Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D80 versus D70s

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D80 versus D70s

Ben zelf van D70 overgestapt naar D200. De zoeker van de D200 (zit ook op de D80) is toch wel een enorm pluspunt waar ik graag 350 euro extra voor over zou hebben, daarnaast is AF fors verbeterd en 10 > 6. De lens die je hebt gekocht is waarschijnlijk prijs/kwaliteit 1 van de betere nikkors dus daar zit je wel goed. Ik zou dus zeker voor D80 gaan.

Groeten
    Romulus
    We all go a little mad sometimes. Haven't you?
    Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Olliebollie Bekijk bericht
      het meervoud van euro is niet euri
      Bedankt voor de anderen die het zo edelmoedig opnemen voor mij, maar ikzelf ben ook zéér kies als het op schrijf-, spel- of dt-fouten aankomt, dus ik neem zeker geen aanstoot aan deze correctie.
      Ik wéét wel hoe het moet, maar ik vind het soms wel eens lollig om daarmee te spelen. Aangezien iedereen zo wel zijn woord heeft voor een bepaalde hoeveelheid geld ("ballen", "knotsen", "galetten", "lappen",...) vind ik dat "euri" ook wel een geestig alternatief is... net zoals "neuro", "eurofranken" (voor de Belgen),...
      Maar dat moet natuurlijk zijn: "euro's", mèt weglatingsteken (in 't Nederlands toch).
      Last edited by vanslycken; 3 december 2006, 22:00. Reden: nog twee typfouten godbetert!

Comment

met die intentie kan ik er ook tegen ,
        maar sommige mensen geloven heilig in die schrijfwijze ,
        en die wil ik bekeren
        Der waren er blijkbaar een paar rap op de tenen getrapt, aiaiai ... en dan
        hou ik mij nog in voor al die DT fouten op t forum...
        Last edited by Olliebollie; 3 december 2006, 22:24.
        Nikon

Comment

wij verstaan mekaar en nu verder On Topic

Comment

Thx mensen voor de vele reacties.

Ik denk dat ik toch maar ga investeren in de D80. De zoeker was inderdaad wel handiger dan die van de D70s.
            Ook de 10 megapixel zal toch enige buffer zijn voor de toekomst.

En wat goed glas betreft, ik zou begot niet weten in welk glas ik nu moet investeren daar ik nog niet weet wat ik nu het liefste wil fotograferen. Als ik de foto's hier op het forum bekijk, dan vind ik het moeilijk om een 'territorium' af te bakenen om mij op toe te leggen dus dat wordt afwachten en zien wat mij het meeste bevalt.

Hartelijk dank voor de uitleg.

Comment

de kitlenzen zijn niet slecht,als je geen extreme eisen stelt of lichtsterkte wil zou ik je 18/55 en 55/200 durven aanraden.als het iets meer mag kosten de 18/200 VR,enkel beetje vervorming op 18mm maar voor de rest even scherp als kitlenzen,heel knap bereik en die vr,daar ga je echt op rekenen....

Comment

...cx
                Last edited by BeBa; 6 mei 2007, 09:08.

Comment

nee, zoek de oorsprong eerder in de Romaanse talen... wat mij betreft alleszins.

Comment

een nikon d 70 is goed zolang die werkt want als er iets aan is duurd het 3 maanden vooraleer die hersteld is. ik kan er van mee spreken. mijn toestel is al 3 maanden weg voor reparatie en nog altijd niet terug
                    groetjes Eddy

Comment

Hallo,
                      Het nadeel is van een groter scherm is het hogere energieverbruik. Ik heb de D70s en de D200 (zelfde schermgrootte als de D80), maar als ik met de D200 'onbeperkt' een reeks wil schieten, doe ik er verstandig aan de optie 'beeld terugspelen' (na een opname) op uit te zetten. Dan houd ik meer reserve in mijn accu.
                      John

Comment

Hoeveel foto's trek je zoal met een volle batterij?
                        Valt dit zo tegen met een D80?

Comment

Ik neem ongeveer zo'n 600/650 jpg fine foto's op mijn batterij
                          Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
                          Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

Comment

Working...
                          X