Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

K100D-EOS400D-Fuji S9600-Panasonic Lumix DMC FZ50

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• K100D-EOS400D-Fuji S9600-Panasonic Lumix DMC FZ50

Hi,

Ik wens mij een nieuw toestel aan te schaffen.
    Momenteel heb ik een Canon Powershot A40, doch deze voldoet niet meer aan mijn wensen.

Mijn bedoeling:

* Het fotograferen van ploegen bij een prijsuitreiking (binnen). Momenteel zijn de foto's allesbehalve (Niet zuiver, slecht belicht)

* Foto's op zee van boten en vissers, met zoom.

* Vakantiefoto's, foto's kinderen tijdens wandeling,...

Had aan volgende toestellen gedacht:

Panasonic Lumix DMC FZ50
    Fujifilm Finepix S9600

Pentax K100D
    Canon EOS 400D
    Sony Alpha Digital DSLR A100 (deze vind ik al iets te duur)
    Zou bij deze laatste 3 alleen body kopen met 18-200 lens.

Meestal fotograferen op automatische stand.

Graag wat goede raad aub
    Thanks
    Last edited by fisherman; 9 december 2006, 18:38.
    Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

Re: K100D-EOS400D-Fuji S9600-Panasonic Lumix DMC FZ50

Hierboven vind je de functie "Zoeken"

Ik denk dat deze vraag al wel eens gesteld is geweest... denk ik....

Comment

Een DSLR koop je niet om altijd op automatisch te trekken.
      En als je toch maar van plan bent om enkel en alleen die éne lens te kopen, ga je je snel beperkt voelen.

Volgens mij is die Panasonic of Fuji meer jouw ding.
      Kijk zeker ook eens naar de Fuji S6500, is een stuk goedkoper dan de 9600 (wel minder megapixels, maar met z'n 6.3 zeker meer dan voldoende) én kan op volledige resolutie een zeer hoge iso-waarde aan (tot 3200 zelfs, maar ik denk dat je dan toch wel wat ruisproblemen gaat krijgen).
      Lees de uitleg op de site maar eens, met het automatisch-gezichten-herkenning-systeem is dit toestel uitstekend voor familiekiekjes op auto-stand.
      Fuji FinePix S100fs

Comment

Ik wens er nog aan toe te voegen dat ik ook foto's wil maken van strand, zee en duinen en daarvan sommige wil laten afdrukken op posterformaat.

Wat voor mij belangrijk is dat ik binnen een goed belichte foto kan maken van enkele personen en buiten van bewegende objecten (boten) en dit eveneens met zoom zonder dat de foto onzuiver is.

Comment

De lumic FZ50 is een topper in z'n groep , dicht tegen een dslr aanleunend, maar met het gemak van klein en lichter te zijn dan een dslr + lensjes (met of zonder OS/VR) om hetzelfde bereik te krijgen. En de prijs is
          ***Ne kodak en ne zak...***

Comment

Wanneer je goede foto's binnen wilt nemen van ploegen bij prijsuitreikingen dan kan je beter voor een DSRL kiezen. Ik kom van een prosumer en heb er met veel plezier mee gewerkt, de twee grote nadelen van zo'n camera vond ik was dat het te langzaam reageert en moeite heeft met slechte licht omstandigheden. Ik ben daarom er niet mee eens dat wanneer je kiest om maar met één lens te werken om dan maar voor een prosumer te kiezen. Ik kan een aantal lenzen van mijn man lenen, maar gebruik eigenlijk alleen maar mijn 18-200mm
            Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
            Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

Comment

Heb eigenlijk veel zin om een dslr aan te schaffen, doch als ik dan de vergelijking zie tss de 400D en de FZ50, begin ik toch te twijfelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fisherman Bekijk bericht
                Heb eigenlijk veel zin om een dslr aan te schaffen, doch als ik dan de vergelijking zie tss de 400D en de FZ50, begin ik toch te twijfelen.

http://www.lesnumeriques.com/duels.p...3&p2=1323&ph=2
                De foto's die uit een prosumer komen zijn softwarematig al meer bewerkt (sharpening, contrast etc) dan foto's uit een dsrl je kan dat allemaal nog zelf instellen. Wat je ook niet moet vergeten is dat de lens ook een belangrijk factor is. Volgens mij is de kitlens van de 400D niet zo denderend Je was zo wie zo toch van plan om een 18-200mm aan te schaffen? Hier kan je foto's vinden die allemaal zijn genomen zijn met de Canon 400D http://www.flickr.com/groups/400d/pool/
                Last edited by Roosje; 10 december 2006, 16:14.
                Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

Comment

als ik het goed begrijp dienen alle foto's van een dslr nog eens bewerkt te worden op pc. Ik kan wel een beetje overweg met adobe photoshop, maar toch...

