          Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                          Comment


                          • #73
                            Re: Camera's van Media Markt soms tweedehands

                            Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
                            Klopt helemaal,

                            Ben er reeds twee maal mee geconfronteerd. Een Canon EOS 350D wordt door mijn klant binnen een week teruggebracht. Problemen met het LCD scherm. Geef de klant een nieuwe EOS 350D en stuur het toestel terug naar Canon. Een 8 maanden later wordt dit toestel met het zelfde serienr door een andere klant bij mij binnengebracht want hij wil een EOS 30D en wil dit toestel inruilen. Het was de door mij geretourneerde EOS 350D welke hij bij de MediaMarkt had aangekocht.
                            Maar het kan toch zijn dat Canon het toestel met LCD problemen hersteld had en terug in de handel bracht?

                            Moeten ze dan elk toestel waar iets aan mankeert gewoon in de prullenmand smijten?

                            Dave
                            pixelpusher

                            Comment


                            • #74
                              Re: Camera's van Media Markt soms tweedehands

                              maar om die dan nieuw terug te verkopen vind ik ook sterk overdreven

                              Comment


                              • #75
                                Re: Camera's van Media Markt soms tweedehands

                                Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                                Maar het kan toch zijn dat Canon het toestel met LCD problemen hersteld had en terug in de handel bracht?

                                Moeten ze dan elk toestel waar iets aan mankeert gewoon in de prullenmand smijten?

                                Dave
                                Je kan het ook nog anders stellen, moeten ze (en zeker niet alleen canon) dan eens niet hun quality control terug wat bijstellen ??
                                Olympus OM-D EM-5 + wat glas

                                Comment

                                Working...
                                X