Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera's van Media Markt soms tweedehands

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Camera's van Media Markt soms tweedehands

    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Maar dat ze zo dom zijn om een GSM zelfs niet te resetten.....
    Dit gebeurt ook wel elders hoor ...
    Soms ook door te veel vertrouwen in de klant al is dit geen excuus.

    Stel dat ik ergens in een winkel waar ze mij al redelijk kennen een GSM koop om cadeau te doen aan mijn vrouw. De dag nadien breng ik die terug en zeg dat mijn vrouw liever een zilveren had i.p.v. een zwarte.
    Veel kans dat die gewoon gaat vragen of ik die al gebruikt heb en als ik neen zeg ga ik 9/10 zonder veel controle een andere meekrijgen. De vorige verdwijnt terug tussen de reserve ...
    Hoeveel klanten zouden er dan eigenlijk toch al eens mee gespeeld hebben en een leugentje om bestwil doen om zeker een ander toestel te krijgen?

    Niet alles draait om puur bedrog maar soms ook door goedgelovigheid en om andere klanten te plezieren.

    Vloeken mag ook niet maar wel pech als jij net zo'n toestel koopt.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #32
      Re: Camera's van Media Markt soms tweedehands

      Er wordt hier toch dikwijls gesproken over 'neem dat toestel eens vast, probeer het eens, kijk eens door die lens...'

      Hoe doen die CorneTopKonijns dat dan?

      Als ik de winkel binnenstap en vraag of ik op mijn toestel eens een Sigma en een Nikonslenske mag zetten en proberen? De zegels zijn dan toch gebroken, en ik ga ze niet alle twee betalen... Ik geloof niet dat ze van alles demoversies liggen hebben.

      Het is natuurlijk dom om een GSM niet te resetten...

      Comment


      • #33
        Re: Camera's van Media Markt soms tweedehands

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Als ik de winkel binnenstap en vraag of ik op mijn toestel eens een Sigma en een Nikonslenske mag zetten en proberen? De zegels zijn dan toch gebroken, en ik ga ze niet alle twee betalen... Ik geloof niet dat ze van alles demoversies liggen hebben.
        Bij Konijn wel zeker. Bij de anderen weet ik het niet. Corne is toch alleen een webwinkel? Die zal dan geen demo-modellen hebben. Een lens die in de winkel even wordt uitgeprobeert heeft niet zoveel te lijden. Die mag wat mij betreft gewoon als nieuw verkocht worden. Een lens die al voor normaal gebruik gebruikt is, of een die echt als showmodel langere tijd in een kast stond, kan je niet (en mag je niet IMHO) als nieuw uit de doos verkopen.

        De meesten hebben overigens niet eens een zegel op de doos zitten. Bij mijn weten doen alleen Fuji en Sony dat.

        Comment


        • #34
          Re: Camera's van Media Markt soms tweedehands

          Oorspronkelijk geplaatst door Stefan16384 Bekijk bericht

          Ik werk zelf in een electronica/fotozaak. Maar al te vaak komen er goederen binnen van een leverancier die overduidelijk "tweedehands" zijn. Gerepareerd, omgeruild of wat dan ook. Dat is mij om het even. Als er bij ons iets over de toonbank gaat, gaat de doos open. Dan wordt alles in het bijzijn van de klant nagekeken. Vind ik het niet in orde (of de klant) dan gaat die doos gewoon regelrecht retour naar de leverancier. Winkels als Media-Markt doen dit niet.
          Idem hier.
          Ik werk ook in een fotozaak en het is bij ons ook al voorgevallen dat er toestellen met vuile vingers van de leverancier kwam en toch zat de zegel erop. Als je zo een toestel uitpakt op in uw etalage te plaatsen kijk je wel bezorgd.
          Deze camera's worden teruggestuurd met een boze brief.

          Als een klant bij ons terug komt met een toestel dat 1 of 2 dagen oud is en de klant zegt dat deze niet (voldoende) werkt moéten wij deze opsturen voor herstelling. en dit kan wel een tijdje duren. (3 weken)
          Niet leuk voor de klant maar als je ooit een toestel hebt omgeruild dat slechts 2 dagen oud was en je zend deze camera naar de leverancier voor omruiling en je krijgt te horen dat deze camera vol zand en vocht zit let je de volgende keer beter op! bij ons moet iedere camera eerst langst de hersteldienst passeren om te beslissen voor omruiling of reparatie.

          Comment


          • #35
            Re: Camera's van Media Markt soms tweedehands

            Oorspronkelijk geplaatst door Jdude Bekijk bericht

            Neen hoor, voor mij geen mediamarkt meer... zo goedkoop zijn ze tenslotte ook niet. En de service trekt op niet veel.

