Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd bij overstap naar beter Canon materiaal

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hulp gevraagd bij overstap naar beter Canon materiaal

En waarom de sportstand gebruiken?Ik stel de camera(olympus E300)in de stand S kun je zelf de sluitertijd zelf instellen en de camera bepaald zelf het diafragma.Ik stel zelf de iso in,bij niet te donker weer op 400 wordt het donkerder(donkere wolken )verander ik naar iso 8OO.Mijn sluitertijd stel ik in tussen 1/400 en 1/1000 ste naargelang de weersomstandigheden.Gewoon enkele foto's nemen op verschillende sluitertijden en kijken welke de beste sluitertijd is voor de beste foto's.Het merendeel van de foto's die ik neem worden genomen op 1/400 en 1/500 en behaal er toch redelijke resultaten mee.En ik zet ook de continu focus aan,heb hierbij ook al opgemerkt dat ik de foto niet juist in het midden neem van de zoeker deze zich ergens anders scherpstelt,en ik werk ook met de kitlenzen van olympus 14-45 3.5 5.6 en 40-150 3.5 4.5.

groeten Marc

Comment

Wel, Boxer1, de sportstand heeft het voordeel dat je gewoon het onderwerp hoeft te volgen, en de camera stelt continu zelf scherp, zodat je in feite op eender welk moment kan afdrukken en zelfs continu-reeksen maken. Dat is natuurlijk handig als er zo een twintigtal voetballerkes over een veld van links naar rechts hollen
      Het nadeel is dus wel dat je op 400 ISO gaat, zodat je niet zover meer kan croppen ...

Ronny
      Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

Comment

ik werk ook met een 350d en gebruik die automatische instellingen bijna nooit
        Av en Tv vind ik veel nuttiger , omdat je dan nog alles kan regelen ( iso ...)
        autofocus is trouwens toch gewoon op je lens aan of uit zetten
        groeten, Sebastiaan

Comment

zelf heb ik ook een 350d
          ga ook investeren in een licht sterke lens.
          de F4 is veel lichter dan de 2.8 maar toch ga ik voor de 2.8
          ik ben alleen nog aan het twijfelen tussen die met is of niet prijs verschil 500 euro.
          wat betreft de stand van het toestel. zet dit op m stel je diafragma in naargelang je scherptediepte die je wil en verander de sluiter voor je de foto maakt. je kan in het menu ook de af op ai servo zetten zodat het object waar je op focust scherpblijft

voor je in een duur toestel investeerd lees eerst eens grondig je handleiding van je 350 voordat je overgaat naar een duurder toestel. (beter)

er zijn veel profesionele fotograven die zelfs die duurdere toestellen niet hebben.

Comment

Toch eens informeren wat jullie een eerlijke prijs vinden mocht ik het geheel toch van de hand willen doen ... Kwestie van te weten waar ik sta

Ronny
            Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

Comment

Working...
            X