Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze wordt steeds moeilijker!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Keuze wordt steeds moeilijker!!

Ik wil een nieuwe digiale reflex kopen,waarbij Twee toestellen mijn voorkeur genieten de D200 (gezien ik nog enkele Nikon lenzen heb)
    en de Lumix L1 met de Leica kit lens.
    Ik ben als fotograaf begonnen met een Leica M3 en de manier van werken wijkt met de Lumix niet veel af...zelfs als het toestel uitstaat ziet ge nog wat er ingesteld is,sluitertijd en diafragma de rest witbalans enz natuurlijk niet.
    Door de vele problemen met de Nikons,slechte of trage service en nu lees ik ook op forums het loskomen van de rubber bekleding!!
    Ik begin zo langzamerhand het vertrouwen in het merk Nikon te verliezen en nietegenstaande de lenzen die ik bezit,toch voor de L1 te kiezen,maar ik heb nog geen enkele L1 in de winkels gezien,wel de Leica versie (die identiek zou zijn en ook bij Panasonic gemaakt zou zijn) maar met een hoger prijskaartje 400€ meer dacht ik.
    Graag wat reacties van het forum,een

Re: Keuze wordt steeds moeilijker!!

Oorspronkelijk geplaatst door L.Cavalier Bekijk bericht
    Ik wil een nieuwe digiale reflex kopen,waarbij Twee toestellen mijn voorkeur genieten de D200 (gezien ik nog enkele Nikon lenzen heb)
    en de Lumix L1 met de Leica kit lens.
    Ik ben als fotograaf begonnen met een Leica M3 en de manier van werken wijkt met de Lumix niet veel af...zelfs als het toestel uitstaat ziet ge nog wat er ingesteld is,sluitertijd en diafragma de rest witbalans enz natuurlijk niet.
    Door de vele problemen met de Nikons,slechte of trage service en nu lees ik ook op forums het loskomen van de rubber bekleding!!
    Ik begin zo langzamerhand het vertrouwen in het merk Nikon te verliezen en nietegenstaande de lenzen die ik bezit,toch voor de L1 te kiezen,maar ik heb nog geen enkele L1 in de winkels gezien,wel de Leica versie (die identiek zou zijn en ook bij Panasonic gemaakt zou zijn) maar met een hoger prijskaartje 400€ meer dacht ik.
    Graag wat reacties van het forum,een

Laat die Leica versie voor wat ze is. Die toestellen zijn identiek, je betaalt gewoon extra voor de Leica badge.
    Vergis je ook niet in die zogenaamde Leica-lens ...
    Ga er maar van uit dat de D200 toch de betere van beide toestellen is ...
    Ik heb drie jaar geleden ook erg slechte ervaringen met mijn Leica 'made by Panasonic' Digilux...

sugar
    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door L.Cavalier Bekijk bericht
      Ik begin zo langzamerhand het vertrouwen in het merk Nikon te verliezen
      Je leest alleen de slechte ervaringen van een paar mensen.

Er zijn ook duizenden mensen tevreden.

Ik ben nog niet overtuigt om van Nikon af te stappen.

Zie canon in de problemen
      Last edited by yoy; 7 december 2006, 21:29.
      Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

Comment

Die topic gaat over camera-instellingen. Noem je dat problemen voor Canon? Terwijl dit forum toch goed gevuld is met BGLOD en andere Nikon problemen? (waaronder garantie?)
        Jij moet enorm tevreden zijn!

(maar ook van Canon wordt hier een daar een echt probleempje gesignaleerd, hoor)

Comment

Working...
        X