            Volledig mee eens, en wat betreft het feit als je het ergens goedkoper ziet, dan betalen ze zogezegd het verschil terug, deels waarheid, zo heb ik van iemand gehoord, ze kregen een waardebon voor het bedrag en die was slechts 14 dagen geldig!

            mvg,
            2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

            Comment


            • #36
              Re: Camera's van Media Markt soms tweedehands

              Oorspronkelijk geplaatst door Henk_01 Bekijk bericht
              Volledig mee eens, en wat betreft het feit als je het ergens goedkoper ziet, dan betalen ze zogezegd het verschil terug, deels waarheid, zo heb ik van iemand gehoord, ze kregen een waardebon voor het bedrag en die was slechts 14 dagen geldig!

              mvg,
              Mediamarkt wil de Colruyt zijn van de electro(nica), maat ik denk dat ze nog een lange weg af te leggen hebben....
              www.daviddesign.be

              Comment


              • #37
                Re: Camera's van Media Markt soms tweedehands

                Oorspronkelijk geplaatst door daf Bekijk bericht
                Mediamarkt wil de Colruyt zijn van de electro(nica), maat ik denk dat ze nog een lange weg af te leggen hebben....
                Ze hebben die weg al afgelegd: de "kudde" gelooft dat ze de goedkoopste zijn en die willen natuurlijk niet "zo gek zijn" om elders te kopen.
                Waarom zouden ze dan nog moeite doen om werkelijk goedkoop te zijn...
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #38
                  Re: Camera's van Media Markt soms tweedehands

                  mediamartk,makro,...

                  al die grootwarenhuizen verkopen wel dingen die al gebruikt zijn,je moet als klant goed opletten wat je koopt...

                  zet maar eens een wasmachine (bepaalde merken) van de makro en 1 van een gekende dealer naast mekaar,vijs ze open en je zal merken dat het binnenwerk anders is,de wasmachine van de makro zal geen kwaliteitsbinnenwerk hebben,die van de lokale dealer wel..

                  er worden dus dingen gemaakt 'speciaal' voor de makro zodanig dat die de "goedkoopste" is
                  website: www.stijnboelens.com

                  Comment


                  • #39
                    Re: Camera's van Media Markt soms tweedehands

                    Zo vernam ik ook van een van de (ex) bazen van Makro Machelen dat bvb de fietsen een laagje lak minder krijgen ...

                    Comment


                    • #40
                      Re: Camera's van Media Markt soms tweedehands

                      Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                      Zo vernam ik ook van een van de (ex) bazen van Makro Machelen dat bvb de fietsen een laagje lak minder krijgen ...
                      ewel da geloof ik dus NIET !

                      Ik werk voor Colruyt, en hoe kan je de laagste prijzen geven ? Heel simpel door ook aan de laagste kosten te werken...

                      Geloof je nu zelf dat een fabricant zijn naam en faam op het spel zal zetten door een minderwaardig product aan dumpprijzen te verkopen aan die ketens ?

                      Media Markt en andere (zoals BELCOMPANY) zijn volgens mij niet zo consequent in hun laagste prijzen. Ik kocht onlangs een gsm bij BC (BelCompany), en dezelfde gsm had ik bij een Mobistar winkel enkele huizen verder goedkoper gezien maar moest een week wachten bij Mobistar.
                      Bij BC hadden ze die gsm op voorraad en zij bieden laagste prijs garantie... Wel ik moest een bestelbon ofzo gaan vragen bij Mobistar en pas als ik een bewijs op papier had kreeg ik de gsm aan dezelfde prijs... Dit terwijl de gsm in de etalage stond, met een verrekijker kon je waarschijnlijk zelfs de prijs lezen van bij BC...
                      www.daviddesign.be

                      Comment


                      • #41
                        Re: Camera's van Media Markt soms tweedehands

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Er wordt hier toch dikwijls gesproken over 'neem dat toestel eens vast, probeer het eens, kijk eens door die lens...'

                        Hoe doen die CorneTopKonijns dat dan?

                        Als ik de winkel binnenstap en vraag of ik op mijn toestel eens een Sigma en een Nikonslenske mag zetten en proberen? De zegels zijn dan toch gebroken, en ik ga ze niet alle twee betalen... Ik geloof niet dat ze van alles demoversies liggen hebben.

                        Het is natuurlijk dom om een GSM niet te resetten...
                        Ik heb recent een 17-40L gekocht bij Konijn. Opengedaan in de winkel om eens te kijken (ja echt tijd nemen om te testen vind ik erover) en blijkt dat de dop aan het achterste overduidelijk van SIGMA is (zo met de vermelding "For Canon AF" erop, weet je wel). Waarschijnlijk iemand bij het opnieuw inpakken zich vergist zeker?

                        Daar ga ik dus niet over klagen he. Natuurlijk is dat al eens uit de doos geweest. Maar je kijkt of er geen vingers op staan en voor de rest heb je je garantie, toch?

                        Dave
                        pixelpusher

                        Comment


                        • #42
                          Re: Camera's van Media Markt soms tweedehands

                          Oorspronkelijk geplaatst door daf Bekijk bericht
                          ewel da geloof ik dus NIET !

