Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

JVC Hard Disk Camcorder

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• JVC Hard Disk Camcorder

Vriend die niets afweet van " De edele kunst van fotograferen " kocht in Hong Kong ( aan dezelfde prijs dan hier +/- 1200 € ) net voor zijn rondreis van ( ja ) zes weken de JVC Hard Disk Camcorder . De bedoeling was wat te filmen en ja, met zo'n toestel ook prachtige foto's te maken ( met al die milioenen pixels !! ).
    Kreeg gtisteren het toestel om de foto's op CD te zetten. Wat een RAMP !
    Niet 1 foto ( van de 2400 ) dat op BD zou mogen staan. Beschamend Kwaliteit 0 (nul ) en nog minder . Wat doe je eraan ? ( of ermee ?)

Re: JVC Hard Disk Camcorder

Oorspronkelijk geplaatst door Strubbe D. Bekijk bericht

Vriend die niets afweet van " De edele kunst van fotograferen " kocht in Hong Kong ( aan dezelfde prijs dan hier +/- 1200 € ) net voor zijn rondreis van ( ja ) zes weken de JVC Hard Disk Camcorder . De bedoeling was wat te filmen en ja, met zo'n toestel ook prachtige foto's te maken ( met al die milioenen pixels !! ).
    Kreeg gtisteren het toestel om de foto's op CD te zetten. Wat een RAMP !
    Niet 1 foto ( van de 2400 ) dat op BD zou mogen staan. Beschamend Kwaliteit 0 (nul ) en nog minder . Wat doe je eraan ? ( of ermee ?)
    Een camcorder dient in de eerste plaats nog altijd in de eerste plaats om te filmen. Hoeveel miljoenen pixels hij ook mag hebben, ik denk niet dat er camcorders bestaan waarmee je foto's kan maken die het kunnen opnemen tegen een fototoestel. Het is iets zoals 'schoenmaker, blijf bij je leest...'
    Canon Eos 80D / Canon EF-S 10-22 / Canon EF-S 17-55 f2.8 IS / Canon EF 50 f1.4 / Canon EF 70-300 IS / Lowepro Nova 5 AW / Lowepro Slingshot 3 AW
    http://www.orlik.be

Comment

Volledig eens, maar als merk dit op de markt brengen ?????
      Gewone , slechte , goedkope digitale toestellen doen beter , echt .
      Spijtig voor de mensen die zoiets kopen en vertrouwen op een merknaam .

Comment

Mwah, als ik zo op de site van JVC kijk, dan staan daar best redelijke voorbeeldjes op. Natuurlijk zijn de beelden kwalitatief niet vergelijkbaar met die van een moderne still-video camera, maar zo slecht zijn ze ook weer niet. Misschien is het ook wel de mens achter de camera geweest?

Comment

Spijtig genoeg weet ik echt niet HOE men een foto moet plaatsen op deze site, anders zou ik slechts eentje van de 2400 foto's laten zien.Aan U de keuze tussen foto 496 en foto 2996. Neent niet weg dat ook de man achter het toestel niet de meest proffesionele fotograaf was.

Comment

Hij had beter een GSM gekocht waar je mee kan filmen en foto's trekken ( die foto's trekken ook op niks )

Wat je er nu nog kan aan veranderen ?
            Misschien kan je in een vidoprogramma proberen om stukjes beeld om te zetten in foto
            Het zal ook niet 100% zijn, maar hopelijk iets beter dan die andere.
            Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Voor internet kan een videobeeldje nog bruikbaar zijn, mits niet te groot. Om af te drukken zijn ze onbruikbaar. Die man heeft dus twee fouten gemaakt: denken dat een videocamera en fotocamera in een te combineren is en twee dat hij er een heeft met een harddisk. De videobeelden worden bij dat soort camera's in mp3 (DVD) kwaliteit opgeslagen. Dus later zonder kwaliteitsverlies niet te monteren.

Comment

Dit gezegd zijnde, in een zeer duidelijke taal door elk van jullie, neemt niet weg dat voor een merk als JVC je toch zo een produkt niet op de markt brengt ! Het was mij China reis niet , het was mijn camcorder niet en ook mijn geld niet en toch zijn de resultaten zeer bedroevend .
                Ik meen dit echt te mogen schrijven tot het tegendeel bewezen is.

Comment

Persoonlijk vind ik dat zo'n product wel op de markt 'mag' komen... het is uiteraard zeer jammer dat er misverstanden rond omstaan, maar iedereen weet toch dat zo'n toestel niet gemaakt is om foto's mee te maken... Wat er nu gebeurd is, is jammer genoeg een 'leek' die ziet dat het toestel een 'fotofunctie' heeft, en die dus ook gebruikt... het is gewoon een probleem van marketing: bepaalde producenten 'add'en' de functie, dus de rest moet mee... en eigenlijk is het waardenloos,net zoals foto's met GSM... daarmee maak je toch ook je reisfoto's niet

uiteraard begrijp ik de ontgoocheling achteraf... maar het op de fabrikant steken vind ik nu ook wel overdreven eerlijk gezegd...
                  Nikon

Comment

Working...
                  X