Comment

Ik heb de instellingen in de camera zelf wat aangepast... sharpening +1 enz. Ik heb de indruk dat ik nu minder hoef te doen in PS dan indertijd met de foto's uit mijn Coolpix.

Comment

Moest je interesse hebben in een FZ-30 (imo bied de FZ-50 buiten 2MP en extra noise removal niet veel meer), http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=138447

Op zich is het een zeer goede camera, en zeker als je een externe flitser gebruikt. Vooral voor outdoor use is hij zeer goed, met de geweldige IS en enorme zoomrange. Ikzelf ben overgestapt naar dSLR omdat ik meer in low-light situaties fotografeer en het zoombereik weinig gebruikte.
                      Ik heb de Panasonic gebruikt op reis in China, en heb er imo toch meer dan degelijke plaatjes mee kunnen maken, zelfs op het einde van het zoombereik.

Als je vooral wilt fotograferen op de auto stand of premade programma's zou ik persoonlijk eerder naar prosumer dan SLR gaan. Een SLR is, in mijn ogen dan, pas echt leuk om mee te schieten als je wilt experimenteren en oefenen met de manuele stand. Je zal er redelijk wat op moeten oefenen, en ook wat moeten nabewerken, en als deze dingen je niet aanspreken lijkt bv de panasonic me een betere keuze. Ook heeft de panasonic zeer goede resultaten voor zowel RAW afbeeldingen als JPEG, wat een sterk punt is van deze camera.
                      Last edited by desolation; 10 december 2006, 18:01.

Comment

Hoi fisherman,
                        Ben bijna een jaar bezig geweest met het zoeken naar een voor mij geschikt camara. CanonS3, fuji 9000 ,H5, H2 enz Zelf ben ik een zeevisser en trek ook op feestjes enz, Na veel wikken en wegen is het de fuji 6500fd, En daar ben ik nog altijd zeer blij om, snel, prachtige foto's, met andere woorden, het toestel voor de beginnende fotograaf met weinig geld. Kijk maar naar de revieuw waar hij zeer goed uitkomt. Neem dit in ieder geval mee in je zoektocht.
                        Nikon D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
                          Vooral voor outdoor use is hij zeer goed, met de geweldige IS en enorme zoomrange. Ikzelf ben overgestapt naar dSLR omdat ik meer in low-light situaties fotografeer en het zoombereik weinig gebruikte.

...

Als je vooral wilt fotograferen op de auto stand of premade programma's zou ik persoonlijk eerder naar prosumer dan SLR gaan. Een SLR is, in mijn ogen dan, pas echt leuk om mee te schieten als je wilt experimenteren en oefenen met de manuele stand.

Ik wil daar toch even aan toevoegen dat de FZ30/FZ50 ook uitstekend zijn in manuele condities.

Wat een DSLR in mijn ogen echter wel interessant maakt is
                          (1) zijn groter ISO bereik - en dus ook minder ruis vooral bij minder licht
                          (2) het groter diafragmabereik van de lenzen wat een groter DOF mogelijk maakt.

Als deze mogelijkheden niet tot je vereisten behoren is er (imho) geen reden om een DSLR boven een FZ30/FZ50/s9500 te verkiezen.

Comment

Het diafragmabereik van de FZ30/FZ50 is best goed.

Over de ISO waarden heb je overschot aan gelijk, zowel de FZ-30 als FZ-50 zijn op ISO-400 al een ruisfeest.

Ik moet toch eerlijk zeggen dat ik meer gebruiksgemakt geniet van mijn IstDS in manual mode dan mijn FZ-30, maar waar ik eerder op doelde is dat ik het zonde vind van een SLR te gebruiken in automatische stand dan dat een FZ niet goed bruikbaar is in manual mode

Comment

zal waarschijnlijk voor de K100D gaan.
                              Prijs/Kwaliteit toch één van de betere, zoniet de beste (hoop ik).

Heb reeds de NL handleiding gedownload. Ziet er goed uit.

grts

Comment

Working...
                              X