                          Ik werk voor Colruyt, en hoe kan je de laagste prijzen geven ? Heel simpel door ook aan de laagste kosten te werken...

                          Geloof je nu zelf dat een fabricant zijn naam en faam op het spel zal zetten door een minderwaardig product aan dumpprijzen te verkopen aan die ketens ?

                          Media Markt en andere (zoals BELCOMPANY) zijn volgens mij niet zo consequent in hun laagste prijzen. Ik kocht onlangs een gsm bij BC (BelCompany), en dezelfde gsm had ik bij een Mobistar winkel enkele huizen verder goedkoper gezien maar moest een week wachten bij Mobistar.
                          Bij BC hadden ze die gsm op voorraad en zij bieden laagste prijs garantie... Wel ik moest een bestelbon ofzo gaan vragen bij Mobistar en pas als ik een bewijs op papier had kreeg ik de gsm aan dezelfde prijs... Dit terwijl de gsm in de etalage stond, met een verrekijker kon je waarschijnlijk zelfs de prijs lezen van bij BC...


                          Is nochtans wel hoor.
                          Wij kregen jaren geleden als cadeau een Nilfisk stofzuiger.
                          Ding heeft nooit naar behoren gewerkt.
                          Toen na een jaar de motor verbrande.
                          Binnen gedaan bij mijn plaatselijke vakhandelaar.
                          Bleek de motor die er inzat niet de originele motor van Nilfisk te zijn.

                          Neem de computers die in de Aldi worden verkocht, ik heb er heel in het begin dat deze uitkwamen de testen er eens van nagelezen.
                          Heel goed materiaal wat er inzat, maar speciaal gemaakt voor Medion.
                          Er waren verschillende onderdelen die je niet in de vakhandel kon vinden, het computertijdschrift die deze test uitvoerde had dit gecontroleerd aan de hand van de type nummers.
                          Last edited by valere; 12 januari 2007, 18:03. Reden: Verkeerde quote
                          Groetjes
                          Valere

                          Comment


                          • #43
                            Re: Camera's van Media Markt soms tweedehands

                            Oorspronkelijk geplaatst door valere Bekijk bericht
                            Is nochtans wel hoor.
                            Wij kregen jaren geleden als cadeau een Nilfisk stofzuiger.
                            Ding heeft nooit naar behoren gewerkt.
                            Toen na een jaar de motor verbrande.
                            Binnen gedaan bij mijn plaatselijke vakhandelaar.
                            Bleek de motor die er inzat niet de originele motor van Nilfisk te zijn.

                            Neem de computers die in de Aldi worden verkocht, ik heb er heel in het begin dat deze uitkwamen de testen er eens van nagelezen.
                            Heel goed materiaal wat er inzat, maar speciaal gemaakt voor Medion.
                            Er waren verschillende onderdelen die je niet in de vakhandel kon vinden, het computertijdschrift die deze test uitvoerde had dit gecontroleerd aan de hand van de type nummers.
                            Ik begrijp je reactie helemaal niet.
                            pixelpusher

                            Comment


                            • #44
                              Re: Camera's van Media Markt soms tweedehands

                              Oorspronkelijk geplaatst door daf Bekijk bericht
                              ewel da geloof ik dus NIET !

                              Ik werk voor Colruyt, en hoe kan je de laagste prijzen geven ? Heel simpel door ook aan de laagste kosten te werken...

                              Geloof je nu zelf dat een fabricant zijn naam en faam op het spel zal zetten door een minderwaardig product aan dumpprijzen te verkopen aan die ketens ?

                              Media Markt en andere (zoals BELCOMPANY) zijn volgens mij niet zo consequent in hun laagste prijzen. Ik kocht onlangs een gsm bij BC (BelCompany), en dezelfde gsm had ik bij een Mobistar winkel enkele huizen verder goedkoper gezien maar moest een week wachten bij Mobistar.
                              Bij BC hadden ze die gsm op voorraad en zij bieden laagste prijs garantie... Wel ik moest een bestelbon ofzo gaan vragen bij Mobistar en pas als ik een bewijs op papier had kreeg ik de gsm aan dezelfde prijs... Dit terwijl de gsm in de etalage stond, met een verrekijker kon je waarschijnlijk zelfs de prijs lezen van bij BC...
                              geloof het maar .

                              ik doe het althans,heb het met mijn eigen ogen gezien.
                              eerst stond ik er ook sceptisch tegenover,en had dezelfde reactie als u.
                              toen ben ik maar eens gaan kijken..en idd... die mens had gelijk.
                              website: www.stijnboelens.com

                              Comment


                              • #45
                                Re: Camera's van Media Markt soms tweedehands

                                Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                                Ik begrijp je reactie helemaal niet.
                                Sorry Groovbird, ik had de verkeerde quote, is ondertussen recht gezet.
                                Groetjes
                                Valere

                                Comment

                                Working...
                                X