Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus C4000

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Olympus C4000

Ik ben reeds enkele weken in het bezit van deze camera.
    Wie op BD heeft ook deze camera? Want ik zit nog met 1001 vragen.
    Ik weet het ik wil duiken voor ik leer zwemmen, maar ja, zo ben ik nu eenmaal hé?

Hey Act,

Ikke heb ook ne C-4000. Iets meer dan een maand momenteel.
    Ben dus ook nog vollebak bezig met experimenteren, dus of ik je kan helpen weet ik niet. Maar misschien wel

Groeten Gsuske,
    Sony Nex 5

Comment

ik heb de c2000Z al twee jaar en redelijke ervaring ermee.Twee maanden geleden kocht ik de c4040 en heb er met geexperimenteerd.Prima toestel.Ik kreeg echter een goed bod op dit toestel en heb nu de c5050zoom aangeschaft.Ik blijf in deze reeks omdat de aangekochte lenzen en toebehoren op al de modellen passen.Als je vragen heb stel ze maar,ik weet er mischien het antwoord op
      groetjes

Comment

Ik heb de Oly-C4000Z reeds sinds september 2002. Maar ook ik was onervaren toen ik dit toestel kocht. Ik heb wel de handleiding (na afdrukken) volledig doorgenomen. En vooral veel experimenteren. Ik ben ook eens een paar uren op stap geweest met een meer ervaren BD-lid (Tony Smet) en dit is veel leerrijker (en veel leuker) dan uren alleen experimenteren. We gaan dit zeker nog enkele keren herhalen (met dank aan Tony).
        Ik ben ook een boek aan het doornemen over fotografie om me de begrippen als diafragma, sluitertijd, belichting, scherptediepte, flits, compositie etc eigen te maken.
        Daarbuiten volg ik een cursus 'digitale fotografie' in het KISP in Gent. Deze cursus beantwoordt niet volledig aan mijn (onze) verwachting daar de nadruk bijna volledig ligt op het gebruik van PhotoShop en bijna niets over (digitale) fotografie.
        Bij de aankoop van mijn toestel heb ik teveel aandacht gehad voor de 4 Megapixels en te weinig voor een goede lens. Moest ik nu kopen zou ik kiezen voor een betere lens, meer optische zoom en inleveren op de pixels.
        Voor bijkomende vragen kunt U gerust contact opnemen maar ik ben nog steeds zeer onervaren. Het leerproces is er een van lange duur, met vallen en opstaan.
        Groetjes,
        Gilbert
        Olympus C4000Z

Comment

Dat vind ik tegenwoordig het spijtige aan de zaak, dat veel merken met megapixels smijten, dat verblind de mensen veel te veel! En of de rest van het toestel aangepast is aan zoveel megapixels is nog maar de vraag??

Comment

Hallo,

Ik ben ook sedert december 2002 in het bezit van een C4000Z. (590 euro is dit een goeie prijs?)

Een vraagje aan Kodoal omdat hij het over hulpstukken heeft:

heb je ervaring met de Flash film scanner van Olympus? Of zijn er andere forumleden die ervaring met dit hulpstuk hebben?

Ik zou gaarne een massa oude dia's willen digitaliseren.

Groetjes

R6

Comment

ik heb inderdaad deze flash film scanner aangeschaft,maar het gebruiksgemak valt mij toch tegen.
              Ik scan mijn oude dia toch nog liever in met mijn hp scanjet 4570c,welke een bijgeleverde scanjet tma heeft.

Comment

Bedankt voor de reactie Kodoal. Aan je mening over het stuk te horen zou ik dan eventueel meer overwegen om dit aan te schaffen:

http://62.129.129.64:5001/main.php?strObject=PrimeFilm&strParam[]=view&strParam[]=language&strParam[]=nl

Mogelijks is het gebruiksvriendelijker om mee te werken.

Vr. gr.

R6

Comment

Bedankt voor de reakties. Het klopt het is heel veel experimenteren en precies lukt het mij wel, zie maar naar de challenge
                  Maar toch heb ik ook een wrange nasmaak. Soms stel ik mij de vraag of ik niet te vlug heb gekocht en of deze camera wel is wat ik zocht.
                  Ik had al een tijdje gewerkt met de kodak DC 40 zoom en heb het gevoel dat de Olympus veel trager is. Het is lastig dat je na elke foto zoveel seconden moet wachten voor je terug een volgende foto kan maken. Ook het feit dat de foto later reageert dan dat jij dat wilt.
                  Ik weet het, het heeft met sluitertijden en zo te maken, maar daar ken ik nog niet veel van.
                  Ik heb ergens gelezen dat mensen 3-4 shots achtereen kunnen nemen.
                  Kan dat ook met de C4000? of is dat met duurdere toestellen?
                  Och na een tijdje gaat het mij wel lukken hoor om daar mee te leren werken.

Comment

Originally posted by Act
                    Ook het feit dat de foto later reageert dan dat jij dat wilt.
                    Ik weet het, het heeft met sluitertijden en zo te maken, maar daar ken ik nog niet veel van.
                    Heeft weinig met sluitertijden te maken maar wel alles met hoe je toestel in elkaar steekt. Bij de goedkopere (als je al van goedkoop kan spreken) is die vertraging meer voelbaar dan bij de duurdere toestellen. Maar ieder moet ook rekening houden met z'n persoonlijk budget hé, anders had ik ook wel een S2

Originally posted by Act
                    Kan dat ook met de C4000?
                    Als ik me niet vergis kan dat wel degelijk...!?

Comment

Originally posted by Act

Kan dat ook met de C4000?
                      --------------------------------------------------------------------------------

Als ik me niet vergis kan dat wel degelijk...!?
                      Wat bedoel je hiermee? dat het niet kan, of juist dat het wel kan?

Comment

Dat het met de C4000 KAN!

Comment

hey R6 ik weet niet van welke streek u bent,maar als je wil kan je mijn olympushulpstuk wel eens uitproberen hoor.Het voordeel is wel als ge ze fotografeerd de beelden een hogere resolutie hebben dan de ingescande beelden,in zoverre dat dit voornaam is
                          groetjes

Comment

Haha Tony, vertel mij dan eens hoe ik dat kan??? Ik ken er niets van.

Comment

voor een goede gebruikershandleiding ga eens naar
                              http://www.olympusamerica.com/cpg_section/lessons/default.asp?val=4&action=19

Comment

Working...
                              X