Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zoeker pentax

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• zoeker pentax

hallo,
    heeft er iemand ervaring met de zoeker van de pentax k100d tov de zoeker van de minolta 7d ?
    is hij echt slecht , of vergelijkbaar met bv can 20d en nikon d70s.

Re: zoeker pentax

Ik heb alleen ervaring met de zoeker van de pentax ist DL en die vind ik zeer helder en duidelijk.
    Maar ga eens naar een fotozaak en kijk door beide zoekers dan ken je het verschil.
    Marlies
    Groetjes Marlies

https://www.facebook.com/marliesprieckaerts?ref=hl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door prieckaerts Bekijk bericht
      Ik heb alleen ervaring met de zoeker van de pentax ist DL en die vind ik zeer helder en duidelijk.
      Maar ga eens naar een fotozaak en kijk door beide zoekers dan ken je het verschil.
      Marlies
      Ik vind de zoeker ook vrij helder, natuurlijk als je het diafragma wat gaat dichtpitsen en je scherptediepte wilt controleren wordt het zaakje wel wat donkerder

Comment

maar niemand die bv een ander merk heeft en er mee vergeleken ?

en zou er en groot verschil zijn met de K100d en de nieuwe K10d ?

en een fotozaak waar ik deze kan vergelijken, is wel ni makelijk te vinden he

Comment

Pentax is er om bekend één van de helderste zoekers te hebben in vergelijking met andere merken...
          Pentax K-5 - Pentax-DA WR 1:3.5-5.6 SMC - Pentax F 1:1.4 50mm - Pentax-FA 80-320mm 1:4.5-5.6 SMC - Pentax-M 1:1.4 50mm - Tamron 18-250mm 1:3.5-6.5 - Metz 58 af-1

Comment

Ik heb momenteel de IstDS en de K10 in huis en
            met een vergelijkbare lichtsterke lens zie
            ik eigenlijk geen verschil tussen beide zoekers.
            Maar ik denk dat de zoeker van de IstDS helderder is dan deze van de K100D ( pentaprisma bij de IstDS )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
              Ik vind de zoeker ook vrij helder, natuurlijk als je het diafragma wat gaat dichtpitsen en je scherptediepte wilt controleren wordt het zaakje wel wat donkerder
              Dat geldt voor alle merken...
              Geef mij maar een Pentax zoeker: even groot en helder als in het analoge tijdperk.

Comment

ik heb zelf de 20d gehad en d7d,moet zeggen dat er een groot verschil was tussen de zoeker van de canon en de minolta.

dus mijn vraag is of hij meer naar de canon of de minolta neigt ?

die van de minolta was stukken beter,zeker met minder lichtsterke lenzen .

nu nog een vraag , ivm de focus snelheid en juistheid van de k100d ?

mijn canon was zeer snel, maar niet zoe juist.
                de minolta daarintegen , zeeeer traag maar steeds juist.

Comment

Pentax neigt eerder nr de MInolta
                  AF is niet supersnel maar steeds juist ( doet een dubbele meting )

Comment

Working...
                  X