Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

raw

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• raw

hoi,

graag had ik mijn foto's opgeslaan in de raw stand zoadat ik deze kan bewerken.
    als ik mijn toestel instel op raw dan kan ik de opgeslagen file niet openen
    als ik mijn toestel instel op raw + L dan krijg ik 2 jpeg files van de zelfde grote.

wie kan me hierin helpen
    is dit normaal

Re: raw

Zou ook handig zijn als je vertelde welke camera je hebt. De goede software geïnstalleerd? BV ARC voor photoshop, als je een nieuw type camerahebt moet je een nieuwe plug-in downloaden en installeren. Als je geen Canon of Nikon hebt zal de verkenner gen RAW weergeven. Instructieboekje gelezen, sosms daar ook weleens wat nuttigs in.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

canon 350D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stevy Bekijk bericht
        als ik mijn toestel instel op raw + L dan krijg ik 2 jpeg files van de zelfde grote.
        1 jpeg file met extensie .jpg en 1 jpeg file met extensie .cr2 ?

Bij uw 350D is software meegeleverd die raw files kan converteren naar jpg files. Canon dpp is gratis.

Het kan natuurlijk ook dat uw 350D enkel .jpg files aflevert.

Jan.

Comment

Ik heb in het verleden zo'n probleem gehad. Als ik in RAW + klein jpg fotografeerde en via de camera de foto's binnenhaalde, werd enkel 2 kleine jpg's van identieke groote door de computer erkent. Ik denk dat het komt door een combinatie van de canon software en bepaalde versie van XP, want op de computer van mijn man kwam dit probleem niet voort.

Als dat inderdaad jouw probleem is, kan jij het probleem tijdelijk oplossen door eerst alle jpg's van de camera te uploaden. Dan gaan jij via de verkenner na de bestanden op de camera kijken. (de externe drive dus) In de details zie jij steeds twee identieke files van ieder nummer staan. Echter staat er echter de ene wel jpg en achter de ander niets. Die is jouw RAW file. Die files waar er jpg achter staat moet jij nu wissen. Dan zie jij dat de andere file ineens van formaat veranderen en als RAW erkend word.

Ik heb het probleem definitief opgelost door een kaartenlezer te kopen en gewoon via de verkenner te uploaden. Daarmee nooit een probleem gehad.
          vriendelijke groeten, Helen
          Updated WWW.HELENICA.NL
          ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

Comment

Working...
          X