Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke digitaal canontoestel?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke digitaal canontoestel?

Ik ben dus op zoek naar een nieuw fototoestel.
    Mijn favoriete merk is canon. Het is de bedoeling om het toestel thuis te gebruiken. Vooral dan van mijn kindjes en als er speciale activiteiten zijn. In de weinige vrije tijd die ik heb, maak ik er dus mijn hobby van om de foto's te bewerken via photoshop.
    Mijn eerste toestel was een canon EOS 500N. Er zit een Aspherical 28-105mm lens op. Deze lens kan ik dus ook nog op een ander fototoestel gebruiken.

Daarnaast heb ik wat geoefend met een canon ixus 50.

Nu zou ik dus willen overschakelen op een ander toestel.
    Ik twijfel tussen een canon 350d of een canon powershot S3.
    Tussen de twee zit wel een groot verschil qua aankoopprijs. En waar zit het prijsverschil tussen die 2 dan? Ze hebben toch allebei veel pixels. Daarom dat ik precies meer te vinden ben voor de powershot, ook omdat deze een ver zoombereik heeft en dat vind ik ook wel een groot pluspunt. Of is de 350d beter omdat ik dan van lens kan verwisselen?

Welke zouden jullie mij aanraden of zijn er nog andere goede toestellen rond deze prijsklassen?

Weten jullie misschien ook hoeveel een deze zwarte body EOS 500N nog waard is? Hij is in perfecte staat.

En nu stel ik voor jullie misschien een domme vraag maar wat is het verschil tussen een spiegelreflexcamera en een digitale compactcamera?

Re: welke digitaal canontoestel?

Oorspronkelijk geplaatst door marthe Bekijk bericht

En nu stel ik voor jullie misschien een domme vraag maar wat is het verschil tussen een spiegelreflexcamera en een digitale compactcamera?
    Dit is niet zo'n domme vraag. Maar wel een echte "leek" vraag.
    Denk als je deze vraag stelt, dat je wel beter naar een compactcamera kijkt.
    Als u een toestel zoekt om gewoon één en dan een foto te trekken, zal een compactcamera volstaan. En zal (de duurdere in aanschaf) dslr, niet te verantwoorden zijn.
    Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

Comment

Je hebt zowel in compact als in SRL gradaties. Als je geen intresse hebt in de technieken en maar sporadisch foto neemt is een goedkope compact aangewezen. Wil je echter wel iets bij leren over de technische kant, maar je wil er niet zo veel geld aan uitgeven dan ben je beter met een zogenaamd bridge toestel (bridge= overgangstoetsel tussen compact en SRL, een goede compact dus).
      Maar wil je van fotografie een hobby maken, je echt verdiepen in de technieken en er op termijn ook wat geld insteken (lenzen...). Dan is srl misschien wel de beste oplossing. Maar ook in SRL heb je weer instap modellen...

Ken de powershot S3 niet goed maar dit lijkt me wel de beste keuze voor u. Je gaat veel geld sparen en resultaten zullen goed zijn.

Het verschil met de een SRL (EOS 350) is dat je een body koopt en er dan appart lenzen kan bijkopen. Wat als voordeel heeft dat je zelf kan kiezen welk bereik je wil en op termijn een mooie verzameling lenzen kan gebruiken. Maar natuurlijk kosten deftige lenzen zelf vaak meer dan de body.
      ... see the ART not the TOOL ...

Comment

Vermits je reeds gewoon bent met Canon te werken begrijp ik je keuze om verder bij dit merk te kijken.

Hier kan je enkele reviews vinden:

Ik zou ook eens naar de G6 & G7 kijken. De meeste niet refelx toestellen hebben een gebrekkige breedhoek. (35mm). Je kan voor sommige wel een voorzetlens kopen (0.7x) om dit te bereiken.

Indien je de 500n enkel op automatisch gebruikt hebt zou ik niet voor de 350D gaan. Je dient toch nieuwe lenzen te kopen vermits je 28-105 een 45-168mm wordt. (Dus wel bruikbaar als tele)
        Als je hoge Asa waarden nodig hebt is een SLR beter. Gebruikte je vroeger 800asa film of hoger ?

Stel je volgende vragen:
        - Uiterst snelle reactie van het toestel nodig?
        - Foto's maken bij uiterst weinig licht. (bvb Sport in sporthal)
        - Meerdere lenzen kunnen gebruiken
        - Je wil macro foto's maken. (insecten)

Als je ja hebt geantwoord op een van bovenstaande vragen is een SLR aan te raden.

Voordelen van een compact toestel tov reflex.
        - Lichter en compacter (al is het vaak niet veel)
        - Geen nood om lenzen te wisselen (vaak 10x zoom)
        - Iedereen kan er foto's mee maken.
        - Je kan een foto maken door op de LCD te kijken. (bij een slr moet je door de zoeker kijken)

Hoop dat dit helpt.
        Te veel lenzen en te weinig tijd.
        http://pentaxlenstest.blogspot.com/

Comment

Hallo,

ikzelf heb ook de Canon S3IS en het is echt een super fijn toestel. Als ik jouw verhaal zo lees, zou ik dan ook voor die camera gaan en niet een dslr omdat je daar denk ik niet zo veel aan hebt. Je zou dan verschillende lenzen moeten kopen en als je eigelijk puur alleen thuis enzo fotografeerd lijkt me dat zonde van je geld om in te investeren.

Wat er ook nog eens bijkomt is dat je met de powershot filmpjes kunt maken (en ook nog eens echt heel goede kwaliteit) verder is het kantelbare lcd scherm heel handig!

Ik denk gewoon dat die powershot voor jou de beste keus is, het is goedkoper en je kunt er meer mee doen voor jouw doeleinden succes er mee!

Comment

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb besloten dat ik een canon powershot S3IS ga aanschaffen. Deze lijkt mij ook het beste in mijn situatie.
            Nu ga ik eens rondsnuffelen bij verschillende handelaars/reclamefolders en de prijzen vergelijken

Grts,

Comment

Working...
            X